خداداد عزیزی: نمی‌توان هواداران را به زور از ورزشگاه بیرون کرد

خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تیمپرسپولیس لیاقت قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر و جامحذفی را داشته است.

به گزارش تسنیم، خداداد عزیزی درباره قهرمانی پرسپولیسدر جام حذفی فوتبال اظهار داشت: از ابتدا هم معلوم بود کهپرسپولیس داماش را شکست می‌دهد. به نظرم تیم برانکوامسال لیاقت قهرمانی در هر دو جام را هم داشت و به برانکو،بازیکنان و تمام هواداران پرسپولیس هم تبریک می‌گویم. بعداز مدت‌ها بود که یک تیم موفق شد در یک سال دو جام را بهدست بیاورد. به نظرم پرسپولیس یک تیم منظم و کامل بودو شرایط لازم برای قهرمانی در هر دو جام را داشت. این تیمدر جام حذفی هم از سمت سخت جدول بالا آمد و سپاهان وپدیده را شکست داده بود و لیاقت قهرمانی را هم داشت.

*نباید همه چیز را گردن فتاحی بیندازیم

وی درباره حاشیه‌های پیش از آغاز این بازی و هجمه‌هایایجاد شده علیه سازمان لیگ تصریح کرد: اینکه الان ماشلوغش کردیم و بخواهیم تمام گناه‌‌ها را گردن فتاحیبیندازیم، نامردی است. فتاحی چندین سال است در فوتبالماست و در گذشته از زحمت‌‌کش‌هایی بود که دیده نمی‌شد، اماحالا یکی دو سال است مسئولیت گرفته و دیده می‌شود. منفتاحی را خوب می‌شناسم. او کارش را بلد است و سالیان سالاست در فوتبال ما حضور دارد. اینکه همه چیز را گردن اوبیندازیم، کم‌لطفی است. وقتی درِ استادیوم را باز می‌کنند وهمه می‌ریزند داخل، فتاحی چه کار کند؟ یک صحنه نشان دادهشد که پنج نفر روی دو صندلی نشسته‌ بودند! کنترل اینوضعیت دیگر دست فتاحی و فدراسیون فوتبال نیست. مندیدم فتاحی گفته است هواداران از روی دیوار و زیر در واردورزشگاه شده‌اند. این ایراد استادیوم است. کنترل اینموضوع که دست فدراسیون و فتاحی نیست. ضمن اینکه باتمام احترامی که برای هواداران پرسپولیس قائلم، اما حقهواداران داماش بود که وارد ورزشگاه شوند. به نظرم کاردرستی کردند که بازی را نگه داشتند تا هواداران داماش هموارد استادیوم شوند.

*نمی‌شود که همه استادیوم را پرسپولیسی‌ها بگیرند

«علاوه بر فینال جام حذفی، اتفاقات دیدار سپاهان وپرسپولیس در لیگ برتر هم باعث شده بود تا انتقادات ازسازمان لیگ زیاد باشد». پیشکسوت فوتبال کشورمان درواکنش به طرح این موضوع گفت: در بازی سپاهان وپرسپولیس درگیری بازیکنان در وسط زمین یا درگیریهواداران بیرون از ورزشگاه، چه ربطی به فتاحی دارد؟ مثلاً دربازی لیورپول و بارسلونا وقتی هواداران انگلیسی دربارسلونا آشوب می‌کنند، این به کمیته برگزاری چه ربطی دارد؟یا وقتی جیمی‌جامپ وارد زمین می‌شود به مسئولان برگزاریچه ربطی دارد؟ من در بازی پرسپولیس و داماش تقصیرکار رافتاحی یا فدراسیون فوتبال نمی‌بینم. حق هواداران داماشبود که وارد ورزشگاه شوند. نمی‌شود که همه استادیوم راپرسپولیسی‌ها بگیرند، اما اینکه هواداران از زیر درب واردورزشگاه می‌شوند دیگر نمی‌دانم تقصیر چه کسی است! درکل یک عده‌ای در این وضعیت خواستند فضا را شلوغ کنند.

عزیزی درباره حکم کمیته اخلاق در خصوص محرومیت موقتسعید فتاحی از کلیه فعالیت‌های فوتبالی عنوان کرد: کمیتهاخلاق هم اشتباه کرد. این کمیته باید بیشتر از همه سعهصدر داشته باشد و باید ببیند اول چه اتفاقی افتاده است،بعد تصمیم بگیرد. اینکه یک دفعه به خاطر یک بازی تمامخدمات فتاحی را از بین ببریم، ظلم است. کمیته اخلاقایجاد شده که ظلمی به کسی نشود. در مملکت ما یک عده‌ایاختلاس می‌کنند، بعد از پنج سال تازه می‌فهمند اختلاس شده،بعد شش  سال هم طول می‌کشد تا رأی آن صادر شود، اما الانچطور می‌شود طی یک ساعت فتاحی را از همه فعالیت‌هاتعلیق و محروم کنند؟

*برگزاری یک بازی خیلی دردسر دارد

وی در ادامه تصریح کرد: فکر می‌کنم هجمه سنگینی که ازسوی برخی‌ها ایجاد شد در این تصمیم‌گیری‌ها تأثیرداشت. مثلاً من یک پست در فضای مجازی از وزیر ارتباطاتدیدم که درباره تأخیر بازی صحبت کرده بود. خُب آقا! شماآنجا نیستید و نمی‌دانید چرا بازی دیر آغاز شده است. اگرآنجا بودید، می‌فهمیدید برگزاری یک بازی چقدر دردسر دارد. فکر می‌کنم این هجمه‌هایی که ایجاد شد و نماینده مجلس ووزرا در فضای مجازی پست گذاشتند، دست به دست هم داد تایک عده تحت تأثیر قرار بگیرند و این تصمیمات گرفته شود. به نظرم همین که این بازی برگزار شد، خودش خیلی ارزشمندبود. درست است حدود دو ساعت تأخیر داشت، اما نمی‌شودهواداری که وارد ورزشگاه شده را به زور بیرون کرد. به نظرمکار سازمان لیگ منطقی بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *