“چهار هزار میلیارد ریال” سرمایه در راه استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در قالب طرح تکاپو، امسال چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت می‌گیرد.
سیدجواد حسینی در همایش کارگاه‌های آموزشی کمیسیون‌های نظارت و تشکل‌های صنفی استان افزود: طرح تکاپو از طرح‌های محوری دولت برای اشتغال در سال 96 است و نیازمندی‌های قانونی آن در برنامه ششم توسعه و نیز قانون بودجه سال 96 دیده شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اجرای موفق طرح نیازمند همکاری همه دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی اشتغال استان است و برخلاف سیاست‌های گذشته در مورد اشتغال که توجه اصلی به تسهیلات و تزریق پول بود، رویکرد اصلی طرح توسعه اشتغال پایدار از طریق بهسازی دینامیکی اشتغال در سطح مناطق و توسعه رسته‌های کسب و کار منتخب و اولویت دار استان است.
حسینی با بیان اینکه سهم خراسان رضوی در ایجاد اشتغال از طریق طرح تکاپو 40 هزار نفر است، گفت: سیاست دولت بسترسازی برای حضور اصناف در بازارهای جهانی از این طریق است.
وی عنوان کرد: امروز بالغ بر 220 هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که ظرفیت قابل توجهی در توسعه اشتغال دارند و باید بررسی کرده و نقش این بخش را در ایجاد اشتغال به خوبی دید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اصناف موجود باید شبکه سازی شده، میزان هزینه‌ها کاهش یافته و بر رونق تولید افزوده شود، عنوان کرد: علاوه بر این می‌توان امسال از اعتبارات فنی برای ایجاد اشتغال در واحدهای صنفی موجود نیز بهره گرفت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *