مردم و مسئولین بر اقتصاد مقاومتی پایداری نکردند

امام جمعه مشهد گفت: رهبری چند سال پیش نسخه حل مشکلات اقتصادی کشور را ارائه دادند و آن اقتصاد مقاومتی بود اما در اجرای این نسخه هم مردم و هم مسئولان مقداری کوتاه آمده و در اجرای اقتصاد مقاومتی پایداری نکردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: هر چه گفته می شود جنس خارجی مصرف نکنید و بازارتان بازار کالاهای غیرایرانی نباشد عمل نمی شود تا جایی که خبر آمده منقل خارجی هم وارد کرده اند لذا با کمال شرمندگی باید اعلام کنم که ملت ما از این امتحان سربلند بیرون نیامد.

وی ادامه داد: حتی در خانواده های متدینین میزان مصرف کالای خارجی پائین نیامد و مسئولان هم با کالای قاچاق قاطعانه برخورد نکردند و به دستور رهبری مبنی بر آتش زدن کالای قاچاق عمل نشد و کوتاه آمدند.

امام جمعه مشهد گفت: مقاومت در عرصه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی یعنی مردم هزینه زندگی خود را در خط اقتصاد داخلی مدیریت کنند و مسئولان نظام هم در حل مشکلات مردم مجاهده نمایند و نگذارند که کار به اینجا برسد که مردم دست به اعتصاب و اعتراض بزنند.

وی افزود: آمریکا 40 سال است که با ما جنگیده و شکست خورده و الان شکستش در حدی است که اطراف کشور ما را محاصره کرده و مثل سگ پارس می کند اما جرات نزدیک شدن ندارد لذا به انواع توطئه های مزوارنه همچون جاسوسی، تحریم و محاصره اقتصادی متوسل می شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در این شرایط، بی بصیریتی اول مصیبتی است که ممکن است پیش آید و مثلا آدمی که قبلا با رهبری بوده حالا با ایشان زاویه پیدا کند که در این صورت با یک عنصر التقاطی منافق هیچ تفاوتی ندارد.

وی در بخش دیگری از خطبه های همچنین گفت:مطالبه آرمان باید از کسانی باشد که مسئولند. اگر بنا شد بنده به عنوان یک مسئول در تحقق آرمان شما تخلف کنم، از من مطالبه کنید چرا از نظام مطالبه می کنید؟ چرا به سمت ستون خیمه نظام، مقام ولایت می روید؟

وی افزود: مطالبه آرمان باید از اشخاصی صورت بگیرد که آمده اند ادعا کرده اند که مردم به آنها رای دهند. بروید از آنها مطالبه کنید. از نظام نباید مطالبه کرد و با نظام نباید در افتاد و به آن حمله کرد. دشمن در خط این است که همه خرابیها را پای نظام بیندازد. یعنی من وظیفه شناس نبوده ام و خلاف کرده ام ولی دشمن به دنبال این است که وظیفه نشناسی من را به پای نظام بنویسد و مردم را از حمایت نظام منصرف و مایوس کنند. ما نباید گول دشمن را بخوریم و این توطئه مزورانه دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: رهبری چند روز پیش بر ادامه مطالبه گری آرمانها تاکید کردند اما آیا باید آرمانها را از خود نظام مطالبه کرد یا از مسئولان؟ این نظام ابزار تحقق آرمانهای انقلاب است اگر بخواهید از نظام آرمانهای خود را مطالبه کنید نظام را تضعیف کنید و با نظام در بیفتید مثل آن کسی هستید که بر سر شاخه نشسته است و انتهای آن را می برد.

وی به درخواستهای اخیر کامیونداران در برخی نقاط کشور اشاره و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس انتقال تمام تدارکات پشت جبهه به طرف جبهه به وسیله همین اتحادیه کامیونداران صورت می گرفت و کامیونهای آنها زیر توپ، بمب و خمپاره بود اما دست از کار نکشیدند و ایستادند.

آیت الله علم الهدی گفت: کامیونداران بدانند که همین الان هم جبهه هست. چطور شد که در جبهه ایستادید و مقاومت کردید اما الان که دشمن اقتصاد مملکت را هدف قرار داده شما دست به اعتصاب می زنید؟ این کار مثل کاری است که لشگر امام حسن(ع) با ایشان کردند. کامیونداران کشور ما کسانی بودند که در دوران جنگ تحمیلی برگ مجاهده دریافت کردند اما حالا به عنوان دستیاری آمریکا که ما را در مخاطره قرار داده دست به اعتصاب بزنند؟ آیا این درست است؟ این معنای اقتصاد مقاومتی است؟

وی افزود: این که گفته شود ما لاستیک نداریم و خطمان چنین است و کرایه چنان است مطرح نشود، برادران عزیز خودتان مشکلتان را حل کنید. ما هم از این عزیزان مسئول می خواهیم که کاری نکنید که مردم کارد به استخوانشان برسد و مردم انقلابی و شهید داده مقابل نظام بایستند و اعتصاب کنند؛ مشکلات مردم را حل کنید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر بنا شد ما مردم همه مشکلات را تحمل کنیم و مسئولان هم در حل مشکلات جهاد کنند می توان مقابل آمریکا ایستاد اما اگر بنا شد مردم تحمل نکنند و مثل یک کشور غربی کافر همچون انگلیس و فرانسه دست به اعتصاب بزنند نمی توان مقاومت کرد. در انگلیس و فرانسه دولت مال یک عده دزد و چپاولگر است اما در این مملکت شما خودتان نماینده مجلس و رئیس جمهوری انتخاب کردید، مال خودتان است و دارید تصمیم می گیرید، مقابل چه چیزی می خواهید بایستید؟ مقابل خودتان؟

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *