علت “پوشش خاص میرسلیم” در مناظرات ریاست جمهوری چیست؟

جواد آرین‌منش ظهر امروز در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه‌های ستاد انتخاباتی میرسلیم در خراسان‌رضوی، اظهار داشت: در نظام مردم‌سالاری دینی که مبتنی بر مشارکت مردم است و اساساً پیروزی انقلاب با مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی رقم خورده است. وی گفت: آقای میرسلیم یک شخصیت استثنایی در میان کاندیداها است و ویژگی‌های ایشان در نوع خود منحصر به فرد است، ایشان شخصیتی جامع الاطراف است یعنی از سویی مفسر قرآن و از سوی دیگر صاحب نظر در عرصه فرهنگی و همچنین مخترع صنعتی است و به چهار زبان زنده دنیا مسلط است. آرین منش با اشاره به اینکه ایشان یک شناگر فوق حرفه‌ای و کوهنورد قهار است تصریح کرد: یادم است زمانی که وزیر ارشاد بودند فاصله مشهد تا نیشابور را از طریق کوه‌های بینالود پیمودند و انسانی متفاوت است. ایشان از سویی در اختراع موتور ملی ایران مدیر بوده و از سوی دیگر در مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام از ارکان سیاستگذاری فرهنگی کشور بوده است. ایشان در حوزه فرهنگ و صنعت و معدن بسیار شاخص است.

آرین منش با اشاره به اینکه آقای میرسلیم در تدوین و تصویب قانون اساسی مشارکت داشته است گفت: ایشان همچنین به عنوان سرپرست نیروی انتظامی فعالیت داشته و در کنار مقام معظم رهبری سال‌های طولانی به عنوان مشاور رهبری و رئیس نهاد ریاست جمهوری انجام وظیفه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حزب موتلفه یک حزب 50 ساله است و از چندین هیئت مذهبی انقلابی تشکیل شده و همواره در کنار امام راحل بوده است و تمامی پیشگامان انقلاب اسلامی مثل شهید مطهری و رجایی و لاجوردی و سایر انقلابیون در این حزب حضور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور قرار نیست سیاستگذار باشد و کاندیداها باید در چارچوب برنامه ششم توسعه با مردم سخن بگویند و بگویند چگونه قرار است این برنامه در راستای رسیدن به رشد 8 درصدی برنامه ریزی شود. باید در مناظرات با مردم عملیاتی و واقع بینانه صحبت شود در غیر این صورت مطالباتی ایجاد می‌شود که امکان تحقق آن وجود ندارد و سپس می‌خواهند این وعده‌ها را در 4 سال دوم خود تحقق بخشند.

وی افزود: آقای میرسلیم برای دولت آینده در همه زمینه‌ها برنامه دارد و این برنامه‌ها نیز مدون شده است. آقای میرسلیم اعتقاد راسخ به آمایش سرزمینی و استفاده از ظرفیت‌های بومی دارد، از سوی دیگر شدیداً اعتقاد به تحکیم بنیان خانواده دارد و معتقد هستند باید با عوامل تضعیف خانواده مقابله شود.

آرین منش گفت: آقای میرسلیم سابقه زیادی در دولت داشته و در تمامی دولت‌های پس از انقلاب مشارکت داشته است؛ برای مثال در دولت آقای هاشمی در هر دو دوره ایشان مسئولیت داشته است و در زمان اصلاحات نیز یکی از خط مشی‌های آقای میرسلیم، نقد و پیشنهاد و توصیه و ارائه راهکار بوده است.

آرین منش با اشاره به اینکه حزب موتلفه به عرصه انتخابات با برنامه ورود کرده و در اردوگاه اصولگرایی تعریف می‌شود خاطرنشان کرد: آقای حبیبی و آقای بادامچیان به عنوان دو عنصر موتلفه به دعوت آقای موحدی کرمانی در جلسات شرکت می‌کردند و میثاق نامه‌ای از سوی موتلفه با جبهه مردمی نیروهای انقلاب امضا شد، اکنون شورای مرکزی حزب تصویب کرده که آقای میرسلیم کاندیدای حزب باشد و نه یک فرد، تداوم ایشان نیز براساس تصمیمات شورای مرکزی حزب موتلفه است و ایشان نیز این مسئله را پذیرفته است.

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در خراسان‌رضوی ادامه داد: اکنون نیز بنا بر این است که تا پایان مناظره‌ها ایشان حضور داشته باشد اما قاعدتاً پایان مناظره زمان تصمیم‌گیری نهایی است. کنار رفتن هر کاندیدا به معنای این نیست که آراء هدفمند توزیع شود؛ نمی‌توان این گونه محاسبه کرد؛ آقای میرسلیم در پایان مناظرات با توجه به وضعیت نظرسنجی‌ها تصمیم گیری در موردشان انجام خواهد شد.

آرین منش ادامه داد: بنا بر شنیده‌ها در مناظره اخیر، بیشترین رشد آراء مربوط به آقای میرسلیم بوده ژو البته این مهم در قیاس با مناظره قبلی انجام شده است، ایشان بیشترین جهش را داشته است، تفاوت آقای میرسلیم در مناظره با سایر کاندیداها، حاکمیت منطق و عقلانیت است یعنی سخنان ایشان منبعث از سیاست‌ها و قوانین جاری و در چارچوب توانایی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و بودجه کشور است.

وی گفت: معتقدم آقای میرسلیم اگر قهرمان انتخابات و آقای گل انتخابات نشود، کاپ اخلاق را تا اینجا گرفته، ایشان الگویی از اخلاق مداری و منطق و عقلانیت است. تاکتیک ایشان در مناظره دوم تغییر کرد؛ ایشان در مناظره اول کمتر انتقادی ظاهر شد و در مناظره دوم انتقادی‌تر ورود کرد و در اردوگاه اصولگرایی مناظره خود را ادامه داد.

آرین منش گفت: خلاء احزاب یکی از مهمترین مسائلی است که در انتخابات محسوس است، آقای میرسلیم و حزب موتلفه تا اینجای کار به اهداف خود رسیده، یعنی یک الگو و گفتمان جدید ایجاد کرده و نشاط و پویایی خاصی نیز در دفاتر حزب در سراسر استان ایجاد شده است.

 

منبع: تسنیم

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *