اینترنت ملی؛ فیلترینگ نیست

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی می پندارند این شبکه نوعی فیلترینگ است و در صورت راه اندازی، اینترنت بین المللی قطع می شود در حالی که این ذهنیت اشتباه است.

به گزارش صبح‌امروز، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست روزگذشته کمیسیون متبوعش به حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه امروز توضیحات آذری جهرمی درباره شبکه ملی اطلاعات، کارکرد و مشکلات این شبکه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: وزارت ارتباطات متولی ایجاد زیرساخت برای شبکه ملی اطلاعات است.

وی اظهار کرد: در قطعی اخیر اینترنت، مردم توانستند از خدمات بانکی، پایگاه‌های خدمات بیمه ای، حمل و نقل مانند اسنپ، بوم گردی مانند هواپیما و قطار، وب سایت های خبری، پست الکترونیکی داخلی، پیام رسان های داخلی، تجارت الکترونیکی مانند دیوار و دیجی کالا و… در بستر شبکه ملی اطلاعات استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مشکلات شبکه ملی اطلاعات اضافه کرد: در قطعی اخیر اینترنت برخی سازمان‌ها مانند اورژانس، ایرلاین‌ها و هواشناسی -که سرور آنها در خارج از کشور قرار دارد- با مشکل روبه رو شدند که این سازمان ها باید برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات تشویق شوند.

باستانی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات زیرساخت است، ادامه داد: برخی می پندارند این شبکه نوعی فیلترینگ است و در صورت راه اندازی، اینترنت بین المللی قطع می شود در حالی که این ذهنیت اشتباه است زیرا براساس مصوبه ITU به هر کشوری اجازه داده شده در شرایط ویژه اینترنت را قطع کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *