قیمت مسکن در مسیر کاهش

مردم خانه بخرند

این روزها هرچه به آغاز سال تحصیلی نزدیک می‌شویم، دغدغه مسکن برای اجاره‌نشین‌هایی که موعد قراردادشان رسیده‌است، بیشتر می‌شود. حتی آن دسته که سال‌ها در انتظار خرید خانه بودند و قیمت‌های اخیر مسکن آب سردی بود روی رویاهایشان تا باز هم مستاجر بمانند.

معمولا انتهای فصل داغ تابستان همراه است با روزهای داغ مسکن که البته امسال با وجود قیمت‌های سرسام‌اورش تنها مستاجران را داغ‌کرد. در شماره‌های قبل به صورت مفصل به دلایل و راهکارهای دولت و مجلس پرداختیم اما روز گذشته صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی شاید اندک امیدی بود برای کسانی که دوست دارند صاحب خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش حباب گونه قیمت مسکن تقریباً متوقف‌شده و قیمت‌ها روند نزولی گرفته است، کسانی که حقوق‌بگیر هستند و می‌خواهند منزلی تهیه کنند در این شرایط تأمین کنند.

به گزارش فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفدهمین اجلاس سالانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش قیمت مسکن اظهار داشت: افزایش حباب گونه قیمت مسکن تقریباً متوقف‌شده و قیمت‌ها روند نزولی گرفته است و کسانی که حقوق‌بگیر هستند و می‌خواهند منزلی تهیه کنند در این شرایط می‌توانند خانه بخرند.

اتمام مسکن مهر پردیس تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتمام مسکن مهر تا پایان سال جاری افزود: پروژه‌هایی که مشکل قضایی دارند در مهلت مشخص‌شده به اتمام نمی‌رسد و قابلیت واگذاری دارند و در روزهای آینده 10 هزار واحد که عملیات تکمیلی آنها به اتمام رسیده است تحویل داده می‌شود.

اسلامی با تأکید بر اینکه تکمیل زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر جزو الزامات زندگی شهروندان است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا زیرساخت پروژه‌های مسکن مهر را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم اما ساخت پروژه‌های ساختمانی حتماً تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم برای ما در شهرهای جدید سکونت و اشتغال توأمان است و باید از خوابگاهی بودن یک شهر خارج شویم.

گرانی مسکن در دو سال اخیر تنها حباب قیمتی بود

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تنها حباب قیمتی بود که در سایه خلاء نظارتی شکل گرفت و روز به روز بزرگ تر شد، حال باید با اجرای سیاست های درست عملیاتی و نظارتی این حباب را کوچک تر کرد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز دز همین رابطه با اشاره به روند کاهشی قیمت مسکن در کشور، گفت: خوشبختانه با رویکرد کنونی وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن روز به روز در حال کاهش بوده و پیش بینی می شود که این روند کاهشی در ماه های آتی ادامه پیدا می کند.

تولید انبوه مهم ترین مولفه کاهش قیمت مسکن

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا مهم ترین مولفه کاهش قیمت مسکن و حرکت بازار به سمت ثبات و آرامش، تولید انبوه مسکن خواهد شد که وزارتخانه اقدامات قابل قبولی را در این عرصه صورت داده است.

نقش مثبت افزایش میزان تسهیلات در کاهش قیمت مسکن

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه کارهای کاهش قیمت مسکن و رونق گرفتن این بازار، افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن و تسهیلات ساخت مسکن است که متأسفانه تاکنون این مسئله درستی محقق نشده است.

رضایی کوچی گفت: تمرکز دولت در شرایط کنونی باید افزایش تولید مسکن در کلانشهرها، شهرهای جدید و بافت های فرسوده باشد، آن وقت با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، سیر قیمت بازار مسکن بیش از پیش نزولی خواهد شد.

افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تنها حباب قیمتی بود

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تنها حباب قیمتی بود که در سایه خلاء نظارتی شکل گرفت و روز به روز بزرگ تر شد، حال باید با اجرای سیاست های درست عملیاتی و نظارتی این حباب را کوچک تر کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *