پایان ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق در کاشمر

شامگاه چهاردهم اردیبشهت ماه آیین پایانی ششمین جشنواره میثاق با معرفی نفرات برتر در کاشمر برگزار شد.
در این مراسم که در محل مجتمع فرهنگی هنری سرو برگزار شد، دبیر ششمین جشنواره میثاق با بیان اینکه برگزاری این جشنواره را اقدامی ارزشمند دانست که به عنوان حرکتی ماندگار در این منطقه تبدیل گردیده است.
حسین نوری افزود: امیدواریم این حرکت به مدد اندیشه های والای اعتقادی و اخلاقی هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی و همت و اراده فولای آنان افق نوینی را در این عرصه برای ما بگشاید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از انتشار فراخوان جشنواره در بهمن ماه سال گذشته بیش از 59 اثر نمایشی از سراسر استان خراسان رضوی جهت حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند که از این میان 37 اثر به مرحله بازبینی راه یافت، گفت: پس از ارزیابی توسط هیئت بازبینی متشکل از احمد ریحانه، علی روحی و محمد ناصری 7 اثر نمایشی از شهرهای تربت حیدریه، خواف، کاشمر و مشهد جهت حضور در مرحله پایانی جشنواره در کاشمرانتخاب و به اجرا در آمد.
نوری با اعلام اینکه این جشنواره از هفتم تا چهاردم اردیبهشت ماه در محل مجتمع فرهنگی سرو برگزار شد، اظهار کرد: هیئت داوران ششمین جشنواره استانی میثاق را آقایان حسن باستانی، میثم نویریان و محمد ناصری برعهده داشتند.
وی در ادامه با بیان اینکه در طی مدت برگزاری جشنواره کارگاه های مختلف آموزشی نویسندگی و طراحی لباس برای علاقمندان و هنرجویان برگزار شد، عنوان کرد: افتتاحیه این جشنوره با حضور هنرمندان و مسئولان در محل گلزار شهدا برگزار و هنرمندان با قرائت میثاق نامه با شهدا و آرمان های جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.
دبیر ششمین جشنواره میثاق در پایان با تقدیر از هیئت‌های بازبینی و داوران جشنواره و تماشاچیان که رکن اساسی در هنر نمایش هستند که به خصوص در ایام برگزاری جشنواره با حضور خود ما را مصمم به خلق آثار نمایشی و روشن نگه داشتن چراغ تئاتر می کنند تقدیر و تشکر کرد.

جشنواره میثاق همچنان پرفروغ و پرتوان است
در ادامه این مراسم، قائم مقام مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تقدیر از برگزار کنندگان ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق گفت: جشنواره میثاق همچنان پرفروغ و پرتوان است.
ناصر نبی زاده با اشاره به اینکه جشنواره میثاق یکی از جشنواره هایی است که در استان خراسان سابقه چندین ساله دارد، افزود: همه ساله شاهد رشد و شکوفایی این جشنواره، گسترش و وسعت آن هستیم.
وی با تقدیر از همه مسئولانی که تلاش کردند این جشنواره پایدار بماند، عنوان کرد: جشنواره میثاق هم نام زیبا، هم گذشته پرتلاش و آینده بسیار روشنی دارد.
در این مراسم پس از قرائت بیانیه هیأت داوران نفرات و گروه‌های نمایشی برتر ششمین جشنواره میثاق معرفی شدند.
در ابتدای مراسم تقدیر و اهداء جوائز براساس بیانیه هیئت داوران که توسط میثم نویریان قرائت شد از رضا صابری و مجید مقدم به پاس سال‌ها تلاش خستگی ناپذیر در عرصه تئاتر کشور تقدیر شد.
در ادامه هیأت داوران در بخش بازیگری خردسال لوح تقدیر و جایزه این بخش را به محمد مهدی تاجیک برای نمایش “پشت کلانتری، کوچه اول، تیر چراغ برق” از خواف اهدا کرد.
در بخش طراحی پوستر و بروشور جایزه این بخش به همراه لوح تقدیر جشنواره به محسن شامکانی برای نمایش “خون رقصه” تعلق گرفت.
هیأت داوران در بخش گریم جایزه را به همراه لوح تقدیر به نجمه نداف برای نمایش “حقیقتی که فاش نشد” از مشهد، در بخش موسیقی جایزه این بخش به همراه لوح تقدیر را به مرتضی بحرینی برای نمایش “خون رقصه” از کاشمر اهدا کرد و در بخش طراحی لباس هیچ انتخابی نداشت.
در بخش طراحی صحنه نیز هیأت داوران بدون در نظر گرفتن رتبه، لوح تقدیر جشنواره و جایزه خود را به طراحان نمایش‌های “بی آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد” عباس دانش دوست کاشمر و “شبح سفید” مهدی حسن زاده از تربت حیدریه اهدا کرد.
در ادامه مراسم هیأت داوران در بخش بازیگری زن با اهدای لوح تقدیر جشنواره از مهتاب قجاوند به دلیل حضور مؤثر خود در نمایش “در همین نزدیکی” از مشهد تقدیر به عمل آورد و صبا وحدتی را برای نمایش “در همین نزدیکی” از مشهد را به عنوان رتبه سوم معرفی کرد و رتبه دوم را مشترکا به افسانه اصیلی برای نمایش “خون رقصه” از کاشمر و عاطفه عباس زاده برای نمایش “بی آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد” از کاشمر اختصاص داد و جایزه اول را به همراه دیپلم افتخار و سرو زرین جشنواره را به ریحانه دلیری برای نمایش “بی آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد” از کاشمر تقدیم کرد.
هیأت داوران در بخش بازیگری مرد نیز با اهدای لوح تقدیر جشنواره از وحید بهاری به دلیل حضور مؤثر خود در نمایش “شبح سپید” از تربت حیدریه تقدیر به عمل آورد و مجتبی قادری را برای نمایش “پشت کلانتری، کوچه اول، تیر چراغ برق” از خواف را به عنوان رتبه سوم معرفی کرد و رتبه دوم را مشترکا به سامان سالاری برای نمایش “در همین نزدیکی” از مشهد و عباس دانش دوست برای نمایش “خون رقصه” از کاشمر اختصاص داد و جایزه اول این بخش را به همراه دیپلم افتخار و سرو زرین جشنواره را به امید وحذت پور برای نمایش “حقیقتی که فاش نشد” از مشهد تقدیم کرد.
در بخش نویسندگی هیأت داوران با سپاس ویژه از رضا صابری برای حضور تئاتر میثاق، نمایشنامه “خون رقصه” از کاشمر را مورد داوری قرار نداد و ضمن تقدیر از رضا عرفانی نویسنده نمایش “در همین نزدیکی” از مشهد، جایزه این بخش به همراه لوح تقدیر جشنواره را به سحر رضوانی برای نمایش “بی آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد” اهدا کرد.
هیأت داوران در بخش کارگردانی مهدی حسن زاده برای نمایش “شبح سپید” از تربت حیدریه را به عنوان مقام سوم معرفی کرد و مقام دوم را مشترکا به عباس دانشدوست برای نمایش “بی آن که بدانیم بر عمق برف افزوده شد”از کاشمر و کار گروهی نمایش  “خون رقصه” از کاشمر اختصاص داد. هیأت داوران در این بخش انتخابی برای رتبه اول نداشت
هیأت داوران ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق به اتفاق آراء نمایش “بی آن که بدانیم بر عمق برف افزوده شد” از کاشمر برای حضور در جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد معرفی کرد.
همچنین بر این اساس دو نمایش “بی آن که بدانیم بر عمق برف افزوده شد” از کاشمر و نمایش “خون رقصه” از کاشمر را بدون در نظر گرفتن اولویت به جشنواره تئاتر استانی معرفی کرد.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *