آغاز مجدد عملیات عمرانی «پدیده»

براساس اطلاعیۀ بانک صادرات، با تشکیل سندیکای بانکی مربوط به شرکت پدیده، متشکل از بانک‌های صادرات، ملی، ملت، سپه، تجارت و شهر، عملا موضوع واریز تسهیلات برای شروع فعالیت‌های عمرانی رنگ و بویی جدید به خود گرفته است و، براساس اعلام عضو هیئت‌رئیسۀ شرکت پدیده، تاکنون چهار بانک سهم‌های خود را برای ارائۀ تسهیلات به حساب بانک صادرات پرداخت کرده‌اند و، با واریز مبالغ دو بانک دیگر، عملا پروژۀ عمرانی پدیده شروع خواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسۀ پدیده با بیان اینکه مصوبۀ بحث تشکیل و شروع‌به‌کار کنسرسیوم بانکی مربوط به سال گذشته بوده است، اظهار کرد: «این کنسرسیوم از سال گذشته از لحاظ موضوع مجوزی با حضور شش بانک صادرات، ملت، ملی، تجارت، سپه و شهر شکل گرفت و مدیر این کنسرسیوم بانک صادرات است.».

حمیدرضا کریمویی آغاز فعالیت‌های اجرایی این سندیکای بانکی را مستلزم ارائه و تأیید طرح‌های توجیهی فنی، اقتصادی و مالی از سوی مجموعۀ پدیده دانست و افزود: «البته باید مباحث مربوط به حساب‌ها و موارد مالی شرکت پدیده نیز مورد تأیید بانک صادرات به عنوان رئیس این کنسرسیوم قرار می‌گرفت.». وی افزود: «ما در سال گذشته کلیۀ مدارک را به بانک صادرات ارائه کردیم و، با انجام جلسات مختلف کارشناسی، نهایتاً در انتهای سال گذشته تمامی موارد به تأیید بانک صادرات رسید و، در جلسات اعضای سندیکای بانکی در فروردین‌ماه سال جاری، سهم هر بانک برای حضور در کنسرسیوم مشخص شده است.». وی عنوان کرد: «پس از انجام مراحل فوق، در حال حاضر، سهم چهار بانک سپه، صادرات، شهر و تجارت به حساب بانک صادرات به عنوان رئیس سندیکا واریز شده است و دو بانک ملی و ملت نیز قول مساعد داده‌اند که طی روزهای آینده این سهم را واریز کنند.».کریمویی، با بیان اینکه به محض واریز سهم بانک‌های ملی و ملت امکان پرداخت تسهیلات از طریق سندیکای بانکی به پدیده فراهم می‌شود، تصریح کرد: «سهم تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای شرکت پدیده ۵ هزار میلیارد ریال است که، در مرحلۀ اول، قسمتی از این مبلغ واریز خواهد شد.».

وی افزود: «در حال حاضر، مباحث مربوط به مناقصه و فراخوان عمومی انتخاب پیمانکار را انجام دادیم و پیمانکاران حاضر و اسناد آماده شده است و عملا، هم‌زمان با واریز وجوه، موضوع پیمانکاران هم به مراحل نهایی خود می‌رسد تا، طی چند هفتۀ آینده، شاهد آغاز عملیات عمرانی پدیده باشیم.».

عضو هیئت‌رئیسۀ شرکت پدیده دربارۀ آخرین وضعیت سهام‌ها و سهام‌داران پدیده گفت: «در این خصوص، با توجه به انجام تعدیل انتهای سال۹۵ و پرداخت مبالغی از شرکت ابنیه و شرکت توسعه به مردم، اتاق نقل و انتقلات سهم شرکت ابنیه در ابتدای سال۹۶ گشایش یافت و فعال شد و، در حال حاضر، خرید و فروش در این اتاق در حال انجام است اما، با توجه به اینکه هنوز فعالیت‌های عمرانی شکل نگرفته است، خرید و فروش رونقی ندارد.».

منبع: شهرآرا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *