گزارش کامل از سوءقصد به جان ۳ طلبه در ‌حرم مطهر رضوی

شهادت یک طلبه، بازداشت 5 متهم

اعظم عباسپور

روزگذشته همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌‌. یکی دیگر از این طلبه‌ها‌ تحت مداوا قرار دار‌د که به بیمارستان منتقل شده‌ است.‌

این 3 طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سال‌هاست برای محرومیت‌زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.‌یکی از طلاب با زبان روزه بعد از زیارت حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند.در این حادثه متأسفانه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌.

در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌ و طبق اطلاعات به دست آمده، دومین طلبه مضروب در حرم مطهر رضوی وضعیت بسیار نا‌مساعدی دارد.‌

حجت‌الاسلام پاکدامن نیز از طلاب فعال در حاشیه شهر مشهد است که برای بهبود وضعیت مردم این مناطق تلاش می‌کرد.

فرد ضارب ‌در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ‌متاسفانه یک طلبه‌‌ به شهادت رسید‌ و ‌دو طلبه‌ دیگر ‌در بیمارستان بستری هستند که ‌یکی از طلبه‌های مجروح وضعیت مناسبی ندارد؛ مردم دعا کنند.‌ فرد ضارب دستگیر شده است که در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است.

داوری، معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.

سردار ‌تقوی‌ فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تحقیقات ویژه درباره این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی دقیق درمورد آن صورت خواهد گرفت.

5 متهم در ارتباط با حادثه حرم رضوی بازداشت شدند

محمد حسین درودی دادستان مشهد از دستگیری 5 تن در رابطه با حادثه حرم مطهر رضوی خبر داد و اظهار داشت: یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با متهم بودند.

وی با بیان اینکه ضارب 3 روحانی در آستان قدس رضوی تبعه خارجی بوده است، افزود: ‌پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

دادستان مشهد با بیان اینکه ‌‌بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: ‌ضارب فردی با تبعه خارجی است.

از حجج‌اسلام پاکدامن و دارایی رفع خطر شد‌

حجت‌الاسلام مجید فاطمی‌ارفع قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در مشهدمقدس درباره حادثه ظهر امروز و حمله به سه طلبه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: متاسفانه سه طلبه فعال و جهادگر که در حاشیه شهرمشهد فعالیت داشتند ظهر امروز در صحن پیامبر اعظم و در جلوی چشمان زائران ومجاوران امام رضا(ع)  مورد سوءقصد قرار گرفتند.

وی افزود: متاسفانه، حجت‌الاسلام اصلانی یکی از روحانیون حادثه امروز حرم مطهر رضوی و از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که عمده فعالیت‌های جهادی‌اش در منطقه سیدی واقع در جنوب شرق مشهد بود به شهادت رسید و دو طلبه دیگر در بیمارستان به سر می‌برند.

فاطمی‌ارفع با بیان اینکه دو مصدوم حادثه امروز حرم مطهر رضوی در بخش ریکاوری و تحت مراقبت هستند، تصریح کرد: خوشبختانه از حجج اسلام پاکدامن و دارایی رفع خطر شده است.

اطلاعات سپاه بازجویی‌های تخصصی از متهم حادثه حرم رضوی را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، اطلاعات سپاه خراسان رضوی درباره حادثه امروز حرم منور رضوی بیانیه‌ای صادر کرد.متن بیانیه به شرح زیر است: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، فردی با هویت و ملیت مشخص اقدام به حمله با سلاح سرد به سه روحانی کرد که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.لازم به ذکر است فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است. نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی از نامبرده توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی در این زمینه پرهیز و اطلاعات تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

ضارب حادثه حرم رضوی تحت تاثیر القائات تکفیری بود

محسن داوری فرماندار مشهدمقدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدساظهار داشت: فردی امروز در حرم مطهر رضوی به سه نفر از روحانیون فعال در شهر مشهد حمله می‌کند و سبب شهادت یکی از روحانیون حاضر در حرم رضوی به نام حجت‌الاسلام اصلانی می‌شود.

فرماندار مشهدمقدس افزود: 2 نفر دیگر در بیمارستان تحت مراقبت هستند.ضارب بلافاصله توسط زائرین و خادمین در صحنه دستگیر و به مقامات تحویل می‌شود تا مراحل تحقیقاتی از این فرد تکمیل و انگیزه وی مشخص شود.

داوری خاطرنشان کرد: این فرد تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری این اقدام را انجام داده و این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم و با عامل و عوامل آن قطعا برخورد خواهیم کرد.

در محبوب‌ترین نقطه زندیگیش بخ شهادت رسید

در خصوص شهادت این طلبه جهادی با دوست صمیمی ايشان حجت‌الاسلام مهدی امجدی زاده امام جمعه رضویه مشهد گفت و گو کردیم که ایشان در خصوص شهادت این طلبه جهادی در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید:حاج آقا اصلانی از سال ها قبل همکار ما بودند وبه عنوان رییس امور مساجد در حاشیه شهر بویژه در مناطق طرق،سیدی،رضویه،،شهرک شهید رجایی و باهنر فعالیت های گسترده ای در حوزه محرومیت زدایی انجام دادند.

وی افزود:در خصوص ویژگی های اخلاقی و انسانی ایشان هم باید بگویم که حجت‌الاسلام اصلانی یک روحانی مخلص و جهادی بودندکه سال‌ها با تمرکز در منطقه سیدی دستگیر نیازمندان بودند و خودشان مسجد صاحب‌الزمان را حدود۲۰ سال پیش با کمک خیرین تاسیس کردند و این مسجد مقر هماهنگی های جهادی در استفاده از ظرفیت های اجتماعی و فعالیت‌های تبلیغی بود و ایشان امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان بودند و مسؤلیت تمامی مساجد این پهنه را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام امجدی زاده افزود: شهید حجت‌الاسلام اصلانی در طول این ۱۰ سال آشنایی که با ایشان داشتم از همه توان و ظرفیت برای خدمت رسانی به نیازمندان در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد و بویژه منطقه سیدی استفاده می‌کرد.

وی اظهار داشت: به واسطه اقدامات خیرخواهانه اش مورد احترام مردم در حاشیه شهر بودند و لحظه ای از خدمت به محرومان حتی تا لحظه شهادت که جلسات ای حول هماهنگی های تبلیغی داشتند ،بر نداشتند و همواره با توجه به شرايط سخت اقتصادی مردم حاشیه شهر، برای بهبود معیشت و سلامت نیازمندان و محرومان  تلاش می کردند و سرانجام پس از یک دوره زندگی باعزت و توام با نیکی زبان روزه و در حرم مطهر رضوی که محبوب‌ترین نقطه‌ای در زندگی ایشان بود به شهادت رسیدند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *