در بازدید از پروژه بهسازی و دیوارکشی کال زرکش مطرح شد:

رونق و تغییر با دیوارکشی کال زرکش

منطقه معروف به کال زرکش اگر چه در انتهای محدوده خدماتی شهر قرار دارد مشکلات و گرفتاری خای مردم  بیشتز از دیگر مناطق است، بوی فاصلاب و زباله مشام مردم را آزار می دهد و وضعیت نامناسب خیابان‌ها صحنه ای است که  هر روز شهروندان این منطقه با آن مواجه می شوند،  علاوه بر این  کالی که این منطقه به آن معروف شده است، با هر بار بارش باران سیلاب فراوانی به راه می افتد و وارد خیلی از خانه ها و مغازه ها می شود هم چنین دیوار نشدن کال خود برچالش های این منطقه افزوده است. روز گذشته کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر از این منطقه بازدید کردند تا امیدی در دل اهالی این منطقه برای آبادانی کال زرکش فراهم شود.

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره 2 شورای شهر مشهد گفت: با بهسازی و دیوارکشی کال زرکش، علاوه بر ساماندهی کال، مسیر آب نیز باز می‌شود و جان و اموال مردم از سیلاب در امان خواهد بود و از سوی دیگر با فضای سبز، محدوده زیباسازی می‌شود که رونق اقتصادی و تغییر منظر شهری را به ارمغان می‌آورد

به گزارش صبح امروز، علیرضا شهریاری در حاشیه بازدید اعضای کمیته نظارتی شماره 2 شورای شهر مشهد از پروژه بهسازی و دیوارکشی کال زرکش با بیان اینکه این پروژه با توجه به اهمیت جمع‌آوری آب‌های سطحی در مناطق 12 و 10 و 2 در دستورکار شهرداری مشهد قرار گرفت، اظهارکرد: متاسفانه در گذشته اهمیتی برای بستر رودخانه قائل نبوده‌اند و در کنار این موضوع، نخاله‌های ساختمانی هم در بستر رودخانه تخلیه شدند که باعث خسارات جانی و مالی شده بود.

وی در ادامه گفت: برهمین اساس، تفاهمنامه‌ای 3جانبه بین شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و اداره کل راه و شهرسازی به منظور بهسازی و بازسازی کال زرکش منعقد شد که طبق آن، حدفاصل بزرگراه آزادی تا بلوار توس، به طول 1.8 کیلومتر بعهده شهرداری گذاشته شد.

شهریاری با اشاره به اجرای دیوار بتنی در دو ضلع و کف‌سازی کال، افزود: این پروژه در سال 98 تامین اعتبار شد که طبق برآوردها با تعدیل اجرای پروژه بیش از 23 میلیاردتومان برای شهرداری مشهد هزینه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره 2 شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: با این اقدام علاوه بر ساماندهی کال، مسیر آب نیز باز می‌شود و جان و اموال مردم از سیلاب در امان خواهد بود و از سوی دیگر با فضای سبز، محدوده زیباسازی می‌شود که رونق اقتصادی و تغییر منظر شهری را به ارمغان می‌آورد.

شهریاری همچنین گفت: این پروژه تاکنون 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم زودتر از موعد اتمام پروژه که آبان‌ماه است، به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهسازی و دیوارکشی بخشی از مسیرهم در اختیار دیگر نهادهای مربوطه قرار گرفته که امیدواریم این مسیر هم با همت و جدیت پیگیری و عملیات اجرایی آن پیش برود.

احتمال انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل از سطح شهر به آسکوپارس

رئیس کمیته نظارتی شماره 2 شورای شهر مشهد گفت: یکی از معضلات سطح شهر، نمایشگاه‌های خودرو سطح شهر، بویژه در خیابان خرمشهر است؛ این نمایشگاه‌ها علاوه بر ایجاد ترافیک، موجب آلودگی هوا نیز شده‌اند که درصورت توافق شهرداری مشهد با اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل و ارائه لایحه مربوطه به شورای شهر، این موضوع قابل بررسی است.

هم‌چنین مجتبی بهاروند در حاشیه بازدید اعضای کمیته نظارتی شماره 2 شورای شهر مشهد از کال زرکش و همچنین مجموعه خدمات خودرویی آسکوپارس، بابیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه خدمات خودرویی، اردیبهشت سال 98 و در زمینی به مساحت 4 هکتار آغاز شد، اظهار کرد: در این پروژه 360 واحد کارگاهی و حدود 8 هزار مترمربع تجاری مرتبط به کارگاهی و درون‌گرا پیش‌بینی‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به 4 فاز پروژه، گفت: امیدواریم 3 فاز این پروژه تا اردیبهشت سال 1400 به بهره‌برداری برسد، واحدها از امتیازات بخش مشاغل مزاحم که شورای شهر مصوب کرده، بهره می‌برند و با همان تسهیلات هم به مردم در حال واگذاری است.

رئیس کمیته نظارتی شماره 2 شورای شهر مشهد بابیان اینکه پروژه تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: این واحدها به فعالان صنف تعمیرگاهی و مشاغل مزاحم خودرویی واگذار می‌شوند.

بهاروند در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای این مجموعه، افزود: یکی از بحث‌های مطرح‌شده در این بازدید، امکان انتقال نمایشگاه‌های خودرو در خیابان خرمشهر و اطراف بود؛ این نمایشگاه‌ها علاوه بر ایجاد ترافیک، موجب آلودگی هوا نیز می‌شوند. در صورت توافق شهرداری مشهد با اتحادیه صنف نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل و ارائه لایحه مربوطه به شورای شهر، این موضوع قابل‌بررسی است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *