پروژه‌های سرمایه‎گذاری استان در مسیر وزارت کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: 12 پروژهمربوط به حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی را به وزارت کشور پیشنهاد کردیمکه این پروژه‌ها مشمول همه شهرستان‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا ، علی رسولیان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درمحل دفتر استاندار، اظهار کرد: در 12 دی سال 89، دولت مصوبه‌ای برایطرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق شرق کشور ایجاد کرد اماعملیاتی نشد. در 5 آذر سال 97 این مصوبه اصلاح و تسهیلات بهتری ارائهشد.

وی افزود: عمده این تسهیلات 9 استان کشور را شامل می‌شود. مناطقاستان خراسان رضوی شامل تربت جام، بخش‌های مرکزی، بوژگان،پایین‌جام، صالح‌آباد، تایباد، باخرز و بخش سنگان خواف است.

رسولیان ادامه داد: اقدامات تشویقی برای مالیات، نرخ سود تسهیلات ارزی وریالی، تسهیلات بیمه، اعتبارات تملک دارایی‌ها، تسهیلاتی برای طرح‌هایبزرگ این منطقه، اختیارات بانک‌های استان برای تصویب طرح‌های مناطق تاسقف 30 میلیارد تومان و ارز تا 20 میلیون دلار، قبول وثیقه محل اجرایپروژه و قراردادهای تضمینی خرید آب و برق از جمله این تسهیلات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: آقایفروزان‌مهر نامه‌ای برای وزرات کشور ارسال کردند که دو درخواست داشتند. یک درخواست این بود که تکمیل اطلاعات مربوط به میزان تسهیلات ارزی وریالی در خصوص طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای واحدهای تولیدی، صنعتی،معدنی، کشاورزی، علمی، فرهنگی، گردشگری و خدماتی پرداخت شده توسطبانک‌های عامل را انجام دهیم و اطلاعات را قبل از مصوبه شورایبرنامه‌ریزی به تهران ارسال کنیم تا کمک کنند.

وی اضافه کرد: درخواست دوم این بود که تکمیل اطلاعات طرح‌ها و پروژه‌هایمهم تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حداکثر 10 طرح را احصا و برای تهرانارسال کنیم. به دستگاه‌های اجرایی اعلام کردیم و طرح خواستیم که برایفرمانداران مشمول اجرای طرح نیز ارسال شد.

رسولیان با بیان اینکه 12 پروژه مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی راپیشنهاد کردیم، عنوان کرد: تلاش کردیم پروژه‌ها مشمول همه شهرستان‌هاشود و شهرهای مهم استان را در برگیرد. از ما 10 پروژه خواستند که چندپروژه استانی را در داخل آن‌ها قرار دادیم تا از محل این پروژه‌ها منابعی رادریافت کنیم، مجموع پروژه‌ها دو هزار و 301 میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: اینپروژه‌ها شامل احداث راه‌آهن دوغارون شبکه ریلی، احداث بزرگراهسنگ‌بستفریمانتربت جامتایباددوغارون، چهار بانده شدن سنگاننشتیفانخوافرشتخوارتربت حیدریه، راه‌آهن خوافکلات، احیا و مرمتقنوات، انتقال آب، احداث استخر ذخیره آب، تامین آب پروژه‌های فولادی ازمحل تصفیه پساب شهرهای اطراف آنها و ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرتایباد و تربت جام و نیز تامین سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخشکشاورزی و ساماندهی رودخانه‌های مرزی استان است.

وی افزود: تسهیلاتی که توسط بانک‌ها پرداخت شده، 422 پروژه است که ازشهرستان‌های مشمول دریافت شده، 207 میلیون یورو تسهیلات ارزی و دوهزار و 497 میلیارد تومان تسهیلات ریالی بوده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *