برخی نامزدها به هر قیمتی به دنبال رسیدن به ریاست جمهوری هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مناظره پایانی میان کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: برخی از نامزدها دکتر روحانی را مورد تهمت و افترا قرار داده و به هر قیمتی شده به دنبال کسب جایگاه ریاست جمهوری هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدحسن قاضی زاده هاشمی شامگاه جمعه در جشنواره دانشگاهی و جشنواره ای شهید مطهری در مشهد که استاندار نیز در آن حضور داشت؛ افزود: دولت یازدهم 38 سال پس از انقلاب، به دور از شعار به معنای واقعی توجه ویژه ای به حوزه درمان و سلامت کرد که در نوع خود بی سابقه بود.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم برای کمک به مظلومیت قدم بزرگی برداشته، تصریح کرد: پیش از دولت یازدهم 11میلیون نفر در کشور و در همین مشهد یک میلیون و 200 هزار نفر فاقد بیمه درمانی بودند و حال آنکه اعطای بیمه یکی از وظایف دولت ها بود که در قانون اساسی به آن تاکید ویژه شده بود.
قاضی زاده هاشمی با انتقاد به اینکه دولت قبل فقط در حد شعار به موضوع درمان می پرداخت، خاطرنشان کرد: دولت قبل تنها با چاپ سخن امام (ره) بر روی دفترچه بیمه، مبنی بر اینکه ‘بیماران جز رنج بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشند' ادعای خدمت در این مسیر را داشت.
وزیر بهداشت ادامه داد: در چند سال اخیر توانستیم در بخش زیرساختهای درمان گامی بلند برداریم و با ایجاد سه هزار و 500 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت، گامی مهم در مسیر تحقق اهداف درمانی و بهداشتی برداریم.
وی با بیان اینکه فردا نیز 320 تخت بیمارستانی در شیروان و بجنورد به بهره برداری می رسد، گفت: بدون شک اگر دولت های قبل نیز همانند دولت یازدهم دغدغه حوزه سلامت را داشتند اکنون دیگر مشکلی در این حوزه نداشتیم.
قاضی زاده هاشمی در خصوص جایگاه شهید مطهری افزود: شهید مطهری یکی از متفکران و بزرگان ایران اسلامی بود و حیف که ما ایشان را از دست دادیم و اکنون وی در میان ما نیست اما نمی دانم که اگر مطهری اکنون در میان ما بود آیا مخالفان نیک اندیشی تحمل ایشان را داشتند؟
وی با اشاره به مناظره پایانی میان کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار کرد: پس از این مناظره حقیقتا ناراحت شدم چرا که دیدم برخی برای رسیدن به قدرت، انواع افتراها و تهمت ها را به دولت یازدهم می زنند و بسیاری از اقدامات را نادیده می گیرند که البته این روش از قدیم الایام بوده است.
وزیر بهداشت با اشاره به نحوه شهادت شهید مطهری عنوان کرد: مطهری را افرادی از حزب فرقان به شهادت رساندند، رئیس این حزب فردی به ظاهر زاهد بود. وی به بهانه اینکه مطهری طرفدار افراد ثروتمند جامعه و مظهری از اشرافی گری است دستور شهادت ایشان را داد؛ همان ذهنیتی که اکنون میان برخی از علاقه مندان به قدرت وجود دارد.
قاضی زاده با بیان اینکه این افراد که اکنون دست به دروغ، تهمت و آبروبری می زنند هیچ سابقه درخشانی در کشور ندارند، عنوان کرد: تفکر این افراد عین فرقانیسم است و باید به آنها گفت در حکومتی که دستگاه قضایی قدرتمندی وجود دارد چرا شما مدام به افراد اول کشور تهمت می زنید، مگر رسیدن به مقام ریاست جمهوری چقدر ارزش دارد؟
وی ادامه داد: اکنون شهدا و خانواده های آنها نظاره گر ما هستند و علاوه بر آنها دنیا به ما نگاه می کند، اینگونه ادعای انتظار مهدی موعود را دارید؟ با این بی اخلاقی ها به جای امیدبخشی به مردم، مدام آنها را از مسئولان کشور و اداره امور مایوس می کنید.
وی اظهار کرد: بنده به آینده خوشبین و مطمئن هستم، چرا که می دانم مسیری که در آن قرار گرفته ایم راه رشد و توسعه است.
گفتنی است؛ در این مراسم از برخی از اساتید دانشکده علوم پزشکی مشهد و پزشکان نمونه تقدیر به عمل آمد.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *