عکاسانی که هر یک آرش کمان‌گیرند!

نمایشگاه گروهی عکس هنرمندان جوان کانون گسترش عکس خراسان با حضور استاد نوشین وفادار دبیر اجرایی کانون و عکاسان جوان هفته گذشته برگزار شد.

نوشین وفادار دبیر اجرایی و استاد عکاسی کانون گسترش عکاسی خراسان گفت: اعضای گروه «کمان» هرکدام آرشی هستند که می‌توانند با کمان هنر، خود آگاهی‌شان را به بشریت اهدا کند و با مشق عکاسی به کودکان و نوجوانان میهن‌مان ایران کمک کنند. گروه «کمان» وابسته به واحد کودک و نوجوان کانون گسترش عکاسی خراسان است و یک جریان برنامه‌ریزی شده برای آموزش تخصصی هنر عکاسی به کودکان و نوجوانان ایران است.

وی افزود: تمام آثار از نوجوانان زیر مجموعه واحد کودک و نوجوان ما هستند. تعداد عکاس‌ها دوازده عدد است که سی و شش کار کوچک و دوازده کار بزرگ در ابعاد 50 در 70 چاپ شده است. بچه‌ها در نقش‌های مختلفی هستند، بعضی یکسال است که شروع به کار کرده‌اند و بعضی چندین سال است. این‌ها نماینده یک سری از بچه‌هایی هستند که یا می‌خواهند کار عکاسی را شروع کنند یا جدیدا شروع کرده‌اند.

وی اظهار داشت: موضوع این نمایشگاه آزاد بوده و بعضی عکس‌ها را در سفرهایی که با بچه ها رفتیم و با موضوع طبیعت بوده اند انتخاب کرده ایم. عکس‌های دیگر با موضوعات اجتماعی و… هم وجود دارد اما ما بیشتر به طبیعت پرداخته‌ایم.

وفادار ادامه داد: هدف از عکاسی تجربه یک هنر است و نزدیک شدن به خود و تسهیم خود با دیگران یا نوعی مشارکت بین خود و دیگر افرادی که کنار آنها هستند.کسانی که وارد فضای هنر می‌شوند بیشتر خواستار این هستند که خود را پیدا کنند و ما خواستار آنیم آنچه طی سال ها از زندگی آموختیم و تجربه کردیم در قالب هنر عکاسی به نسل فردا بسپاریم تا شاهد نهادینه شدن «عشق به هم نوع» در روح جامعه باشیم.

در ادامه وی چنین بیان کرد: صمیمانه سپاسگزارم از خانواده‌های دوست داشتنی که به من اعتماد کردند. سپاس از مسعود توجهی عزیز که به همراهی همیشگی‌اش مدیونم. فرشید دلارامی که با حوصله و تخصص ادیت عکس‌ها را به عهده داشت. آزیتا رئیسی طراح گرافیک نمایشگاه و جواد صابری طراح لوگوی گروه «کمان» و همه کسانی که در این اتفاق بزرگ کشورمان سهیم هستند.

نیایش اله داد عکاس نوجوان گفت: من از سال 86 زمانی که شش سالم بود شروع به عکاسی کردم و چون از همان بچگی عکاسی می‌کردم خانواده‌ام احساس کردند که علاقه و استعداد  من به این هنر روز به روز بیشتر می‌شود و می‌توانم موفق باشم که این حدس و گمان‌ها به حقیقت پیوست.

وی ادامه داد: با وجود خانم وفادار بود که توانستم به خود بیایم و این علاقه را در خود بیشتر کنم. بیشترین موضوعاتی که عکاسی کرده‌ام طبیعت بوده در کنار طبیعت به موضوعات اجتماعی هم علاقه خاصی دارم. هدف خاصی نبوده چون هنر عکاسی از بچگی با من همراه بوده است و امروز این را یک نیاز می‌دانم همچون نفس کشیدن، غذا خوردن، این ها نیازهای هر فردی است و عکاسی هم یکی از مهمترین نیازهای من شده که نمی‌توانم از خودم جدا کنم.

 

گزارشی از الناز پورعباس

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *