فقرا در دولت های نهم و دهم فقیرتر شدند

یک فعال سیاسی گفت: در دولتهای نهم و دهم مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شد و با تغییر ناگهانی نرخ دلار از 10هزار ریال به 30 هزار ریال فقرا، فقیرتر و اغنیا، غنی تر شدند.

فاطمه هاشمی رفسنجانی عصر شنبه درهمایش آوای اردیبهشت در محل ستاد دانشجویان و جوانان حجت الاسلام روحانی در مشهد افزود:‌ در مناظره های اخیر، همگان دیدند که برخی از نامزدها برای رسیدن به قدرت حاضرند همه چیز حتی نظام جمهوری اسلامی را زیر پا بگذراند.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، ‌دستاوردهای زیادی داشته به طوری که پیش از انقلاب سطح سواد در بین زنان 30 درصد بود اما هم اکنون بیش از 65 درصد دانشجویان را زنان تشکیل می دهند.
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: هم اکنون زنان در تمام فعالیت های اجتماعی شرکت می کنند و با وجود کمبودهایی در روستاها ، اقدامات خوبی پس از انقلاب برای توسعه روستاها انجام شده است .
وی گفت: حال چگونه است فردی که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داشته و دارد مدام در مناظره ها و سخنرانی ها از وجود فساد ، اختلاس و دزدی در این کشور دم می زند و نام می برد و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می برند؟
هاشمی رفسنجانی تاکید کرد : باید با حضور در پای صندوق های رای نشان دهیم اینها هرچه گفتند خلاف و تهمت بوده و مردم به کسی رای می دهند که با آنها صادق و شفاف باشد.

روحانی نماد اعتدال، عقلانیت و تدبیر است
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه روحانی نماد اعتدال، عقلانیت و تدبیر است ، افزود : تمامی تصمیمات و اقدامات وی نماد این سه محور است.
هاشمی رفسنجانی ادامه داد : امروز رقابت بین 2 تفکر است تفکری که که ما را به راه می آورد و تفکری هم ما را به بیراهه می برد، بنابر این از تفکری که به دنبال آبادانی است، امنیت داخلی و خارجی ایران را تضمین کرده و به فکر منافع ملی کشور است، دفاع می کنیم و صحبتها و سخنرانی های حجت الاسلام روحانی در مناظره ها مراسم مختلف گواه این تفکر است .
وی خاطرنشان کرد : آنها می گفتند ما دیگر جنگ را نمی خواهیم جنگ برای ما بدبختی می آورد و اینکه دولت روحانی با برجام حداقل کاری که کرد سایه جنگ را از سر ما برداشت .
وی گفت : این تفکر برای پیرمردی که در دل روستا زندگی می کند و به رغم اینکه رسانه ملی ما واقعیت ها را به مردم نشان نمی دهد ستودنی است و نشان می دهد، ملت ایران آگاهند و در چنین شرایطی قشر تحصیلکرده وظیفه سنگینی دارند و باید آینده خود را بسازند .

سال 84 ما را 50 سال به عقب برگرداند
فرزند هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد : هم اکنون مردم از امنیت نسبی برخوردارند ، باید قدر این فرصت را بدانیم و نگذاریم دوباره سال 84 تکرار شود چون انتخابات سال 84 ما را بیش از 50 سال عقب برد.
وی افزود : نظام جمهوری اسلامی ایران با داشتن امکانات و ثروت طبیعی نیاز به مدیرانی دارد که بتوانند از امکانات کشور برای توسعه استفاده کند زیرا ایران باید در دنیا الگو باشد.

کشور نباید ملوک الطویفی شود
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه گاهی اوقات اقداماتی در راستای دین زدایی جوانان انجام می شود ، افزود : متاسفانه به جای اینکه جوانان را تربیت کنیم در کشور ملوک الطوایفی راه می اندازیم و می گوییم مشهد چون شهر امام رضا(ع) است نباید کنسرت در آن برگزار شود.
وی تصریح کرد : مگر امام رضا (ع) فقط متعلق به مردم مشهد است، امام هشتم(‌ع ) متعلق به تمام مسلمانان است و اگر کنسرت اشکال دارد در هیچ کجا نیاید برگزار شود و مگر می شود در هر شهری یک نفر تصمیم بگیرد ، دستورالعملهای دولتی را خدشه دارد کند و مردم را نسبت به دین بدبین کند ؟

کار روحانی سخت تر از دولت سازندگی است 
فرزند هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه چندین بار با مرحوم پدرم در خصوص فعالیت آقای روحانی صحبتهایی انجام دادم ، گفت : ایشان معتقد بودند که کار روحانی از دولت سازندگی بسیار سخت تر بوده و هست.
وی افزود : دولت سازندگی بعد از جنگ در شرایطی شکل گرفت که خزانه خالی بود، قیمت نفت کاهش یافته بود و تحریم های سخت نیز وجود داشت ولی ثبات سیاسی در دولت سازندگی ایجاد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *