اجرای تقاطع آزادگان بعد از ١٥ سال معطلی

اجرای تقاطع آزادگان بعد از ١٥ سال معطلی

شهردار مشهد گفت: تقاطع ۴ سطحی ازادگان از پروژه هایی است که بیش از ۱۵ سال معطل بوده است.

به گزارش صبح امروز ،  محمدرضا کلایی در آیین “بهره برداری از سه سطح تقاطع غیرهمسطح آزادگان” و همزمان بهره برداری از پارک جنگلی ۵۰۰هکتاری ارتفاعات جنوب و بهره برداری از فاز اول پروژه ساماندهی کشف رود که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: تقاطع چهار سطحی ازادگان از پروژه هایی است که بیش از ۱۵ سال معطل بوده است.
وی بیان کرد: ترافیک ایجاد شده با راه حل های ساده تر قابل حل بود اما با این نگاه از این ستون به آن ستون فرج است شاید در بلند مدت ما را دچار مشکل جدی می کرد و تصمیم شورای اسلامی شهر مشهد و ما در خصوص ایجاد تقاطع چهار سطحی کامل، گرچه تصمیم بزرگی بود و پروژه بزرگی محسوب می شد و فاز اول آن حدود 400 میلیارد تومان هزینه داشت اما خیال ما تا سال های سال از دسترسی غرب مشهد به شاندیز و ییلاقات راحت تر است و از آنجایی که اعتقاد داریم از این ستون به آن ستون گاهی فرج است، لذا این پروژه را افتتاح کردیم.
شهردار مشهد بیان کرد: سه سطح موجود، ترافیک را پوشش می دهد و تا چهار ماه دیگر ستون های دیگر آن نیز آماده خواهد شد و با اتصال بزرگراه آسیایی از طریق بولوار مهدیه و امتداد چناران به این بزرگراه بخش زیادی از بار ترافیکی ورودی شهر مشهد کاهش پیدا خواهد کرد لذا از همه کشانی که حمایت کردند مخصوصا شورای اسلامی شهر تشکر می کنم.
کلائی خاطرنشان کرد: کشف رود یک رودخانه قدیمی و تاریخی 85 کیلیومتری در شمال شهر مشهد است که بخش زیادی از حاشیه شهر مشهد بر روی این رودخانه شکل گرفته است و همواره اسم آن در رسانه ها و گزارش ها همراه با معضل و ناکارآمدی بوده است مخصوصا در سال های اخیر که توسعه شبکه فاضلاب و توسعه نیافتن تصفیه خانه های متناسب با آن سبب شد فاضلاب باقی مانده «بای پس» شود آن هم در جایی ک جمعیت شهری زیاد است.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری گرچه به صورت مستقیم وظیفه ای در این زمینه ندارد اما با تمهید شورا نسبت به ساماندهی کشف رود اقدام کرد و مدیریت واحدی تشکیل شد و 12 دستگاه دولتی با ما همراه شدند و خداراشکر امروز 28 کیلومتر آن را ساماندهی کرده ایم و امتداد مسیر در آینده ساماندهی می شود.
شهردار مشهد در خصوص تصفیه خانه سپتاژ تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی این پروژه در اولین روز ورود استاندار به شهر مشهد انجام شد و تابستان امسال به بهره برداری می رسد که در نوع خود اولین است و امیدوارم با اقداماتی که در کشف رود انجام می شود، نابسامانی های حاشیه شهر مشهد در شمال به اتمام برسد و نام کشف رود همراه با معضل و مشکل نباشد و اینکه صیفی جات با آب آلوده آبیاری می شود، تغییر کند و نام آن یادآور سرسبزی و آبادانی و پروژه محرک توسعه و بهبود شهری باشد. تاکنون 120 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
کلائی درباره پارک جنگلی 500 هکتاری در ارتفاعات جنوب گفت: باید از فضای سبز جنوب مشهد حفاظت کنیم و ضمن درختکاری آن، آبیاری مناسبی برای آن ایجاد و به شبکه جداسازی آب شرب از خام و تصفیه خانه های لوکال که مهمترین آن چند ماه گذشته در چهل بازه افتتاح شد، متصل کنیم زیرا آینده و زیست پذیری شهر مشهد در گرو این موضوع است وگرنه شاهد برخی اتفاقات نامبارک مثل تهران خواهیم بود.
وی ادامه داد: کرونا برای ما یک فرصت بود و باتوجه به اینکه شهر مشهد یک شهر خدماتی است، عمده مشاغلی که بیکار شدند شامل مشاغلی بود که کارگران ساده داشتند و شاهد کارگران سر چهارراه ها بودیم که علاوه بر ایجاد مشکلات روحی و روانی برای شهروندان در زندگی خود نیز دچار مشکل بودند؛ تمهید ما ساماندهی کارگران در قالب پروژه «ایست کار» بود. کارگران ساختمانی که در این مکان ها مستقر می شوند اگر تا ساعت 10 صبح شغلی پیدا نکنند، به پروژه های مدیریت شهری منتقل می شوند و 90 درصد دستمزد رایج به آنان پرداخت می شود.
شهردار مشهد گفت: با این اتفاق علاوه بر جلوگیری از بحران‌های اجتماعی، کارگران نیز در پروژه‌های مدیریت شهری مشغول به کار شدند و تجمعات سر چهارراه‌ها کاهش پیدا کرد و زندگی این بزرگواران ساماندهی شد و پروژه “ایست کار” یکی از پروژه‌های جدی شهر مشهد در چند سال اخیر بود که برای آن سامانه‌ها، نرم‌افزارها و آموزش‌هایی پیش‌بینی‌شده است که تمامی این اقدامات سبب تفکیک کارگران از کارگر نماها می‌شود.
کلائی بیان کرد: 500 هکتاری که امروز احداث می‌شود فارغ از ارزش زیست‌محیطی به سبب شیوه انجام دارای یک ارزش اجتماعی بزرگ برای ما است.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۷ هزار میلیارد پروژه عمرانی در شهر مشهد در حال انجام است.
شهردار مشهد خطاب به معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردادماه سال 98 وعده دادیم در سال 99 حدود هفت هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی را تحویل دهیم اما 11 میلیارد تومان پروژه عمرانی انجام داده‌ایم که باهمت تمامی ذی‌نفعان و اعضای شورای شهر محقق شده است.
کلائی گفت: خوشبختانه با حضور استاندار تحرک بسیار خوبی در فعالیت‌ها ایجادشده است و در حاشیه شهر مشکلاتی با سرعت خوبی در حال رفع شدن است و با تعامل خوبی که با آستان قدس رضوی برقرارشده ، بسیاری از موانع مشکلات در حال باز شدن است که این مجموعه عوامل کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم را درخشان‌تر کند به همین دلیل از استاندار و معاونین آنان تشکر می‌کنم.
وی افزود: امیدوارم پروژه‌های مشترک با دولت که به‌صورت مشخص اتمام خط سه و چهار مترو است، با سرعت جدی‌تر پیش رود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *