حضور گسترده در انتخابات، استحکام بخشی به قدرت درونی نظام و مقابله با تهدیدات بیرونی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عصر روز شنبه با حضور در گفتگوی ویژه خبری سیمای استان به سوالات مجری برنامه پیرامون انتخابات پاسخ گفت.
سید جواد حسینی در این برنامه گفت: استان 100 درصد آمده ی برگزاری انتخابات است و تا کنون 190جلسه ستاد انتخابات در استان برگزار شده که بیش از 300  مصوبه برای اجرای مطلوب انتخابات داشته است.
وی افزود: 75 هزار نیروی انسانی اعم از عوامل اجرایی، نظارت، امنیت، انتظامات و … در برگزاری انتخابات دخیل هستند که تنها  17 هزار نیروی انتظامی و نظامی در ایام انتخابات به ویژه در روز اخذ رای تامین امنیت انتخابات را عهده دار هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان اظهار داشت: طبق برنامه ریزی چهار هزار و 700 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که نسبت به دوره قبل تعداد شعب 19 درصد رشد دارد.
حسینی ادامه داد: در این راستا 9 هزار و 700 صندوق اخذ رای ثابت و سیار برای دو انتخابات در سطح خراسان رضوی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه 5 هزار دستگاه خودرو برای برگزاری انتخابات بر اساس نیاز تدارک دیده شده است ، عنوان کرد: حدود پنج هزار دستگاه رایانه و لپ تاپ مورد نیاز هم تامین شده است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت تمام الکترونیک در هشت شهر استان خبر داد و گفت: هزار و 800 صندوق به این شهرها تحویل شده و آموزش های لازم داده شده است.
حسینی با تاکید بر این که حضور گسترده در انتخابات، استحکام بخشی به قدرت درونی نظام و مقابله با تهدیدات بیرونی است؛ اظهار داشت: پیش بینی می شود میزان مشارکت بالای 70 درصد باشد.
معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری خراسان با بیان اینکه این انتخابات بزرگترین رویداد سیاسی کشور است، افزود: تاکنون 34 دوره انتخابات با سلامت و سلامت برگزار شده است و سی و پنجمین و سی و ششمین دوره نیز با مشارکت حداکثری برگزار می شود.
وی فضای مجازی را یک فرصت تلقی و تصریح کرد: در عین رصد فضاهای انتخاباتی، جلسات و نشست ها با ستادهای نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و نیز کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شده است .

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *