نیک‌بین:

دولت در بحران ارزی، عملکرد افتضاحی داشت

 

قاسم شمسایی/ نماینده کاشمر در مجلس با اشاره به تعطیلی پی در پی مدارس در هفته‌های گذشته گفت: متاسفانه دولت در خصوص تعطیلی مدارس و دورکاری ادارات دولتی تدابیر درستی اتخاذ نکرده و موجب سردرگمی مردم شد، متاسفانه نحوه تصمیمات دولت بیان‌گر این موضوع است که پشت این تدابیر، عقل عاقله‌ و زیر ساختی وجود ندارد.

همانطور که در گزارشات قبلی اشاره شد، این روزها کشور شاهد اتفاقات و بحران‌های ناخوشایندیست. از بحران‌های اقتصادی گرفته تا بحران آلودگی هوا و کمبود گاز در سرمای سخت زمستان.
البته نکته تلخ‌تر ماجرا اینجاست که نسخه دولتمردان برای اکثر این بحران یکی‌ست، آن‌هم تعطیلی مکرر مدارس و ادارات.

حتی اگر از کوتاه مدت بودن و تنها نگاه مسکنی تعطیلی بگذریم، متاسفانه این نسخه دم دستی و آسیب‌زا، به اذعان کارشناسان حداقل در موضوع آلودگی هوا راه گشا نبوده است.
در میان بیشترین مطالبات مردمی و کارشناس از دولت است، که راه کارش برای عبور ازاین بحران چیست، البته نباید مجلس را به عنوان قوه قانون گذار فراموش کرد. آنچنان که برخی از این بحران‌ها آنقدر قدمی و مکررن که دیگر تبدیل به اتفاقی روزمره اما کشنده شده‌اند. ( نگاهی بیاندازید به آمار مرگ و میر حاصل از آلودگی هوا در کشور)

 آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس تمام قد در مقابل استیضاح‌ها ایستاده تا دولت بتواند کار خود را انجام دهد. و باید این راهم بگویم که عملکرد دولت و مجلس قطعا و حتما در انتخابات سال آینده مجلس موثر خواهد بود

از همین رو به سراغ یکی نمایندگان مجلس به عنوان عضوی ناظر بر عملکرد دولت و قانون‌گذار رفتیم تا هم ارزیابی ایشان از عملکرد دولت را در این شرایط جویا شویم هم از اقدامات بهارستان‌نشین‌ها.

 

تدبیر دولت راه‌حل‌های مقطعی است
جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شرایط حال حاضر کشور در رابطه با عملکرد دولت رئیسی می‌گوید: متاسفانه دولت راه‌حل‌های مقطعی را انتخاب کرده به طور مثال برای حل بحران گاز، تعطیلی مدارس و دورکاری ادارات را برگزیدند. اما متاسفانه مدیریت درستی در تعطیلی مدارس و دورکاری ادارات دولتی وجود نداشت؛ اینکه هفته دوم ادارات دولتی موظف به استفاده از سوخت جایگزین شدند؛ که در این صورت دورکاری هفته اول دیگر بی‌معنی و مفهوم و تدبیری نادرست انگاشته شده و به این معناست که عقل عاقله‌ای پشت این تدابیر وجود ندارد.
همچنین دولت نشان داده در حوزه گاز تدابیر و زیر ساخت‌های خوبی ندارد و امید است که دیگر این بحران تکرار نشود اما قطعا در حوزه تعطیلی‌های مکرر تصمیمات نادرستی را اتخاذ می‌کنند. البته این را هم اضافه کنم که آلودگی هوا تنها، بحران این دولت نیست و چالش تمام دولت‌های گذشته هم بوده‌است. متاسفانه هیچ یک از دولت‌های اخیر در حوزه محیط زیست خوب عمل نکرده‌اند.

 

دولت سرمایه اجتماعی ندارد

نیک‌بین با اشاره به روند سعودی ارز تاکید می‌کند: در خصوص بحران ارزی باید بگویم، این دولت عملکرد افتضاحی را از خود به نمایش گذاشته است و  با توجه به عملکردی که این دولت از ابتدا تا کنون از خود نشان داده متاسفانه نتوانسته سرمایه اجتماعی را که برای خود اندوخته بود حفظ کند و در حال حاضر از اعتماد اجتماعی کمی بهره‌مند است.
وی با اشاره به ارتباط مستقیم سرمایه گذاری اقتصادی با سرمایه اجتماعی، ادامه می‌دهد: سرمایه‌گذاری اقتصادی همواره با اعتماد اجتماعی ارتباط داشته و هرجا که در کشور سرمایه گذاری اقتصادی صورت بگیرد قطعا اعتماد و سرمایه اجتماعی نیز بوجود می‌آید.
نیک بین با توجه به سخنرانی اخیر رییس جمهور در مجلس ابراز امیدواری می‌کند و می‌افزاید: با توجه به قول‌ها و وعده‌های رییسی در خصوص کاهش ارز و قیمت خودرو امید است سرمایه اجتماعی نیز برای کشور و خودش به وجود بیاورد.

قالباف تمام قد در مقابل استیضاح‌
نماینده مردم کاشمر در مجلس در خصوص عملکرد مجلس در رابطه با بحران‌های اخیر و پیش روی کشور، می‌گوید:  مجلس در خصوص قانون گذاری کوتاهی نداشته و سعی کرده با ایجاد قوانین راه را برای دولت باز بگذارد، همچنین آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس تمام قد در مقابل استیضاح‌ها ایستاده تا دولت بتواند کار خود را انجام دهد. و باید این راهم بگویم که عملکرد دولت و مجلس قطعا و حتما در انتخابات سال آینده مجلس موثر خواهد بود.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *