رییس شورای اسلامی شهر مشهد در دوازدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد:

شورا آماده اقدام برای مشاغل خرد و خانگی به ویژه در حاشیه شهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم در زمینه مشاغل خرد و خانگی به ویژه در حاشیه شهر و توانمدسازی و کارآفرینی در نقاط محروم اقدامات جدی انجام خواهد داد.

به گزارش صبح امروز، حسن موحدیان در دوازدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، اظهار کرد: افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید همه به امر مهم کارآفرینی توجه داشته باشند، زیرا کارآفرینان در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در کارآفرینی موانع متعددی وجود دارد که بخشی به بروکراسی اداری مربوط است و امیدواریم این بروکراسی هرچه زودتر به شرایط تسهیلگری و برداشتن موانع کارآفرینی برگردد.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای ششم شهر مشهد نیز در این خصوص و بویژه در بخش حمایت از مشاغل خُرد و خانگی اقدامات موثری خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به آغاز فرایند بازگشایی مدارس، اظهار کرد: بازگشایی مدارس در حال انجام است و شهرداری باید در این زمینه توجه جدی‌تر و بیشتری داشته باشد.
موحدیان گفت: در خصوص واکسیناسیون، شهرداری اقدامات خوبی به اجرا گذاشته و امیدوارم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و انجام کامل واکسیناسیون، دغدغه‌ والدین برای بازگشایی مدارس رفع شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اقدام اخیر سپاه پاسداران در دریای عمان و بازپس‌گیری نفت به سرقت رفته ایران، افزود: اقدام نیروی دریایی سپاه و تصرف این نفتکش بار دیگر اقتدار ایران را به تصویر کشاند و توطئه استکبار را خنثی کرد.

تغییر روز برگزاری جلسات شورا از دوشنبه به یکشنبه

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به تغییر زمان برگزاری جلسات علنی، اظهارکرد: پیشتر جلسات علنی شورای شهر در روزهای دوشنبه برگزار می‌شد ولی با موافقت اعضای شورای شهر، از این بعد، جلسات علنی را روزهای یکشنبه خواهیم داشت.

او گفت: در این جلسه 3 لایحه و یک طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه الحاق یک تبصره به مصوبه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس، اولین دستورکار این جلسه بود که با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید، گفت: تعیین و محاسبه بهای سرویس مدارس برعهده کارگروه ماده 18 بوده که این کارگروه متشکل از آموزش‌وپرورش، انجمن اولیاء و مربیان و شهرداری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس افزود: پس از بررسی و تعیین تعرفه، بهای مشخص شده باید به تصویب شورای شهر برسد.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه تعرفه سرویس مدارس برای سال تحصیلی 1401-1400 در اردیبهشت امسال به شورای شهر ارسال و تصویب شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص ناشی از کرونا و احتمال تغییر در تعداد روزهای مدارس و دانش‌آموزان، این مصوبه نیازمند اصلاح بود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در ادامه به تصویب لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی در سال 1400، گفت: با توجه به لزوم ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، این لایحه به تصویب رسید.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: براساس مصوبه امروز، به شهرداری مشهدمقدس اجازه داده شد تا براساس جداول پیوست مصوب شورای شهر، مابه‌التفاوت را به شرکت‌های اتوبوسرانی بخش خصوصی پرداخت کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به لزوم صیانت از سلامت شهروندان و براساس قانون شهرداری‌ها، طرح ساماندهی وضعیت خدمات مراکز دامپزشکی حیوانات خانگی در دستورکار شورای شهر قرار گرفت؛ بر این اساس شهرداری مکلف شده ظرف مدت 2 ماه نسبت به تهیه طرح ساماندهی و ایجاد کلینیک با همکاری سازمان دامپزشکی و دستگاه های مربوطه اقدام نماید.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه هم لایحه نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر مطرح شد که با رای حداکثری اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *