توسعه موزه هدایای مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی

همزمان با «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی» طرح توسعه موزه هدایای مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا(ع) طی مراسمی با حضور مسئولان آستان قدس رضوی رونمایی شد.

آستان قدس رضوی روز پنجشنبه به نقل از قائم مقام تولیت آستان در این مراسم گزارش داد: طی سالهای متمادی کتاب­های خطی و هدایای نفیسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی اهداء کرده­‌اند موید ظرفیت فرهنگی عظیم این مجموعه معنوی است که می­‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند.

سید مرتضی بختیاری به آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه جامع رضوی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نیز اشاره و بیان کرد: این موزه بزرگ ملی در زیربنای 80 هزارمتر ساخته و تلاش می شود تمام آثار تاریخی و گنجینه های هنری که به دلیل محدودیت فضا در خزانه داری نگهداری شده در معرض دید عموم قرار گیرند.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: 170 شی هنری و معنوی از بین آثار اهدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در گنجینه‌های این سازمان نگهداری می ‌شود انتخاب و برای نخستین بار در موزه هدایای مقام معظم رهبری به نمایش درآمده بطوری که تعداد آثار این موزه از مرز 400 مورد گذشته است.

محمدهادی زاهدی افزود: فرآیند نورآرایی، چیدمان و سناریوی طرح توسعه موزه هدایای مقام معظم رهبری در آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از نیروهای پرتوان و متخصص این مجموعه در مدت زمانی محدود در پایان سال گذشته انجام شد.

گفتنی است موزه هدایای مقام معظم رهبری شامل مجموعه‌‌ ای از آثار هنری همچون تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، معرق چوب و انواع ظروف است که از سوی سران کشورهای خارجی، شخصیتهای برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به رهبر معظم انقلاب اسلامی اهداء شده و معظم ‌له نیز آنها را به آستان قدس رضوی هدیه کرده­اند.

image_print
1 پاسخ
  1. Rastrear Celular
    Rastrear Celular گفته:

    Para esclarecer completamente suas dúvidas, você pode descobrir se seu marido está traindo você na vida real de várias maneiras e avaliar quais evidências específicas você tem antes de suspeitar que a outra pessoa está traindo.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *