رئیس قوه قضائیه اعلام کرد؛

انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر مشهد

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: طی سفر به خراسان رضوی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات اداری، زندان‌ها و پزشکی قانونی و همچنین فراهم آوردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز ساختمان‌ها تصویب شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای روزگذشته، هشتم بهمن، در اداره کل دادگستری خراسان رضوی به تشریح دستاوردهای سفر ۲ روزه خود به این استان پرداخت و ضمن تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی اظهار کرد: به دلیل اهمیت خراسان رضوی و زائرپذیر بودن مشهد، سفر ما به خراسان رضوی در ۲ روز انجام شد تا بتوانیم بهتر به اهداف مدنظرمان دست یابیم.

وی افزود: مبالغ تصویب شده در این سفر برای خراسان رضوی طی سه سال به این استان اعطا خواهد شد و جدا از بودجه‌ای است که در سال آینده برای این منظور به استان تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف ما از این سفر این بود که مشکلات استان را که قوه قضائیه می‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم در حل آن‌ موثر باشد را شناسایی و در جهت برطرف کردن آن‌ اقدام کنیم. براساس بررسی‌ها بخشی از این مشکلات مربوط به حقوق عامه است که قوه قضائیه مستقیما می‌تواند نسبت به آن‌ ورود پیدا کند. برای حل بخشی دیگر از مشکلات نیز قوه قضائیه به دلیل حضور در شوراهای مختلف، می‌تواند به صورت غیرمستقیم تلاش کند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: هدف دوم سفر این بود که ما به مجموعه‌های قضائی خودمان در استان‌ها برویم و از نزدیک سرکشی کنیم. تقریبا تمام مدیران عالی قوه قضائیه در این سفر حضور داشتند و از هفت شهرستان و یک شهر بازدید به عمل آوردند و با اقشار مختلف مردم و شورای اداری هر شهرستان و دستگاه‌های مربوط دیدار داشتند و مشکلاتشان را شنیدند.

در حال حاضر تعداد زیادی ساختمان قدیمی اعم از زندان‌ و مراکز دادگستری در مرکز شهر مشهد واقع شده که حتما این ابنیه باید به خارج از شهر منتقل شود. از نظر شهروندان و همچنین حفظ مرعی و منظر شهری وجود یک زندان در مرکز مشهد مناسب نیست. برای مجموعه دادگستری هم بهتر است که زندان مشهد به خارج از شهر منتقل شود. به همین دلیل این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر شد و حتما مسئولان شهری و استانی نیز این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا هرچه زودتر فرایند انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر انجام شود

وی اضافه کرد: من هم در معیت همکاران در جلسات مختلف شرکت کردم. به دلیل اهمیت بالای موضوع اقتصاد و تولید داخلی، نشست با فعالان اقتصادی و تولیدگران را به عنوان اولین اقدام مد نظر قرار داده و مطالب فعالان این  حوزه را شنیدیم. خدا را شکر با همکاری‌هایی که بخش‌های مختلف قوه قضائیه با فعالان اقتصادی داشتند، آنان نسبت به برگزاری این جلسه و نتایج آن اظهار امیدواری کردند.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: همچنین در این سفر با نمایندگان اقشار مختلف مردم دیدار داشتیم و به هر میزان که توانستیم در همین سفر برای رفع مشکلات‌شان اقدام کردیم و هر میزانی هم که در این سفر ممکن نبود، طی روزهای آینده پیگیری خواهیم کرد. همچنین نشستی با همکاران اداری و قضایی استان داشتیم که آنان هم به تفصیل مشکلات را بیان کردند. در مجموع دیدار با کارکنان برای من هم مفید بود و از نزدیک مشکلات کارمندان و قضات را شنیدم. نشستی هم با علما داشتیم که آنان هم مطالب مفیدی را بیان کردند.

وی بیان کرد: دیروز بعد از ظهر هم از چندین قسمت زندان مشهد بازدید داشتم که بازدید مفیدی بود. در حال حاضر تعداد زیادی ساختمان قدیمی اعم از زندان‌ و مراکز دادگستری در مرکز شهر مشهد واقع شده که حتما این ابنیه باید به خارج از شهر منتقل شود. از نظر شهروندان و همچنین حفظ مرعی و منظر شهری وجود یک زندان در مرکز مشهد مناسب نیست. برای مجموعه دادگستری هم بهتر است که زندان مشهد به خارج از شهر منتقل شود. به همین دلیل این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر شد و حتما مسئولان شهری و استانی نیز این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا هرچه زودتر فرایند انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر انجام شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نشست روز گذشته خود در شورای اداری خراسان رضوی گفت: در این نشست تمام مدیران استان حضور داشتند و مسائل بسیاری مطرح شد. اگر قوه قضائیه بتواند، مستقیما برای حل این مسائل اقدام می‌کند و سایر مشکلات را هم در شوراهای مختلف مطرح خواهیم کرد.

محسنی‌ اژه‌ای عنوان کرد: به علاوه ملاقات‌های مستقیمی با خود مردم داشتم. طی این سفر در مجموع حدود ۶۰۰ ملاقات حضوری در مشهد و شهرستان‌ها با مردم انجام شد. همچنین دادستان کل کشور، معاون اول قوه و رئیس دیوان عدالت و همچنین تعدادی از مدیران با مردم ملاقات حضوری داشتند که این ملاقات‌ها برای مردم و مدیران قوه قضائیه مفید است. باید توجه داشت دیدارهای مستقیم با مردم با گزارش‌هایی که روی کاغذ به دست مدیران می‌رسد، بسیار متفاوت است.

وی اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات قوه قضائیه و رفع کمبودها نیز استاندار خراسان رضوی با روحیه انقلابی خود عنایت خاصی به موضوعات مطروحه داشت و قول داد در حد مقدور برای رفع مسائل نهادهای زیرمجموعه قوه قضائیه در استان کمک‌هایی ارائه دهد.

image_print
1 پاسخ
  1. غلامحسین سلیمانی
    غلامحسین سلیمانی گفته:

    خداکنه به همت مسئولین کشوری واستانی این مهم یعنی انتقال زندان از داخل بافتمسکونی به مکانی مناسب در اسرع وقت انجام شود ،چون آرزوی چندین ساله مردم منطفه است و وجهه خوبی برا شهر ومنطقه نسبتا مرغوب این محل ندارد

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *