صبح‌امروز وضعیت مدرسین مدارس غیرانتفاعی را بررسی می‌کند؛

معلمانی بدون امنیت شغلی

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر ضرورت اجرای قانون برای معلمان مدارس غیرانتفاعی، از طرح مجلس به منظور برگزاری آزمون برای همه معلمان غیر رسمی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بر این اساس، سوابق معلمان از جمله مدارس غیرانتفاعی در آزمون استخدامی به عنوان امتیاز مثبت محاسبه خواهد شد.

به گزارش صبح‌امروز رحمت اله نوروزی با اشاره به مشکلات فراوان معلمان غیرانتفاعی، عنوان کرد: بسیاری از معلمان با گزینش آموزش و پرورش در استان‌های مختلف و با سوابقی تا 20 سال با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد حتی دکترا مشغول به تدریس درمقاطع مختلف هستند ولی هیچ حمایتی از آموزش و پرورش را دریافت نمی‎کنند.

پرداخت حقوق 600 تا 800 هزار تومانی به معلمان همخوانی با تورم موجود ندارد

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، حقوق معلمان غیرانتفاعی را بسیار پایین دانست و گفت: میانگین حقوقی این افراد بین 600 تا 800 هزار تومان است که به هیچ وجه با تورم موجود درجامعه همخوانی ندارد.

بسیاری از معلمان مدارس غیرانتفاعی بیمه نیستند

وی نداشتن بیمه را یکی دیگر از مشکلات معلمان غیرانتفاعی خواند و افزود: این افراد یا بطور کلی فاقد بیمه هستند یا 15 درصد از کارکنان از بیمه‌های 7 الی 15 روزه درماه بهره مند هستند آن هم از حقوق اندک خودشان پرداخت می‌کنند.

امنیت شغلی؛ معضلی در مدارس غیرانتفاعی

نوروزی عدم امنیت شغلی این قشر زحمتکش و شریف جامعه که اغلب دارای سابقه و مهارت کافی در امر تدریس هستند را نیز ناعدلانه دانست و گفت: متأسفانه شاهدیم که با کوچکترین اتفاق نظیر بارداری، اعتراض به میزان حقوق، بیماری وغیره، این معلمان دلسوز از کار بیکار می‌شوند که این مسئله نیز عادلانه نیست.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: قانون کار برای معلمان مدارس غیرانتفاعی باید رعایت شود و ضمن پرداخت حداقل حقوق تعیین شده این عزیزان باید از بیمه و حداقل‌های ذکر شده در قانون بهره مند شوند. معلمان باید بدانند هرگونه تخلفی بر خلاف موازین قانونی قابل پیگیری خواهد بود و متخلفان باید پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه سوابق معلمان مدارس غیرانتفاعی در آزمون استخدامی ذیل طرح کمیسیون آموزش و تحقیقات در نظر گرفته خواهد شد، گفت: تأکید مجلس بر رعایت قانون برای معلمان مدارس غیرانتفاعی و ساماندهی این عزیزان است که امیدواریم با برگزاری آزمون استخدامی و لحاظ سوابق این معلمان در آزمون، حق معلمان تضییع نشود.

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه کرد: در طرح کمیسیون آموزش مجلس که تقدیم  هیأت رئیسه شده تأکید شده که سوابق همه معلمان از جمله سوابق معلمان حق التدریس، خرید خدماتی و غیرانتفاعی در آزمون استخدامی به عنوان امتیاز مثبت لحاظ شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *