زیارت نماد خراسان رضوی در اکسپو دبی

معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: زیارت نماد قالب خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری دوبی خواهد بود و حوزه گردشگری سلامت و سایر گروه‌های نمایشی در اولویت‌های بعدی قرار گرفته است.

به گزارش صبح امروز یوسف بیدخوری در خصوص حضور خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی اظهار کرد: دولت در خصوص حضور تمام استان‌ها در اکسپو جدیت دارد و زمانی برای حضور استان‌ها در این فضا فراهم شده است. از همین رو فرصت خوبی در اختیار خراسان رضوی قرار گرفته که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا بیش از گذشته در راستای توسعه گردشگری خراسان رضوی بتوان اقدامات مفیدی جهت شناساندن استان به مردم دنیا انجام داد.

وی افزود: خراسان رضوی از ۲۹ اسفند تا چهار فروردین ۱۴۰۱ در اکسپو شرکت خواهد کرد. پیرو بازدیدی که علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، از اکسپو داشته، قرار شد هماهنگی‌های بین استانی برای حضور ما در این نمایشگاه صورت گرفته و برنامه‌های جدید نیز به ما اعلام شود. در مجموع برنامه خراسان رضوی برای حضور در اکسپو جدی است و قطعا در آن شرکت خواهیم کرد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: اولویت خراسان رضوی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به خصوص در حوزه گردشگری زیارت است. همچنین سایر قابلیت‌های گردشگری شهرستان‌ها نیز معرفی خواهد شد. اکسپو محلی مناسب برای بازاریابی و معرفی برنامه‌هایی نظیر گردشگری سلامت است.

بیدخوری اضافه کرد: زمان زیادی تا حضور خراسان رضوی در اکسپو باقی مانده است. به زودی جلسه‌ای با تمام تشکلات گردشگری استان در همین خصوص برگزار خواهیم کرد تا خواسته آنان را در برنامه‌های خود در نظر بگیریم. نهایتا در قالب یک تیم منسجم در بازه پنج روزه در دبی حضور خواهیم یافت.

برگزاری نوروزگاه مشترک با کشورهای افغانستان و ترکمنستان در اکسپو دبی

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی حضور خراسان رضوی با ایام نوروز در نظر داریم زمینه‌ای فراهم کنیم که برنامه نوروزگاه مشترک که هر سال در مرزهای افغانستان و ترکمنسان برگزار می‌شد، این مرتبه در اکسپو برگزار شود. همچنین با توجه به اینکه بخش خصوصی در خراسان رضوی جدی‌تر کار می‌کند، دنبال استفاده از ظرفیت این حوزه هستیم تا بتوانیم رونقی به صنعت گردشگری استان دهیم.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص نماد معرفی خراسان رضوی در اکسپو گفت: با توجه به فضایی که برای ایران در اکسپو در نظر گرفته شده، نمی‌توانیم تغییراتی در پاویون ایران انجام دهیم. در اکسپو بیشتر از فضای دیجیتال و نمایشی استفاده می‌شود.

بیدخوری عنوان کرد: البته وزارت‌خانه باید تاییدیه صادر کند که کدام گروه‌ها می‌توانند از خراسان رضوی در اکسپو حضور یابند. در حال حاضر نمونه کارها از ما خواسته شده و پس از تاییدیه کامل از سوی وزارت‌ میراث فرهنگی شرایط و نحوه حضور گروه‌های گردشگری از استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمینه حضور گردشگران ایرانی در اکسپو فراهم است و برای افراد محدودیتی وجود ندارد. به کارکنان و فعالان حوزه گردشگری توصیه می‌کنم در حال حاضر که اکسپو در مجاورت ایران برگزار می‌شود، از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به دلیل اینکه نمایشگاه از حالت خشک خارج شود استفاده از از ظرفیت راهنمایان گردشگری الزام شده است. بخشی از این هزینه‌ها را دولت پرداخت می‌کند. زمینه اسپانسری بخش‌های خصوصی نیز فراهم شده که پس از جمع‌بندی نحوه مشارکت آنان اعلام خواهد شد.

بیدخوری افزود: نمایشگاه اکسپو با بعد فرهنگی و گردشگری است و به قصد کسب درآمد نمی‌توان در آن فعالیت داشت. نگاهی برای کسب درآمد در اکسپو وجود ندارد. با استفاده از زمینه‌های تبلیغاتی مانند گردشگری سلامت و واحدهای اقامتی زمینه‌ای فراهم خواهیم کرد تا حضور در این نمایشگاه اثرات بلندمدت مفیدی برای صنعت گردشگری استان داشته باشد. تمام هدف و برنامه ما فعال شدن بیشتر بخش خصوصی است و نگاهی جدی به اقتصادی گردشگری داریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *