خسارت ۱۳ میلیارد ریالی کرونا به سینماهای خراسان شمالی

 

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: کرونا تاکنون حدود ۱۳ میلیارد ریال به سینماداران استان خسارت زده است که بیشتر آن در بخش‌های فروش بلیط و اکران فیلم‌ها، حقوق کارکنان، پرداخت کرایه و قبوض سینما است.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از ایرنا، ابوالحسن حیدری با اشاره به زیان وارده به صنعت سینما و تعطیلی‌ چند باره این اماکن افزود: بخش فرهنگ و هنر از آسیب پذیرترین بخش‌های درگیر با ویروس کرونا است.

وی گفت: به علت شیوع ویروس کرونا چهار سالن سینمای بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج که اجاره‌ای هستند هم اکنون تمایلی به بازگشایی این سالن‌ها ندارند.

وی افزود: تاکنون ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال وام در قالب تسهیلات کم بهره به ۶ سینمای استان  و از طرف سازمان سینمایی اختصاص یافته است که هشت میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

فعالیت ‌های مراکز سینمایی و تئاتر استان خراسان شمالی از نیمه دوم فروردین ماه امسال به علت شیوع گسترده ویروس کرونا تعطیل شده بودندکه  با تغییر رنگ‌بندی کرونایی از قرمز به نارنجی و زرد از (۲۱ اردیبهشت ماه) سال جاری بازگشایی شد.

این مراکز فرهنگی همچنین در سال گذشته چندین نوبت تعطیل شده بودند.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری  دارای ۹ سالن سینما  با ۲ هزار ۲۷۴ صندلی و ۱۲ سالن نمایش دارد.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *