رونمایی از پارادوکس نظام آموزشی

شهریه ۴۰ میلیونی برخی مدارس و حقوق معوق معلمان

مجلس شورای اسلامی روزگذشته با حضور ۱۹۷ نفر از نمایندگان کار خود را آغاز کرد، هرچند برخی طرح ها و لوایح نظیر طرح یک فوریتی تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه ‌دیدگان ناشی از آن و لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در دستور کار قرار داشت اما باز هم تمام وقت مجلس به لایحه تجارت اختصاص یافت.

روزگذشته مجلس روز آرامی را پشت سر گذاشت و اما در این بین برخی نمایندگان از پارادوکسی بزرگ رونمایی کردند و آن هم شهریه میلیونی برخی مدارس بود در شرایطی که بسیاری از معلمان مطالبات معوق دارند و به گفته یکی از نمایندگان این مطالبات بیش از 12 هزار میلیارد تومان است.

حمایت رئیس مجلس از لایحه تجارت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان گفت: این لایحه در زمان دولت آقای خاتمی تدوین شده است و بر روی آن کار زیادی انجام شده و در جلسات مختلف بحث شده بنابراین لایحه پخته ای است.

ضوابط برگزاری حراجی و تشریفات قانونی آن مشخص شد

بر اساس مواد 209تا 220لایحه تجارت ضوابط برگزاری حراجی ها مشخص شد و در بخشی از آن آمده است حراج اموال فاسد شدنی بدون رعایت تشریفات امکان پذیر است همچنین بر اساس ماده 212 مالک اموال به حراج گذاشته شده می تواند تقدم یا تاخر حراج اموال را مشخص کند و یه نحوی الویت فروش کالا را برای برگزار کننده تعیین نمایند.

هزینه 20 میلیون تومانی برای خواندن و نوشتن

چندی پیش و با اعلام نتایج کنکور سراسری مشخص شد بی عدالتی در سیستم آموزشی شکل تازه ای به خود گرفته است و شاید بتوان گفت اگر کسی پول نداشته باشد باید قید رتبه های تک رقمی  کنکور را بزند اما امروز بنا به گفته رئیس کمیسیون آموزش این بی عدالتی ها به معطع دبستان هم رسیده است آن هم در شرایطی که در سوی دیگر کلاف پیچیده نظام تعلیم و تربیت کشور معلمانی هستند که ماه ها است حقوق در یافت نکرده اند.

زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره در تذکر شفاهی گفت: در رابطه با شهریه‌های نجومی بارها تذکر داده‌ایم اما چرا برخی مدارس ابتدایی شهریه 20 میلیون تومانی به بالا می‌گیرند و در برخی از مدارس دبیرستانی نیز شهریه 40 میلیون تومانی اخذ می‌شود.

مالیات زیاد عصای دست بودجه نویسان و بلای جان صنعت گران

بحث کاهش وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت یکی از موضوعات مهم نظام بودجه نویسی بوده و تقریبا موضوعی است که همه به آن تاکید دارند اما در شرایطی که کشور زیر فشار تحریم های بی سابقه و رکود است شاید لازم باشد این اقدام آن هم از طریق افزایش در آمد های مالیاتی با احتیاط انجام شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در تذکر شفاهی خود هشدار داد که رشد مالیات ها به صنعت لطمه می زند و نسبت به افزایش نرخ مالیاتی تذکر داد و عنوان کرد: در شرایطی که در تحریم به سر می‌بریم و تولید کشور به رکود مواجه است و صنایع نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، افزایش مالیات‌ها صنایع را تعطیل می‌کند و در این صورت باید برای موضوع اشتغال نیز راهکار دیگری اندیشید.

دفاع وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی  از عملکردش در جمع خبرنگاران

روز سه شنبه هفته جاری دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشکری برای گرفتن رای اعتماد در مجلس حاضر می شوند و امروز یکی از این وزرای پیشنهادی دو روز زودتر از برگزاری جلسه رای اعتماد با حضور در جمع خبرنگاران از عملکرد گذشته خود دفاع  و برنامه های آینده اش را تشریح کرد.

مونسان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  روند گردشگری کشور بسیار رو به جلو است و تعداد گردشگران خارجی در سال 96، 4 میلیون و 700 هزار نفر بوده و در سال 97 به 7 میلیون و 700 هزار نفر رسیده و در حال حاضر 40 درصد طی 4 ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته است همچنین مشارکت مردم را در حوزه میراث فرهنگی افزایش دادیم ،ان شاء الله طرح تجاری سازی صنایع دستی را که از سال 96 شروع کردیم، تداوم و ارتقاء خواهیم داد و روی برندسازی نیز کارهای مناسبی انجام شده و پای طراحان صنعتی را به میدان باز کردیم و در کنار هنرمندان سنتی قرار دادیم بنابراین طر‌ح‌ها جدید و روزآمد شده است و با سلیقه بازار و مشتری منطبق شده است و بحث کاربردی کردن صنایع دستی را نیز در دستور داریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *