معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد اعلام کرد؛

تجمیع 10 میلیون ردیف سند مالی در راستای شفافیت و پیشگیری از فساد مالی

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: طی سه سال گذشته 65 شعبه بانک مالی را تجمیع کرده ایم که براساس آن 10میلیون ردیف سند مالی بازه زمانی ١٠ ساله در شهرداری تجمیع شد که این اقدام به افزایش شفافیت، کاهش فساد و جلوگیری ازدوباره کاری و مدیریت مالی بهتر کمک می کند.

به گزارش صبح امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد رضاخواجه نائینی در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به تفریغ بودجه سال 99 شهرداری، افزود: بیش از دو ماه است که همکارانم درحوزه مالی مباحث مربوط به تفریغ بودجه سال 99 شهرداری را پیگیری می کنند که از تلاشهای آنها تقدیر می کنم.
وی با بیان اینکه چند کار خاص در این دوره از مدیریت شهری در حوزه بودجه انجام شد، اظهارکرد: یکی از آنها تشکیل کارگروه ویژه حسابرسی با حضور کارشناسان، خبرگان و اساتید دانشگاه دراین حوزه بود،موضوعی که شهرداری از نظر قانونی ملزم به آن نبود اما به درخواست شورای شهر این کار انجام شد و تمام گزارشات حسابرسی مناطق در این کارگروه بررسی شد.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تصریح کرد: تمامی تکالیفی که در طول سال شامل بودجه، اصلاح بودجه، تفریغ و نکات حسابرس و کمیسیونها برعهده شهرداری مشهد بود، دوباره در این کارگروه بررسی و تک تک موارد و میزان پیشرفت مورد توجه ویژه قرارگرفت و گزارش تفریغ جامعه ای ارائه شد.
خواجه نائینی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد همیشه در مباحث مالی پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: برهمین اساس سال 96 تندیس بلورین، سال 97 تندیس سیمین وسال 98 تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران را دریافت کرده ایم و سال 99 نیز جایزه انجمن حسابرسان داخلی را در حوزه حسابرسی دریافت کرده ایم.
وی ادامه داد: دراستانداردهای مالی که زیرساخت شفافیت مالی و مبارزه با فساد است نیز هرسال ارتقاء داشتیم که از همکارانم در حوزه مالی تشکر می کنم.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با بیان اینکه استانداردهای حسابداری بخش عمومی در هیچ شهرداری کشور حتی تهران پیاده نشده است اضافه کرد: در شهرداری مشهد برای اولین بار این استانداردها مورد استفاده قرارگرفته است. و صورتهای مالی حسابرسی شده مبین این موضوع می باشد.
خواجه نائینی گفت: معمولا در تفریغ ها، همزمان تفریغ و تطبیق صورت مالی ها انجام نمی شود اما دراین دوره تا صورت مالی تهیه نشد تفریغ بودجه مورد برسی قرار نگرفت.
وی تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که شهرداریهای کلانشهرها دوسه سال در ارائه تفریغ بودجه تاخیر دارند اما درشهرداری مشهد سعی کردیم تفریغ بودجه هر سال را انجام داده و تطبیق صورت مالی ها را با تفریغ بودجه انجام دهیم.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه هوشمند سازی فرایندهای مالی نیز در این دوره مورد توجه قرار گرفت خاطرنشان کرد:برهمین اساس ارتباط میان سامانه های مختلف با سامانه مالی برقرارشد، ازجمله سامانه قراردادها، سامانه بودجه، سامانه پرداخت، سامانه شهرسازی، سامانه مبصا و … که کمک زیادی به شفاف سازی و مبارزه با فساد می کند.
خواجه نائینی ادامه داد: درآمارهای تفریغ در سه سال 97، 98و 99 با اینکه هم بودجه ها نسبت به سال قبل افزایش داشت و هم اصلاح بودجه ها نسبت به خود بودجه افزایش داشته و حتی اصلاح بودجه نیز در کمیسیون تلفیق افزایش داشته است رقم بالای 100درصد را محقق کرده ایم .
وی به تفریغ بودجه سال 99 شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: براساس تفریغ بودجه 99 ، 114 درصد منابع محقق شده است.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد افزود: در بخش تملک دارایی مالی یعنی وامی که تصفیه شده 214 درصد و در بخش واگذاری دارایی مالی میزان وامی که اجازه اخذ داشته ایم 67 درصد آن را اخذ کرده ایم، یعنی شورا مجوز دریافت وام بیشتری به ما داده بود اما کمتر از مجوز وام دریافت کرده ایم.
خواجه نائینی ادامه داد: درحوزه اقتصادی نیز آمارواگذاری دارائی مالی 84 درصد و تملک دارایی مالی 268 درصد بوده است.

تفریغ بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد تصویب شد

لایحه تفریغ بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد با ۴۱ تبصره در این علنی شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب اعضا رسید.

به گزارش ایرنا رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: تفریغ بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد از حیث منابع در حوزه عمومی و اقتصادی با مبلغ ۱۹۷ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال نسبت به اصلاح بودجه سال پیش از آن ۱۴ درصد افزایش دارد.

بتول گندمی افزود: از حیث مصارف نیز تفریغ بودجه شهرداری مشهد مبلغ ۱۸۴ هزار و ۷۸ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال  است که نسبت به اصلاح بودجه سال ۹۹ افزایش ۱۰ درصدی دارد.

تصویب لایحه توافق با شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان مالک اراضی موسوم به قند شیرین از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

گندمی در این خصوص نیز گفت: بر  اساس این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور تامین سرانه‌های خدماتی فضای سبز، درمانی، تجهیزات شهری و کاربری انتفاعی در پهنه شرقی مشهد، نسبت به تمدید و اجرایی کردن صلحنامه اسفندماه سال ۱۳۹۹ در محدوده ۵.۱۵۳ هکتار از اراضی شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، پس از ابلاغ مصوبه کمیسیون ماده ۵ قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اقدام کند.

تصویب ساخت بیمارستان 610 تختخوابی در اراضی قند شیرین

به گزارش ایسنا در این جلسه فوق‌العاده لایحه توافق با شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، مالک اراضی موسوم به قند شیرین برای ساخت بیمارستان ۶۱۰ تخت‌خوابی در شهرک شهید رجایی مشهد در شورای شهر به تصویب رسید.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در جریان بررسی این لایحه اظهار کرد: هفته گذشته شهردار لایحه ‌دوفوریتی در خصوص اختصاص زمین برای ساخت بیمارستان در اراضی کارخانه قند شیرین را ارائه کرد که با توجه به تصمیم شورا این لایحه از قید دو به یک‌فوریت تغییر کرد.

در ادامه سیدمسعود ریاضی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تامین سرانه‌های خدماتی(فضای سبز، درمانی و تجهیزات شهری) و کاربری انتفاعی در پهنه شرقی مشهد نسبت به تمدید و اجرایی نمودن صلحنامه، در محدوده ۱۵۳.۵ هکتاری اراضی شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، پس از ابلاغ مصوبه کمیسیون ماده ۵ قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اقدامات لازم را اجرایی کند.

غلامحسین صاحبی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در این خصوص سوالی مطرح کرد مبنی بر اینکه این زمین متعلق به آستان قدس است و توافقات با آستان قدس در این خصوص به چه صورت خواهد بود؟

نماینده شهرداری در پاسخ به سوال این عضو شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: شهرداری مسائل و موارد لازم با آستان قدس را در صلح‌نامه عنوان کرده است. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته مقدار سهم و نحوه مشارکت با مالک زمین تعیین شده است. براین اساس سهم شهرداری ۶۰ درصد و مالک زمین ۴۰ درصد است و هر کس نسبت به سهم خود حقوقات آستان قدس را باید پرداخت کند.

وی افزود: در سهم شهرداری کاربری درمانی، تجهیزات شهری و یک محدوده مسکونی مشمول پرداخت تغییر کاربری به آستان قدس است. عمده زمینی که حدود ۴۶ هکتار فضای سبز و کابری معبر است مشمول حق و حقوق آستان نمی‌شود و تمامی این موارد به طور مشخص در صلح‌نامه آورده شده است.

بر این اساس لایحه توافق با شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، مالک اراضی موسوم به قند شیرین برای ساخت بیمارستان تصویب شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *