رشتههای آموزش محور ارشد در دورههای مجازی ارائه میشود
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تفاوت دوره آموزش محور با پژوهش محور در کارشناسی ارشد، گفت: رشتههای آموزش محور تنها در دورههای آموزش مجازی ارائه میشوند و تفاوت عمده آنها با رشتههای آموزشی- پژوهشی، عدم ارائه رساله یا پایان نامه از سوی دانشجو است.
محمدرضا هاشمی تصریح کرد: کسانی که در رشتههای آموزش محور شرکت کردهاند، محدودیتی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری ندارند، اما معمولا در مصاحبه دکتری از پایان نامه دانشجویان سوال خواهد شد که این موضوع میتواند بر نتیجه مصاحبه تاثیرگذار باشد.
وی در خصوص تغییر وضعیت از آموزش محور به آموزشی- پژوهشی، ادامه داد: با وجود اینکه در آموزش محور نیازی به ارائه پایان نامه نیست، احتمال دارد دانشجویانی متقاضی ارائه پایان نامه باشند که معمولا دلیل علمی دارد، زیرا پایان نامه نشان دهنده توان پژوهشی فرد است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به درخواستهای دانشجویان به تغییر وضعیت از دورههای آموزش محور به شیوه آموزشی- پژوهشی و بالعکس، عنوان کرد: تغییر وضعیت از دوره آموزش محور به شیوه آموزشی- پژوهشی و بالعکس به هر دلیلی در کمیسیون موارد خاصی دانشگاه فردوسی بررسی و نتیجه به دانشجو ابلاغ خواهد شد.
تحصیل حدود 600 دانشجوی دانشگاه فردوسی در دورههای آموزش محور
هاشمی با اعلام اینکه اکثریت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در رشتههای آموزشی- پژوهشی تحصیل میکنند، اضافه کرد: حداکثر حدود 500 تا 600 دانشجو دانشگاه فردوسی در دورههای آموزش محور تحصیل میکنند.
سعید فیروزآبادی، مسئول تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام رضا(ع) مشهد، با اشاره به تحصیل 225 دانشجوی آموزش محور در دانشگاه امام رضا، از پذیرش 300 دانشجوی آموزش محور دیگر خبر داد و افزود: این دانشجویان در 6 رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، نهج البلاغه گرایش اجتماعی، سیاسی و حقوق عمومی، ارتباطات گرایش حج و زیارت، مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک، برنامه ریزی شهری و طراحی شهری پذیرش خواهند شد.
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در دانشگاه امام رضا (ع) امکان تغییر وضعیت از آموزشی- پژوهشی به آموزش محور وجود دارد، ولی امکان بالعکس وجود ندارد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.