لزوم هم ‌افزایی والدین، دانش آموزان و معلمان

فرماندار گناباد برای کاهش آسیب‌‌های اجتماعی که یکی از مشکلات جدی کنونی کشور است باید والدین، دانش آموزان و معلمان با یکدیگر هم ‌افزایی داشته باشند.
محمدعلی نبی‌پورفرماندار شهرستان در مراسم نواختن زنگ سپاس معلم که در محل دبیرستان حضرت زینب (س) گناباد برگزار شد، به نقش خانواده‌‌ها در تعلیم و تربیت دانش آموزان اشاره و گفت: اگر والدین با دانش آموزان و معلمان هم‌‌افزایی نداشته باشند، بدون شک آموزش‌ها بدون نتیجه بوده است.
ایشان پایه و محورمدرسه معلم و دانش آموزان هستند که نامگذاری امروز بخاطر سالروز شهادت معلم شهید مرتضی مطهری می باشد که امیدواریم همه مردم و مسئولین رهرو و ادامه دهنده راه آن بزرگوار باشیم.
وی با بیان اینکه دانش آموزان امروزی هوشیار و تحلیل ‌گر هستند، خاطرنشان کرد: کار معلمان در حوزه تعلیم و تربیت دشوار شده؛ بنابراین برای برخورداری از نسل فعال و پویا در آینده ، معلمان باید تلاش وافری در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشند.
فرماندار گناباد اظهار کرد: معلمان در کلاس‌‌های درس باید به دانش آموزان اجازه مطالبه گری را بدهند تا این دانش آموزان در جامعه نیز مطالبه‌گر باشند.
نبی پور افزود: نظام آموزشی که در گذشته و البته یک طرفه نیز بوده تغییر کرده و نوع آموزش‌ها نیز با گذشته متفاوت است. معلمین باید با تکنولوژی جدید همراه باشند و برای اینکه نسل آینده نسلی خلاق تر و بالنده‌تر باشد نیز باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
فرماندار گناباد در خصوص نقش دانش آموزان در افزایش مشارکت انتخابات نیز تصریح کرد: دانش آموزان به دلیل بهره‌‌مندی از فناوری‌های جدید باید تحلیل‌‌های سیاسی را از فضای مجازی استخراج و به ‌منظور افزایش مشارکت عمومی در محیط خانواده‌‌ها منعکس کنند.
یادآور می‌شود، نواختن زنگ سپاس و تجلیل از چند معلم پیشکسوت گنابادی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *