رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مطرح کرد؛

ایران در حال تبدیل شدن به منبع گرد و غبار در منطقه
رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: ایران در حال تبدیل شدن به منبع گردوغبار در منطقه است که گردوغبارهای تولید شده در آن به سمت پاکستان و هند حرکت خواهد کرد.
مهر نوشت: علیرضا شهیدی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه بین سازمان‌های هواشناسی، نقشه‌برداری، فضایی و زمین‌شناسی با اشاره به اینکه از ۴۲ مخاطره برآورد شده در دنیا ۳۴ در کشور ما وجود دارد اظهار کرد: چون کشور ما در کمربند پرمخاطره دنیا قرار دارد و تغییرات اقلیمی جزو مخاطرات بزرگ امروز کشور ماست که پیامد وقوع آن در ایران به صورت خشکسالی در حال رخ دادن است. به تبع تغییرات اقلیمی، تغییرات آب و هوایی که در سیل‌های اخیر کشور و دنیا ملموس بوده است.
شهیدی با تاکید بر اینکه خشکسالی بزرگترین بحران کشور است و به این دلیل بسیاری از آبخوان‌های کشور آسیب دیده و فرونشست‌ها زیاد شده است، ابراز داشت: با ادامه این روند شاهد خالی شدن بخش‌هایی از کشور از سکنه خواهیم بود.
رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه «عمده دشت‌های کشور در وضعیت قرمز فرونشست زمین قرار دارند» گفت: برای مثال اصفهان حادترین فرونشست‌ها را شاهد است و بسیاری از زیرساخت‌های آن دچار آسیب می‌شود. ایران در حال تبدیل شدن به منبع گرد و غبار در منطقه است که گردوغبارهای تولید در آن به سمت پاکستان و هند حرکت خواهد کرد. زور طبیعت نسبت بر انسان بیشتر است و نمی‌توانیم بر آن غلبه کنیم و باید خودمان را با آن تطبیق دهیم. امیدوارم اطلاعاتی که در سطح کلان کشور در حال تولید است بتواند، خوراک مورد نیاز پژوهشگران را تامین کنیم تا راهکارهای مناسب را بیاندیشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *