“باتری به باتری کردن”؛ عامل انفجار معدن یورت

حادثه انفجار و ریزش معدن زمستانی چهارشنبه هفته گذشته، ایران را در غم بزرگی فرو برد. حداقل 35خانواه عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند. علاوه بر دو وزیری که به محل حادثه رفتند روز یکشنبه رییس جمهور نیز برای بررسی ابعاد حادثه، تظارت بر عملیات و شنیدن صدای کارگران داغدیده به شرق گلساتن سفر کرد. روحانی خطاب به کارگران گفت:  علل وقوع این حادثه با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به مردم اعلام خواهد شد که چه کسی یا چه کسانی مقصر بودند. کسانی که در تامین امنیت و سلامت این معدن مقصر بودند در هر رده‌ای که باشند، باید با آنان با قوت و جدیت برخورد شود و هیچ کس در این زمینه استثنا نیست.

روز گذشته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از ارائه گزارش درباره معدن آزادشهر به هیئت رییسه مجلس خبر داد و گفت: باتری به باتری کردن لوکومتیو عامل وقوع حادثه بوده است.

رمضانعلی سبحانی فر  از ارائه گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره حادثه معدن زمستان یورت آزاد شهر به هیئت رییسه خبر داد و گفت: دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون صنایع و معادن ماموریت داد تا گروهی را  برای بررسی حادثه به آزادشهر اعزام کند، و به دستور  رییس کمیسیون این تیم فردای حادثه در محل حضور یافت.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تیم اعزامی با حضور و بازدید میدانی ابعاد حادثه را بررسی کرد، افزود:  پس از بررسی حادثه ابعاد امروز نظرات کارشناسی مختلف برای جمع بندی گزارش اخذ شد و آخرین اصلاحات تا فردا بر روی گزارش صورت می گیرد و به هیئت رییسه تقدیم می شود.

تعداد گازسنج‌های دیجیتالی در معادن اندک است

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه باتری به باتری کردن لوکومتیو عامل وقوع حادثه بوده است، ادامه داد: در بازدید تیم اعزامی کمیسیون صنایع و معادن و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بخشی از تونل پیموده شد و با کارگران و دست اندرکاران معدن زمستان یورت مصاحبه‌هایی صورت گرفت، تا مشکلات  آنها بررسی شود.

وی با بیان اینکه یکی از موارد بررسی شده در این معدن وجود یا عدم وجود گاز سنج و نوع آن است، یادآور شد: در حال حاضر کماکان برخی معادن به گازسنج مکانیکی مجهز هستند و تعداد گازسنج‌های دیجیتالی در این معادن اندک است، که هر چه سریعتر مجهز کردن معادن باید در دستورکار معدن‌داران قرار گیرد.

معدن جزو مشاغل پر ریسک و سخت است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه کار در معدن جزو کارهای پر ریسک و مشاغل سخت است، افزود: تیم کمیسیون صنایع با بازدید میدانی از معدن زمستان یورت آزادشهر به این نتیجه رسید، که در مورد ایمنی و تجهیزات معادن باید تجدیدنظر جدی صورت گیرد.

عضو تیم اعزامی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به معدن زمستان یورت آزادشهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه شغل معدن جزء مشاغل سخت محسوب می شود، باید میزان حقوق این افراد متناسب با سختی کار آن‌ها محاسبه شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *