ناوگان حمل ‌و نقل عمومی قوچان وضعیت مناسب ندارد

رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ ای قوچان با بیان اینکه در حوزه حمل ‌و نقل مسافربری جلسات مستمر ماهانه برای ارتقای سطح خدمات برگزار می ‌شود گفت: جابجایی مسافرین برون ‌شهری با وسایل نقلیه پلاک شخصی در جاده ‌ها بر اساس ماده 203 آیین ‌نامه راهنمایی و رانندگی غیرقانونی بوده و بر اساس قانون الزام شرکت ‌ها و مؤسسات باربری و مسافربری به دریافت بارنامه و صورت‌ وضعیت، هرگونه فعالیت در جابجایی مسافرین برون‌ شهری باید از طریق شرکت‌ های مسافربری دارای پروانه انجام شود.
خان محمد مصرزاده افزود: افراد متقاضی فعالیت در بخش حمل‌ و نقل جاده ‌ای باید نسبت به خرید خودرو سواری کرایه برون ‌شهری جاده‌ ای اقدام و پس از اخذ برگ فعالیت رانندگان حرفه ‌ای و صورت ‌وضعیت مسافری اقدام به جابجایی مسافر نمایند.
وی اظهار کرد: در صورت نیاز به تسهیلات برای خرید ناوگان حمل و نقل نیز موضوع از طریق کمیته اشتغال شهرستان و دستگاه ‌های متولی ارائه تسهیلات پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه افزایش روزافزون فعالیت غیرقانونی خودروهای سواری پلاک شخصی در زمینه حمل مسافر در جاده های قوچان باعث تضعیف ناوگان مسافربری عمومی این شهرستان شده است گفت: ادامه این روند موجب نابودی ناوگان عمومی مسافربری جاده ‌ای و بروز مشکلات فراوان در ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد.
مصرزاده افزود: تعداد خودروهای مسافربر پلاک عمومی و دارای مجوز از 55 دستگاه به 25 خودرو کاهش‌ یافته است که علت اصلی‌ آن حضور حدود 140 خودرو مسافربر شخصی در مسیر قوچان به مشهد است.
وی خواستار همراهی و کمک دستگاه ‌های مرتبط با حوزه حمل ‌و نقل در نوسازی و توسعه ناوگان حمل ‌و نقل عمومی جاده ‌ای این شهرستان شد و به شهروندان نیز توصیه کرد از وسایل نقلیه عمومی جاده‌ ای برای سفر های برون ‌شهری استفاده نمایند تا علاوه بر برخورداری از حقوق قانونی و پوشش کامل بیمه ‌ای، سفر ایمن داشته باشند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *