با حضور نویسنده اثر؛

آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «57 روز» در مشهد برگزار شد

آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «57 روز» با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و نویسنده اثر در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «57 روز» با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ داوود صلاحی، مدیر نشر سرو و مهری غلامپور، نویسنده کتاب در مشهد برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد حضرت امام حسین(ع)، روز پاسدار و فرا رسیدن روز جانباز با اشاره به کتاب «57 روز» گفت: موضوع کتاب روایت زوج مشهدی است که به واسطه کار به شهر سوسنگرد مهاجرت کرده اند و پس از مدتی با اشغال این شهر توسط رژیم بعثی عراق مواجه می شوند.
وی تصریح کرد: در این کتاب می توان به چند نکته اشاره کرد، اول اینکه با توجه به نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید به جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به عنوان یک گنج ارزشمند نگاه کنیم چرا که حماسه های بزرگی همچون آزاد سازی خرمشهر، سوسنگرد، مقاومت مردم جنوب کشور و … را در خود دارد.
علی اکبر سبزیان باز خوانی آثار مربوط به دوران دفاع مقدس را آشنایی و انتقال مفاهیم مقاومت، ایستادگی و شهامت مردم این مرز و بوم به نسل جدید عنوان کرد و افزود: مهری غلامپور، نویسنده خوش فکر و خوش قلم این اثر در این کتاب به حواشی پیرامون حماسه آفرینی مردمان این سرزمین پرداخته است، حماسه و مقاومتی که در قالب یک خط و تنها در یک عنوان گنجانده نمی شود.
وی گفت: نکته دوم، اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس است. به عبارت دیگر اتفاقات دوران جنگ تحمیلی با نگاه ریز بین، نکته سنج و ظریف زنانه از جنبه های خانوادگی، اجتماعی و … بیان شده است و نکته آخر و مهم که می توان به آن اشاره کرد، ترویج سبک زندگی مجاهدانه ای است که به عنوان یکی از محورهای اصلی دفاع مقدس در ادبیات پایداری به آن پرداخته شده است و ترویج و شناخت این سبک زندگی در جامعه امروز یک ضرورت محسوب می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی آئین رونمای از کتاب را به مثابه جشن تولد آن اثر خواند و اظهار داشت: پس از برگزاری آئینهای رونمایی این وظیفه ما است که نسبت به تشویق عموم مردم به مطالعه این آثار و تبلیغ و ترویج آن در جامعه همچنان پویا و پرتوان اقدام کنیم.

در پایان مهری غلامپور،نویسنده کتاب «57 روز» ضمن تشکر از برگزاری این آئین گفت: این کتاب به عنوان اولین اثر داستانی من روایتی زنانه از جنگ است. بانویی مشهدی که به واسطه حضور همسرش در جبهه در شهر سوسنگرد و در زمان اشغال آن به تنهایی و غریبانه زندگی می کند.
وی با بیان اینکه به هر اتفاق می توان از دو دیدگاه مثبت و منفی نگاه کرد، افزود: سعی من بر این بوده است که در این کتاب نگاهی مثبت و در عین حال همذات پندارانه به موضوع جنگ داشته باشم. از دغدغه هایی زنانی بگویم که در آن دوران به تنهایی و تحت آن شرایط سخت ضمن مبارزه با عوامل بسیار باید با ترس و وحشت خود نیز مبارزه کنند.
غلامپور با اشاره به قسمتی از متن کتاب، نگهداری از یک کودک بی سرپرست را توسط شخصیت اصلی داستان را نمادی از ایثار و از خودگذشتگی مردمان ایران زمین در دوران جنگ برای حفظ و نگهداری این خاک و ارزشها به نسل آینده عنوان کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *