معارفه شهردارِ شهرساز

 با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی مناطق و معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 6 برگزار شد.

در جلسه تکریم و معارفه شهردار و سرپرست منطقه 6 که با حضور امیر عزیزی مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی مناطق، محمد رضا حسین نژاد معاون شهرسازی و معماری، احمد نوروزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، سید محسن حسینی پویا رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، حجت الله حیدری شهردار سابق شهرداری منطقه 6 و سید علی حسین پور سرپرست این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شعار های محوری و برنامه های شورای پنجم، توسعه متوازن و عدالت محور بوده است و بر همین اساس کمیسیون مناطق کم برخوردار با کارامد ترین و با انگیزه ترین اعضای شورا ایجاد شد.
وی افزود: برای ارتقا شاخص های سرانه خدمات شهری و زیرساخت شهری منطقه 6، در برنامه عملیاتی، برش منطقه ای و بودجه سالانه نگاه ویژه ای به منطقه 6 شده است که به معنای عزم شورا برای جبران مشکلات تاریخی این منطقه است که اگر عزم و باور شورا نبود، این اتفاقات در منطقه رخ نمی داد.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: البته این نکته نیز حائز اهمیت است که سیاست های ما نیازمند مجریان و عواملی برای پیگیری است که به همین دلیل از شهردار منطقه 6، آقای حیدری به واسطه اقدامات خوبی که انجام داده اند، تشکر می کنم.
حیدری خاطرنشان کرد: اتصال جاده بسکآبادی به طرق یک مطالبه ۱۰ ساله بود که در این دوره اتفاق افتاد و لازم به ذکر است که شهردار مشهد عزم ویژه ای در زمینه داشتند و در تمام پروژه ها به صورت مستمر حضور داشتند. در بحث درآمدی نیز در سال 96 میزان تحقق درآمدهای شهرداری این منطقه 20 درصد بود اما این میزان در سال 97 و 98 100 درصد و در سال 99 حدود 96 درصد محقق شده است که این موضوع نشان دهنده دغدغه مندی مدیران این منطقه است.
وی اضافه کرد: شهرداری مشهد باید تدابیر لازم برای تقویت و حمایت از مدیران خدوم، فداکار و پاک را فراهم کند زیرا ظرفیت و تجربه مدیریتی به آسانی به دست نمی آید و مدیران باید کاملا مورد حمایت قرار بگیرند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این شرایط ویژه توصیه من به آقای حیدری این است که مشکلات را تحمل کنند زیرا ما به عنوان فرزندان انقلاب زحمات زیادی کشیده ایم و و به دلیل نوع رویکرد و برخورد ناصواب برخی که نیت آنان را نمی دانم، باید صبر کنیم و تا زمانی که نیاز است حضور داشته باشیم و هر جا مانع شوند، خدا را شاکر باشیم که این مسئولیت از دوش ما برداشته شده است زیرا ما در برابر خدا و شهدا مسئول هستیم.
حیدری گفت: برای آقای حسین پور نیز آرزوی توفیق دارم و ما نیز در شورا پیگیر موضوعات هستیم تا در فرصت باقی مانده، پروژه های آغاز شده به ثمر برسد.
اقدامات صورت گرفته در منطقه 6 نتیجه یک کار جمعی بوده است
در بخش دیگری از این جلسه احمد نوروزی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: گاهی لذت کار کردن برای مردم، بیش از داشتن ثروت و دارایی است و تمامی اقدامات صورت گرفته در منطقه 6 نتیجه یک کار جمعی بوده است.
وی افزود: خوشبختانه دیوار نامهربانی در منطقه 6 فرو ریخت گرچه اقای حیدری مورد مهربانی قرار نگرفتند اما نتیجه این کار خیر برای ایشان باقی می ماند. همچنین از انتخاب دکتر حسین پور بسیار خرسندیم که از بدنه شهرداری انتخاب شدند و امیدواریم با رویکرد مردمی و بدنه کارشناسی شهرداری بتوانند منشا خدمت و ادامه دهنده کارهای در دست اقدام باشند.
با جدیت پیگیر پروژه ساماندهی شهرک شهید بهشتی بودیم
حجت الله حیدری، شهردار سابق منطقه شش در ادامه اظهار کرد: در بدو ورود به منطقه تلاش کردم فاصله میان مدیریت و پرسنل را کاهش دهم و پرسنل را به تعامل و همکاری دعوت کنم. مرحله دوم کاهش فاصله میان شهرداری و ساکنان منطقه بود که در این راستا ابداعی تحت عنوان «محله گردی» را آغاز و به صورت پیاده از تک تک محلات بازدید و مشکلات را جویا شدیم.
وی افزود: در این منطقه مشکلاتی هم چون وجود دیوار آستان قدس، نداشتن فضای سبز، اتصال شهرک شیرین به رجایی، عدم دسترسی به مصلی، حرم مطهر رضوی و 100 متری و … وجود داشت که خوشبختانه در این مدت توانستیم پارک باغ پنج هزار هکتاری را کلنگ بزنیم. همچنین شرایطی که بعد از احداث بازوی چهارم و اتصال به حر ایجاد می شود، سبب کاهش ترافیک، ایجاد سرمایه گذاری و ارزش افزوده در منطقه می شود.
شهردار سابق منطقه 6 بیان کرد: ورود به ساماندهی شهرک شهید بهشتی و پردیس حساس بود و به من توصیه می شد تا به این موضوع ورود نکنم اما با توجه به اینکه ریسک پذیری و خطرپذیری یکی از وظایف مدیران است، با جدیت پیگیر این موضوع شدیم که خوشبختانه منجر به تخریب دیوار شد.
حیدری خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات دیگری که در منطقه تاکنون انجام شده می توان به ایجاد هفت پارک محلی، بیش از ۳۵۰ هزار متر مربع آسفالت، بیش از ۷۰ هزار متر مربع پیاده سازی، بیش از ۱۱ کیلومتر کانال و بیش از ۶۰ هزار طول جدول اشاره کرد.

گفتنی است: سید علی حسین پور سرپرست شهرداری منطقه 6 مشهد دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه فردوسی مشهد دارد، او درگذشته رئیس نهاد مطالعات و توسعه و عمران شهر مشهد را بر عهده داشته است. این نهاد مسئولیت مدیریت و نظارت طرح‌های جامع و تفصیلی مشهد را درگذشته بر عهده داشت.

او هم‌چنین چاپ ١٣ عنوان کتاب تخصصی در حوزه معماری، شهرسازی، محیط‌زیست و توسعه پایدار شهری را در کارنامه خود دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *