اسکوچیچ: 

می‌خواهم “اکشن” باشم!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فیلم بازی‌های اخیر ویلموتس را دیدم بیشتر درام بود اما سعی می کنیم فیلم‌های من در تیم ملی اکشن باشد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی فوتبال کشورمان که میهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم درباره مباحث مهم و مختلفی با مردم ایران صحبت کرد.

اسکوچیچ صحبت‌های خودش را اینطور شروع کرد: سعی کردم با همه بازیکنان در تماس باشم و به طور مرتب در ارتباط باشم. برخی از بازیکنان را هم به صورت حضوری دیدار کردم. طبیعتا الان فقط تلفنی در تماس هستیم اما سعی کردم تماسمان با همدیگر قطع نشود. قطعا من دنبال این نیستم که نقاط قوت را تغییر دهم ولی اعتقاد دارم که باید خون تازه ای به تیم تزریق شود که قطعا این اتفاق رخ خواهد داد. من ۴۰ بازی اخیر تیم ملی را مشاهده کردم. ۱۰۰ بازی از لیگ برتر ایران را هم با خودم به کرواسی آوردم. به طور کلی سعی کردم بازی ها را آنالیز کنم.

او ادامه داد: ما شانس زیادی داریم. ما به روح برنده شدن نیاز داریم و همین موضوع به صعود ما به جام جهانی کمک خواهد کرد. به نظرم اول باید برنامه لیگ برتر مشخص شود و بعد برای تیم ملی برنامه ریزی کنیم. اول باید مشخص شود که چقدر وقت داریم و بر اساس آن برای تیم ملی برنامه بریزیم. مهم این است که بازیکنان بتوانند در سطح تیم ملی خودشان را بالا نگه دارند. هر بازیکنی که پاسپورت ایرانی داشته باشد فرصت حضور در تیم ملی را دارد و من بازیکنان داخلی و خارجی را جدا نمی کنم.

او درباره تغییر افکار بازیکنان تیم ملی درباره مربیگری او در تیم ملی و موافقت بازیکنان با این اتفاق گفت: خودم را با سایر مربیان مقایسه نمی کنم. من خودم را با دراگان دیروز مقایسه می کنم و سعی می کنم پیشرفت کنم. فکر می کنم انسان عادی و خوبی هستم و بازیکنان از نظر فنی هم درک کردند. امیدوارم رفتار بازیکنان به خاطر مسائل فنی و شخصی باشد. به نظرم بازیکنان از نظر تکنیکی و تاکتیکی توانایی زیادی دارند و فوتبال هجومی در خون آن ها است. امیدوارم تیم ملی هجومی بازی کند. وقتی بازیهای تیم ملی را نگاه می کردم، حس می کردم هجومی بازی نمی کنند.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که آیا با مربیان کروات در ایران صحبت کرده است یا خیر، خاطرنشان کرد: من خودم را مربی خارجی نمی دانم. کسی هستم که از داخل لیگ ایران آمده است. نسبت به سایر مربیان کروات، شناخت خوبی از ایران دارم. هر کسی که نظری درباره من بدهد، استقبال می کنم. از نظرات همه مربیان استفاده می کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در گذشته دوست داشته در دیداری خاص به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی بنشیند، اظهار کرد: دوست ندارم درباره همکاران قدیمی خودم صحبت کنم. اینطور نیستم که مربیان را به مربی خوب و بد تقسیم کنم. من مربیان را به مربیان شجاع و محتاط تقسیم می کنم. اگر در جام جهانی مربی تیم ملی بودم، شجاعت بیشتری تزریق می کردم. با این حال منکر تلاش مربیان دیگر نیستم.

سرمربی تیم‌ملی در پایان صحبت‌های خودش را اینطور تمام کرد: برای همه مردم آرزوی سلامتی دارم. بی صبرانه منتظر حضور در ایران هستم. انرژی زیادی دارم. از مردم می خواهم به تیم ملی ایمان داشته باشند چرا که در این صورت تیم ملی بهتر خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *