ضرورت بازنگری در نیروی انسانی شهرداری

عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: در برخی از سازمانها و مناطق شهرداری با کمبود نیرو و در برخی از مناطق و سازمان ها با تراکم نیروی انسانی مواجهیم، این بازدیدها سبب می‌شود تا دید بهتری نسبت به جوانب مختلف کسب شود.

به گزارش صبح امروز، بتول گندمی ضمن بازدید از شهرداری منطقه 3 با تعدادی از شهروندان و مراجعه کنندگان به این منطقه و جمعی از کارکنان گفتگو و در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفت.
گندمی به تشریح علل بازدیدهای سرزده پرداخت و اظهارکرد: این بازدیدها پیرو مراجعات و گلایه های مکرر شهروندان مبنی بر پاسخگویی نامناسب و یا باتاخیر در برخی از مناطق و همچنین گلایه های جدی برخی پیمانکاران در انجام پروژه ها با مناطق شهرداری و سازمانهای وابسته آن برنامه‌ریزی شده است.
وی با تاکید بر اینکه مدیران مناطق و معاونان آنها باید پیوسته در تعامل با شهروندان باشند و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی آنها باشند، گفت: متاسفانه در برخی از بخش‌های شهرداری با انباشت نیروی انسانی مواجهیم و لذا حوزه نیروی انسانی نیازمند مطالعه است.
گندمی با بیان اینکه در برخی از سازمانها و مناطق شهرداری با کمبود نیرو و در برخی از مناطق و سازمان ها با تراکم نیروی انسانی مواجهیم، این بازدیدها سبب می‌شود تا دید بهتری نسبت به جوانب مختلف کسب شود.
وی بازنگری در نیروی انسانی در راستای افزایش بهره وری و کارایی را امری جدی و ضروری عنوان کرد و افزود: امیدواریم معاونت برنامه‌ریزی شهرداری ساختار جدید شهرداری و سازمان ها را عملیاتی کند و استقرار نیرویی برمبنای آن انجام شود تا با خدمات و تکالیف شهرداری و تخصص همکاران همخوانی بیشتری داشته باشد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد حوزه اداری شهرداری را نیازمند نظارت بیشتری دانست و گفت: شهروندان هزینه های شهر را پرداخت می‌کنند و لذا انتظار دارند پرسنل بر اساس قانون پاسخگوی آنها باشند؛ پاسخگویی سریع به شهروندان یکی از تاکیدات شورای پنجم شهر مشهد بوده و هیچ عذری در این زمینه از سوی همکاران حوزه مدیریت شهری پذیرفته نیست.
گندمی در پایان با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین شعارهای شورای شهر مشهد موضوع شهر هوشمند است، گفت: در همین‌راستا، فرآیندها و سامانه های خاصی به منظور رفاه حال شهروندان عزیز تعریف شده تا بدون حضور در مناطق و سازمان‌ها کارهای خود را پیگیری نمایند؛ امیدواریم با فرهنگسازی مناسب، زمینه استقبال هرچه بیشتر مردم از این سامانه ها فراهم آید. همچنین با استقرار سامانه ارزیابی عملکرد در مناطق امیدواریم شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

هم چنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه وفن آوری اطلاعات شورای شهر مشهد در برنامه ای رادیویی گفت: با توجه به گستردگی واهمیت شهر مشهد به دنبال آن هستیم مدیریت ساماندهی ومهندسی بحران شهرداری مشهد را با همکاری وزارت کشوربه اداره کل ویا سازمان ارتقاء دهیم.
بتول گندمی امروز افزود: ابتدا باید به این سئوال پاسخ داده شود که آیا شهرداری مشهد هنگام وقوع بحران مسئولیت مدیریت آن را برعهده دارد یا نه؟ در پاسخ باید بگویی در حالی که هنگام وقوع بحران از شهرداری توقع ارائه خدمات است اما متاسفانه تصمیم گیران در وزارت کشور، دولت و مجلس شهرداری را ارائه دهنده خدمات و فرمانداری ها را مسئول مدیریت بحران می دانند اما باید پرسید، زیر مجموعه های فرمانداری می توانند بحران را کنترل کنند؟
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع ما در شهرداری نیازمند وجود یک مرکز مدیریت بحران هستیم زیرا هنگام وقوع بحران همه نگاه ها به سوی شهرداری است لذا این مرکز در شهرداری ایجاد و به دنبال این هستیم تا آن را به اداره کل زیر مجموعه حوزه شهردار مشهد ارتقا دهیم تا در زمان بحران شهردار اقدامات مورد نیاز را مدیریت کند.
وی تصریح کرد: حتی در صورت نیاز این آمادگی را داریم تا با هماهنگی وزارت کشور به جای اداره کل سازمان مدیریت بحران را در شهرداری ایجاد کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد ادامه داد: مدیریت بحران نیاز به وجود مدیریت یکپارچه شهری دارد که هنوز محقق نشده است یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه شود این است که لازم است نسبت به آن شبکه هایی که دستگاه های خدماتی زیر زمین دارند آگاهی لازم را داشته باشیم تا زمان وقوع بحران بدانیم لوله های گاز، آب وکابل های برق کجا قراردارند تا از آسیب و خرابی بیشتر پیشگیری کنیم.
وی به حادثه آتش سوزی برج سلمان اشاره کرد و گفت: شهروندان در آن زمان از خود می پرسیدند که چرا بالابر آتش نشانی به طبقات بالایی برج نمی رسد ؟ و چرا فاقد این تجهیزات هستیم؟ لذا به دنبال تجهیز ناوگان آتش نشانی به بالابرهای مرتفع تر رفتیم و دو خودرو بالابر 72 متری آتش نشانی را با قیمت 18 میلیارد و 700 میلیون تومان از ایتالیا خریداری کرده ایم که اگر اقدام نمی کردیم اکنون باید برای خرید آنها 70 میلیارد تومان هزینه پرداخت می کردیم.
وی افزود: یک ماه دیگر تعدادی از پرسنل آتش نشانی مشهد برای آموزش استفاده از این بالابرهای پیشرفته به ایتالیا سفر خواهند کرد و بعد از آموزش این بالابرها در ناوگان آتش نشانی فعال خواهند شد.

image_print
21 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *