«زنگ تفریح»تنها نماینده ایران در جشنواره «لاکالزا دی کالتراوا» اسپانیا

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد به بخش رقابتی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «لاکالزا دی کالتراوا» در اسپانیا راه یافت و برای جوایز اصلی جشنواره به رقابت می‌پردازد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از ایرنا، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لاکالزا دی کالتراوا» (Festival internacional de Cine de Calzada de Calatrava) به همت شورای شهر «لاکالزا دی کالتراوا»، با حمایت وزارت فرهنگ، دانشگاه «پاپیولار» و انجمن فرهنگی فیلم «پدرو آلمودوار» از ۳۰-۱۵ مرداد (۲۱-۶ اوت) در شهرداری «لاکالزا دی کالتراوا» شهر سیوداد رئال در اسپانیا برگزار می‌شود.

در فیلم کوتاه زنگ تفریح، سحر (با بازی موژان کردی) دختری در سال پایانی دبیرستان است که آرزوی تماشای مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه‌اش در ورزشگاه آزادی را در سر دارد و در فرصتِ کوتاه زنگ تفریح آرزوهای بلندش را با دوستان صمیمی‌اش در میان می‌گذارد. این فیلم برگرفته از ماجرای دختر آبی است.

زنگ تفریح با نام اسپانیایی «El Recreo» بیش از ۳۰ حضور جهانی را پشت سر گذاشته، و برنده جایزه بهترین بازیگر از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی «Living Skies» در کانادا، برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از هجدهمین دوره جشنواره فیلم آکسفورد، برنده جایزه بهترین فیلم داستانی از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم «جانز هاپکینز» در آمریکا و برنده بهترین درام کوتاه داستانی از پانزدهمین جشنواره بین المللی «فروزن» سان فرانسیسکو شده است.

فیلم کوتاه زنگ تفریح در بخش رقابتی آثار اجتماعی جشنواره که «HIPARQUÍA» نام گذاری شده، به نمایش درمی آید. این بخش ویژه آثار کوتاهی است که مضمون آن ها تبعیض علیه زنان است و به مبارزه آن‌ها برای احقاق برابری جنسیتی می پردازند.
موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

این فیلم کوتاه به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد تولید شده و محصول «شمید فیلم» است.

پخش جهانی زنگ تفریح برعهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است.

هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «لاکالزا دی کالتراوا» (Festival internacional de Cine de Calzada de Calatrava) از ۳۰-۱۵ مرداد (۲۱-۶ اوت) در شهرداری «لاکالزا دی کالتراوا»  شهر سیوداد رئال در اسپانیا برگزار می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *