با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری انجام شد:

بهره برداری از 3 پروژه شهری مشهد

با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و معاون شهردار و مدیران شهرداری از 3 پروژه بازگشایی بولوار سجادیه به بزرگراه آزادی، احداث کندراه بزرگراه آزادی و ساماندهی ورودی روستای باغون آباد بهره برداری شد.

200 میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه 12 اجرا خواهد شد

به گزارش صبح امروز معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در مراسم بهره برداری از پروژه بازگشایی بولوار سجادیه و بولوار رضویه که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، گفت: به غیر از پروژه تقاطع چند سطحی آزادگان 200 میلیارد تومان پروژه عمرانی دیگر در منطقه 12 اجرا خواهد شد.

خلیل الله کاظمی اظهار کرد: بازگشایی بولوار سجادیه به طول 400 متر شاید زیاد نباشد اما مطابق برسی های انجام شده، نقش بسیار زیادی در تسهیل دسترسی محدوده الهیه به بولوار آزادی خواهد داشت و یکی از شریان های اصلی محور دسترسی از بولوار آزادی خواهد بود.
وی با بیان این که تکمیل بولوار رضویه نیز حجم ترافیک بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی را کاهش خواهد داد، افزود: بولوار رضویه به طول 800 متر و عرض 35 متر در دولاین رفت و برگشت و با هزینه چهار میلیارد تومان اجرا شده است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با تقدیر از حمایت های شهردار و شورای شهر مشهد از اجرای پروژه های عمرانی بیان کرد: امسال برای منطقه 12 در کنار اجرای پروژه تقاطع چند سطحی آزادگان 200 میلیارد تومان پروژه عمرانی در نظر گرفته شده است.
کاظمی خاطرنشان کرد: ظرف چند ماه آینده نیز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مجیدیه به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی در این منطقه آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: مطالعات مربوط به چپ گرد بولوار آزادی در مسیر مشهد به قوچان به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در حال انجام است که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه را امسال آغاز کنیم.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به این که در کنار حجم فعالیت های عمرانی مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به فعالیت های دیگر داشته است، تصریح کرد: بر این اساس امسال بالغ بر 220 هزار مترمربع پیاده روسازی با اعتبار بیش از 65 میلیارد تومان در نقاط مختلف شهر اجرا شده است.

ایمن سازی و مناسب‌سازی 33 تقاطع‌
کاظمی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما مرتبط با رفت و آمد عابران پیاده در تقاطع ها و معابر پرتردد است، لذا بر همین اساس سال گذشته 33 تقاطع ایمن سازی و مناسب سازی شد و امسال نیز 62 تقاطع و گذرگاه را ایمن سازی و مناسب سازی خواهیم کرد که نقش بسیاری بر کاهش تصادفات خواهد داشت.
وی در ادامه به احداث پروژه کندراه بزرگراه آزادی و تعریض پل بتنی کال زرکش در منطقه 10 نیز اشاره و ادامه داد: پروژه احداث کندراه بزرگراه آزادی و تعریض پل بتنی کال زرکش و ساماندهی ورودی روستای باغون آباد که در این منطقه اجرا شد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: این پروژه به طول هزار و 450 متر و عرض متر10، حدفاصل آزادی 133 تا 141، اجرا شده است.
کاظمی با بیان این که برای اجرای این پروژه بیش از چهار میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: همچنین برای تعریض پل بتنی کال زرکش اقداماتی از جمله آرماتور بندی، قالب بندی و بتن ریزی انجام شده است.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه ها موجب کاهش خطر و افزایش ایمنی عبور و مرور برای شهروندان شده و از تردد خودروهای سواری از داخل کال زرکش که مسیر سیلابی بوده و خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد، جلوگیری می کند.

اتصال سجادیه به بزرگراه آزادی، گامی در جهت تکمیل شبکه شهری محدوده الهیه

هم چنین رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: اتصال بلوار سجادیه به بزرگراه آزادی گام تاثیرگذاری در جهت تکمیل توسعه شبکه شهری محدوده الهیه بوده و امیدواریم و با اتصال و بازگشایی بلوار مهدیه به بزرگراه آزادی و اتصال بلوارهای سجادیه و مهدیه به شاندیز بتوان الهیه را از بن‌بست خارج کرد.

محمدهادی مهدی‌نیا ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری برای عمران و آبادانی، اظهارکرد: در دهه هفتاد که بحث آماده‌سازی اراضی الهیه و تهیه طرح‌های آماده‌سازی تفصیلی مطرح می‌شود، در حوزه اسکان، جمعیت‌پذیری و خدمات و راه‌های ارتباطی اهدافی در نظرگرفته می‌شود و پیش‌بینی مشاور، استقرار گروه‌های جمعیتی با سطح تراکم خاص بوده است.

وی افزود: براساس همین پیش‌بینی، بعضا مجتمع‌ها و سکونتگاه‌هایی شکل می‌گیرد که مبین این موضوع است ولی از ابتدای دهه 90، شاهد تغییر رویه در این محدوده هستیم و الهیه به لحاظ جایگاه شهری و سطوح و سرانه‌های خدماتی و ساخت‌وسازهای کالبدی کاملا متفاوت از پیش‌بینی مشاور می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه این تغییر ساختار مجاب می‌کند که مابقی زیرساخت‌های مورد نیاز این پهنه هم برای تبدیل شدن به یک منطقه نمونه شهری، تحقق پیدا کند، گفت: در ابتدای فعالیت شورای پنجم، برخی تنگناهای دستیابی به این هدف استحصال شد.

4 اولویت منطقه الهیه

مهدی‌نیا با اشاره به پیش‌بینی 4 اولویت در بحث ترافیکی برای محدوده الهیه، تصریح کرد: این اولویت‌ها شامل بازگشایی بلوار سجادیه و مهدیه به بزرگراه آزادی و اتصال این دو محور به شاندیز است تا از این طریق بتوان محدوده شمالی و شمال‌شرق الهیه را از بن‌بست خارج کرد.

وی با بیان اینکه اغلب ساخت‌وسازها و توسعه الهیه در قسمت جنوب‌غربی شکل گرفته و به دلیل وجود کاربری‌های صنعتی بزرگ‌مقیاس و نیز عدم توازن رشد، شاهد اراضی خالی و کاهش کیفیت زندگی در محدوده منتهی به بزرگراه آزادی هستیم، گفت: بسیار خرسندیم که یکی از این اولویت‌ها امروز محقق شده و امیدواریم 3 اتصال دیگر نیز اجرایی شود تا شاهد تکمیل جریان و شبکه شهری در این محدوده باشیم.

مهدی‌نیا در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار اتصالات ترافیکی، موضوع تعیین تکلیف 1000 هکتار زمینی که در محدوده شهر مشهد قرار گرفته، دیگر موضوع مهم و قابل توجه است چراکه طرح تفصیلی این اراضی هنوز تهیه و ابلاغ نشده است.

وی در تشریح علل عدم تهیه طرح‌های تفصیلی این اراضی، گفت: اول اینکه بخش زیادی از این اراضی مورد اختلاف شهرستان‌های طرقبه‌-شاندیز و مشهد است که حل این معضل از سطح مدیریت شهری بالاتر بوده و از استاندار محترم درخواست داریم جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی و معاونان مربوطه تشکیل دهند و این معضل 13 ساله خاتمه یابد.

مهدی‌نیا تاکید کرد: تا زمانی که مساله اختلاف خط حریم و محدوده شهرستان‌ طرقبه‌-شاندیز حل نشود، 1000 هکتار زمین یاد شده و 550 هکتار زمین محدوده شهر مشهد که در محل تقاطع طرقبه‌-شاندیز و مشهد واقع شده‌اند، بلاتکلیف خواهند ماند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در ادامه گفت: اتصال بلوار سجادیه به جاده شاندیز منوط به عبور از یکی از پرمناقشه‌ترین پلاک های شهر مشهد یعنی پلاک 176 بوده که 12 سال است معارضات زیادی داشته و مردم درگیر آن هستند.

مهدی‌نیا به پیگیری‌های مجدانه و موفقیت‌آمیز شورای پنجم شهر مشهد برای حل‌وفصل مسائل حقوقی این پلاک و ارسال طرح به کمیسیون ماده 5 اشاره داشت و گفت: امیدواریم با مصوبه این کمیسیون، موانع اتصال برطرف شود و تا یکسال آینده بتوانیم شاهد تعیین تکلیف 1000 هکتار اراضی فوق‌الذکر باشیم و بخشی از فشار تامین مسکن برای اقشار متوسط کاهش یابد.

وی در پایان گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتصال سه محور یاد شده باشیم و زندگی باکیفیت‌تری را برای شهروندان مشهدی رقم بزنیم.

image_print
239 پاسخ
  1. Suivre Téléphone
    Suivre Téléphone گفته:

    Si vous vous demandez comment savoir si votre mari vous trompe sur WhatsApp, je pourrais peut – Être vous aider. Lorsque vous demandez à votre partenaire s’il peut vérifier son téléphone, la réponse habituelle est non.

    پاسخ
  2. esopsuimolog
    esopsuimolog گفته:

    Вы можете изменить свою жизнь.
    ОПСУИМОЛОГ покажет вам, как это сделать.

    Опсуимолог усвоил все, чему учит, на собственном горьком опыте: сначала испортив собственную жизнь и по необходимости открыв инструменты и исследования, которые изменили жизнь и привели его туда, где он есть сегодня.

    Миссия Опсуимолога проста: поделиться проверенными инструментами, которые помогут вам создать лучшую жизнь. Загляните на сайт опсуимолога, и вы будете смеяться вместе, учиться и шаг за шагом создавать свою новую жизнь — свою лучшую жизнь.

    Простые советы опсуимолога, подкрепленные исследованиями, изменили жизни множества людей, и теперь он раскрывает вам все свои трудные секреты, веселые неудачи и интересные истории, чтобы вы могли изменить свою.

    پاسخ
  3. tutopsuimolog
    tutopsuimolog گفته:

    Вы можете изменить свою жизнь.
    ОПСУИМОЛОГ покажет вам, как это сделать.

    Опсуимолог усвоил все, чему учит, на собственном горьком опыте: сначала испортив собственную жизнь и по необходимости открыв инструменты и исследования, которые изменили жизнь и привели его туда, где он есть сегодня.

    Миссия Опсуимолога проста: поделиться проверенными инструментами, которые помогут вам создать лучшую жизнь. Загляните на сайт опсуимолога, и вы будете смеяться вместе, учиться и шаг за шагом создавать свою новую жизнь — свою лучшую жизнь.

    Простые советы опсуимолога, подкрепленные исследованиями, изменили жизни множества людей, и теперь он раскрывает вам все свои трудные секреты, веселые неудачи и интересные истории, чтобы вы могли изменить свою.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *