پایان قرارداد 13 بازیکن؛

با پایان لیگ برتر شانزدهم صفحه قراردادهای بازیکنان فوتبال در باشگاه‌های مختلف کشور ورق می‌خورد و از میان نام‌ها جا به جایی‌هایی به مقصد بهشت صورت می‌گیرد.

نکته حائز اهمیت در مورد باشگاه پدیده به پایان رسیدن قرارداد 13 بازیکن این تیم است که می‌تواند زنگ خطر جدی برای مدیران این باشگاه باشد. حسن جعفری، اکبر ایمانی، شهاب گردان، مجتبی روشنگر، محسن یوسفی، محمدحسین مرادمند، رضا ناصحی، علی احمدی، کریم احمدی، معین عباسیان، یونس شاکری، فرزاد زامهران و مرتضی منصوری 13 مرد رضا مهاجری هستند که قراردادشان با پدیده به پایان رسیده است و ممکن است قصد کوچ از مشهد را داشته باشند.

 

دروازه پُرمخاطره سفیدها

پدیده در درون دروازه 3 سنگربان دارد؛ شهاب گردان، مجتبی روشنگر و سعید جلالی. از این بین قرارداد شهاب گردان و مجتبی روشنگر با پدیده‌ای‌ها تمام شده است و تنها سعید جلالی جوان تا پایان فصل هفدهم با پدیده قرارداد دارد. دروازه‌بان جوانی که به عنوان سنگربان سوم فعلا فقط به کسب تجربه در سایه سنگربانان باتجربه این تیم فکر می‌کند و امیدی به بازی ندارد.  اما بین دو دروازه‌بان دیگر پدیده شرایط متفاوتی حاکم است. مجتبی روشنگر به احتمال فراوان در پدیده می‌ماند. چون هم او از حضور 3 ساله‌اش در دروازه پدیده راضی است و هم رضا مهاجری او را می‌خواهد اما در سویی دیگر شهاب گردان به احتمال فراوان به درهای خروجی باشگاه نزدیک است. گردان از میانه‌های فصل به بعد نیمکت‌نشین شد و مهاجری اعتمادش را نسبت به او از دست داد. ضمن این‌که برخی منابع آگاه می‌گویند رابطه این دو (گردان و مهاجری) چندان حسنه نیست.

 

مدافعان وفادار

خط دفاع پدیده هم پر تنش است. رضا ناصحی، محمدحسین مرادمند، حسن جعفری و مرتضی منصوری 4 بازیکن اصلی این خط هستند که قراردادشان با پدیده به پایان رسیده است اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که ماندن ناصحی و منصوری قطعی است و تنها باید دید پیشنهادهای وسوسه‌انگیز مرادمند و جعفری تکلیف آن‌ها را چگونه رقم خواهد زد. بر کسی پوشیده نیست که حسن جعفری و محمدحسین مرادمند 2 تن از بهترین‌های پدیده در فصلی که گذشت، بودند. بازیکنانی که خواهان زیادی دارند. یکی از جدی‌ترین علاقه‌مندان به جذب جعفری، امیر قلعه‌نویی است. سرمربی تراکتورسازی که اگر در تراکتور بماند هیچ بعید نیست جعفری را به تبریز ببرد. همچنین محمدحسین مرادمند هم با بازگشت کرانچار به نیمکت سپاهان به زادگاه خودش نزدیک‌تر شده است. کرانچار خودش بود که پدیده‌ جوانی به نام مرادمند را به فوتبال ایران معرفی کرد و حالا هیچ بعید نیست او را به اصفهان بازگرداند.

 

هافبک‌های پدیده و چند معادله مجهول

اکبر ایمانی، کریم احمدی و علی احمدی 3 هافبک پدیده هستند که خیلی بعید است از این تیم جدا شوند. کریم و علی احمدی بازیکنان مورد علاقه مهاجری هستند و اکبر ایمانی هم در مدت حضورش در پدیده فراتر از حد انتظار ظاهر شد و بعید است مهاجری به راحتی او را از دست بدهد. هر چند شنیده‌ها حاکی از آن است که فولادی‌ها به شدت به دنبال بازگرداندن ایمانی به اهواز هستند. اما ماجرا برای محسن یوسفی و معین عباسیان متفاوت است. یوسفی آرام آرام به روزهای پایانی فوتبالش نزدیک می‌شود و به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد خوبش بدش نیاید یک سال بی‌دغدغه دیگر را در پدیده سپری کند اما در سوی مقابل معین عباسیان، سوپراستار پدیده بوده است. بازیکن خوش نقش و خوش تکنیکی که با شوت‌های مرگبارش دل خیلی از تیم‌های بزرگ لیگ برتر را برده است. یکی از بزرگترین طرفداران عباسیان، باشگاه استقلال و علی منصوریان هستند. استقلالی‌ها در نیم فصل هم برای معین پیغام و پسغام‌هایی فرستاده بودند که دست آخر با مخالفت باشگاه پدیده عباسیان در مشهد ماند. حالا به احتمال فراوان عباسیان به صورت جدی به گزینه‌های دیگر به جز پدیده فکر خواهد کرد.

 

درب خروجی و مهاجمانی از جنس معمولی

تکلیف یونس شاکری و فرزاد زامهران تا حد زیادی مشخص است. دو بازیکنی که بارهای بار از سوی رسانه‌ها از آن‌ها انتقاد شد و همیشه این سوال بود که چرا رضا مهاجری به حفظ یونس شاکری کم کارآمد در پدیده اصرار دارد. از سویی دیگر فرزاد زامهران هم در مقطعی از فصل تا آستانه جدایی از پدیده پیش رفت اما با وساطت بزرگان به تمرین بازگشت و برای پدیده بازی کرد. حالا به نظر می‌رسد مهاجری در صدر اولویت‌های خریدش برای فصل جدید نام یکی دو مهاجم کارآمدتر از نام‌های کنونی را قرار خواهد داد.

به هرحال باید منتظر ماند و دید در تنور داغ نقل و انتقالات چه اتفاقاتی برای این تیم مشهدی رقم خواهد خورد.

 

گزارشی از مرتضی اخوان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *