مدیریت فضای تبلیغات موجب افزایش مشارکت، تکریم، کاهش تنش و تخریب می شود

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، نشست مشترک  مسئولین نظارتی، قضایی، امنیتی و اجرایی  انتخابات با روسای ستاد های انتخاباتی کاندیدا های ریاست جمهوری در استان، برگزار شد.
سید جواد حسینی در این نشست گفت: ساماندهی تبلیغات انتخابات از ضروریات است و مدیریت فضای  تبلیغات موجب افزایش مشارکت و تکریم و کاهش تنش و تخریب می شود.
وی افزود: مدیریت بهتر فضای تبلیغاتی دغدغه اصلی ما در این برهه از زمان است و این نشست راهکارهای مدیریت بهتر در این زمینه را دنبال می کند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار داشت: رفتار گروهی در فضای تبلیغات انتخابات باید بر مبنای سبقت جویی باشد و از رقابت تخریب گرایانه و ستیزه جویانه جلوگیری گردد.
حسینی خاطر نشان کرد: یکی از آثار مثبت انتخابات، اعتمادافزایی و ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر بین آحاد ملت است که باید در سلامت و امنیت کامل برگزار شود و به کوچکترین تخلف از قانون در این عرصه به فوریت رسیدگی می شود.
وی گفت: انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری مهمترین رویداد سیاسی سال جاری است و تلاش می شود فضای واقعی و مجازی در این انتخابات به خوبی مدیریت شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در مجموع سه نوع رفتار بر این انتخابات مترتب است که یک نوع رفتار قانونی و دو نوع دیگر آسیبی می باشد.
حسینی اظهار کرد: در رفتار قانونی، صفت جویی محور اصلی است و در آن گروهی برای رسیدن به هدف که پیروزی در انتخابات است، بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران تلاش می کنند.
وی گفت: در یک نوع رفتار آسیبی، گروهی برای رسیدن به یک هدف در صدد تخریب دیگران برمی آیند و نوع دیگر رفتار آسیبی در فضای تبلیغاتی، ستیزه جویی و تخریب همراه با خشونت و رفتارهای مشخص غیرانسانی و غیرقانونی است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: ما به عنوان ناظران و مجریان برگزاری انتخابات باید با جلوگیری از رفتارهای آسیب زا در فضای تبلیغاتی تلاش کنیم مشارکت حداکثری مردم را جذب کنیم.
حسینی اظهار کرد: افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی، ایجاد وفاق و جلوگیری از انشقاق، رفتارهای مبتنی بر قانون، تعامل مناسب با دستگاه های نظارتی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی در انتخابات، توجه به احساسات قومی و مذهبی و جلوگیری از نفوذ جریان های معاند و مخالف نظام در تبلیغات از نکات مورد توجه برای ناظران و مجریان انتخابات است.
وی جلوگیری از دخالت غیرقانونی در فرآیند قانونی انتخابات، جلوگیری از دعوت از هواداران برای شکل گیری تجمع خیابانی، جلوگیری از راه اندازی کارناوال ها و اردوکشی های خیابانی، پیشگیری از شب گردی هواداران، پیشگیری از تحرکات عناصر معاند و جلوگیری از هدایت های سازمان یافته تجمع ها و اتحادیه های صنفی را از دیگر مواردی برشمرد که باید مدنظر مجریان و عوامل برگزاری انتخابات قرار گیرد.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات قبلی به طور میانگین 64 درصد بود، گفت: 36 درصد از مردم این استان به دلایل مختلف در انتخابات دوره قبل شرکت نکردند که طی بررسی های انجام گرفته سه عامل ناآگاهی نسبت به انتخابات، نارضایتی و بی اعتمادی از دلایل اصلی عدم شرکت آنان در انتخابات بوده است.
وی افزود: با برگزاری دوره های توجیهی برای فرمانداران و اتخاذ تدابیر دیگر، تلاش شد میزان مشارکت این گروه از افراد در خراسان رضوی افزایش یابد.
حسینی اظهار کرد: نظرسنجی ها و پیش بینی ها نشان می دهد مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری بیش از 70 درصد خواهد بود زیرا آگاهی سیاسی مردم افزایش یافته و نامزدها افراد معقولی هستند که مورد وثوق اکثریت مردم کشور قرار دارند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: چهار هزار و 635 شعبه اخذ رای، بیش از پنج هزار خودرو، بیش از پنج هزار لپ تاپ، بیش از 75 هزار نیروی اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی آموزش دیده، بیش از 9 میلیون تعرفه اخذ رای و یکهزار و 800 ماشین الکترونیکی اخذ رای برای انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری در این استان در نظر گرفته شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت:  سیاست های 18 گانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین منشور اخلاقی انتخابات که به امضای مسئولین ستادهای کاندیداهای ریاست جمهوری در استان رسیده است ملاک عمل مسئولین ستادها قرار گیرد.
وی افزود: توجه به منافع ملی، ارزش های نظام و رعایت مصالح ملی و ترجیح آن بر منافع شخصی در تبلیغات  مورد توجه اعضای ستاد های تبلیغاتی کاندیداها  قرار گیرد.
معاون استاندار در ادامه گفت:پرهیز از تخریب اذهان عمومی، اهانت، شایعه، اتهام زنی، طرح مطالب اختلاف برانگیز و بدگویی باید بصورت جدی مورد توجه ستاد های تبلیغاتی نامزدها قرار گیرد.
وی افزود: ستادهای انتخاباتی از  راه اندازی کارناوال های انتخاباتی که منجر به ایجاد ترافیک و مزاحمت برای مردم می شود به جد پرهیز کنند.
حسینی با اشارهبه ظرفیت بالای فضای مجازی در تبلیغات کاندیدا ها گفت: از فرصت فضای مجازی بویژه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و افزایش مشارکت مردمی باید به خوبی استفاده کرد و  در راستای مقابله با آسیب های فضای مجازی مسئولین ستاد های انتخاباتی کانال های رسمی اطلاع رسانی خود در  فضای مجازی را به مراجع ذیصلاح اعلام نمایند.
شایان ذکر است؛ در این جلسه مسئولین نظارتی، قضایی، امنیتی و اجرایی  انتخابات  و همچنین روسای ستاد های انتخاباتی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
1 پاسخ
  1. Phone Tracker
    Phone Tracker گفته:

    How to track the location of the other person’s phone without their knowledge? You will be able to track and monitor text messages, phone calls, location history and much more. Free Remote Tracking and Recording of Husband’s Phone Cell Phone Spy. Best Apps to Download for Free to Spy on Another Phone.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *