تعیین و ابلاغ محدوده‌ 168 شهر تاریخی کشور در دولت تدبیر و امید

مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: تعیین و ابلاغ محدوده‌ 168 شهر تاریخی کشور از جمله اقدامات دولت تدبیر وامید برای حفاظت از بافتهای تاریخی است.

فرزانه صادق مالواجرد روز پنج شنبه در حاشیه کمیته گردشگری شهرستان گناباد با محوریت قنات قصبه افزود: راه اندازی کمیته طراحی شهری و بافتهای فرسوده در وزارت راه و شهرسازی از دیگر اقدامات دولت است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در اجرای طرحهای جامع گردشگری و تاریخی در نقاط محتلف کشور باید مورد توجه خاص قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور کلیه ضوابط خاص در اجرای طرحهای گردشگری قید شده که توجه به آنها موجب اجرای بهینه این طرح ها می شود.
وی ادامه داد: برای صیانت از بافت های تاریخی شهرهای مختلف کشور، به پیشنهاد سازمان میراث‌ فرهنگی صنایع دستی و گردشگری طرح ویژه شهرهای شوش، سلطانیه و نیشابور به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور رسید.
مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی همچنین خواستار هم افزایی بیشتر و استفاده از ظرفیتهای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای اجرای طرحهای جامع گردشگری کشور شد.
کمیته گردشگری شهرستان گناباد با محوریت قنات جهانی قصبه با هدف بررسی و تبادل نظر برای تدوین طرح جامع گردشگری این قنات عصر پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی خراسان رضوی برگزار شد.
قنات قصبه گناباد تیرماه سال گذشته به عنوان تنها اثر استان خراسان رضوی به همراه 11 قنات دیگر کشور در فهرست آثار تاریخی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *