تجهیزات پزشکی قاچاق؛ تهدید سلامتی بیماران

نماینده کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی‌گفت: نبود نظارت و برخورد با قاچاق تجهیزات پزشکی، سلامتی بیماران را تهدید کرده و آسیب جدی به حوزه سلامت وارد می‌کند.

بهروز بنیادی با بیان اینکه همیشه بزرگترین آسیب‌ها در حوزه سلامت از نبود نظارت‌های دقیق صورت گرفته است، افزود: در این حوزه علی رغم تاکیدات پی در پی برای نظارت و بازرسی بر چگونگی عرضه این محصولات، بازهم شاهد تجهیزات پزشکی قاچاق درکشور هستیم.

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر قرار باشد اصناف مجوز مصرف تجهیزات پزشکی را صادر کنند باید مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت داشته باشند تا محصولات قاچاق مورد استفاده قرار نگیرد.

بنیادی تصریح کرد: ضعف‌های بین بخشی در کل سیستم کشور وجود دارد و این موضوع تنها مربوطه به وزارت بهداشت نیست درحالی که در این صورت مردم هستند که در این میان متضرر می‌شوند.

وی یادآور شد: بدون شک بیماران از استفاده از تجهیزات پزشکی قاچاق ضربه می‌خورند و ممکن است سلامتی آنها به خطر بیفتد و عفونت‌های بعد از عمل آنها را تهدید کرده و درمان بیماران را طولانی تر خواهد کرد.

بنیادی تاکید کرد: وزارت بهداشت باید با همکاری سازمان غذا و دارو به صورت جدی وارد عمل شود و نباید به بهانه کمبود نیرو از برخی امور به راحتی گذشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه به دلیل نبود نظارت‌ها شاهد فسادهای گسترده در قاچاق تجهیزات پزشکی هستیم که حل آن نیازمند مدیریت واحد برای جلوگیری از قاچاق تجهیزات پزشکی است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *