پلیس راهور:

جابجایی حیوان در خودرو باید با جعبه مخصوص باشد

رئیس پلیس راهور پایتخت درباره برخورد با سگ‌گردانی در خودرو گفت: این موضوع در دستورکار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود؛ چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود؛ جابجایی حیوان در خودرو باید با جعبه مخصوص بوده و نباید حیوان در خودرو رها باشد.

فارس نوشت: محمدحسین حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تحلیل ترافیک تهران و تصادفات، تخلفات در طرح ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد شبانه و طرح موتوریار و … اشاره و اظهار کرد: کاهش تلفات با طرح موتوریار ادامه دارد؛ در این طرح ۹۸۳۱۱ نفر آموزش میدانی فراگرفته و موتورسیکلت‌های آن‌ها به پارکینگ منتقل نشد. همچنین ۲ درصد نسبت به سال گذشته تلفات، تصادفات و تخلفات در این حوزه کاهش داشته در حالی که در سال گذشته در بخش موتورسیکلت آمارهای خوبی نداشتیم .

وی درباره قطعی برق گفت: ما امسال قطعی برق را داشتیم که در ابتدا مشکلاتی را به همراه داشت که با حضور به موقع اقدامات همکاران من مشکلات کاهش پیدا کرد؛ اگرچه مشکل خاصی در حوادث نداشتیم. همچنین با نورافشانی در نقاط کور مانند زیر پل‌ها امکان مخفی شدن افراد معلوم‌الحال را از بین برده و این اقدامات در دستور کار همکاران من و شهرداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشدید برخورد با رانندگان پرخطر تصریح کرد: تعداد این افراد کم است، ۲۸۱۸ راننده پرخطر را احضار کردیم که مورد آموزش قرار گرفته و  تذکر کتبی از آن‌ها و برایشان پرونده تشکیل شد تا اگر تخلف خود را تکرار کردند، احکام خوبی برای آن‌ها از سوی مراجع قضایی صادر شود.

رییس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: برخورد با تخلفات حادثه ساز ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است؛ همچنین تصادفات منجر به فوت در ۳ ماهه نخست سال جاری برای سومین سال متوالی علی رغم افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاهش داشته است.

وی درباره برخورد پلیس با سگ‌گردانی در خودرو گفت: این موضوع در دستورکار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود و نه فقط سگ که هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول این برخورد می‌شود؛ چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود. جابجایی حیوان در خودرو باید در جعبه و باکس مخصوص باشد و نباید حیوان در خودرو رها باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *