این کاشته های ماست که امروز درو می کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ضعف در مسائل فرهنگی و اتخاذرویکرد صرف اداری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرد.

حجت الاسلام نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلسشورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامطلوب فرهنگی در کشور اظهارداشت: متاسفانه دولت در مسائل فرهنگی چه در حوزه فرهنگ ایثار وشهادت و چه در زمینه باقی مسایل بسیار ضعیف عمل کرده است و دلیلآن هم فضای بیرونی در جامعه است که ما اکنون آن را مشاهده می کنیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که ماامروز در زمینه مسائل فرهنگی در جامعه مشاهده می کنیم چیزی نیستکه تصادفی ایجاد شده باشد، بلکه در واقع کاشت و تلاش ماست کهاینگونه ظهور و بروز پیدا کرده است. به قول قدیمی ها، ما نکاشته درو نمیکنیم و این کاشته های ماست که امروز آن را داریم درو می کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس دهم تاکید کرد: این موضوع نشان می دهدکه ما درعرصه فرهنگ (هم در جنبه اثباتی و در زمینه کارهایی که بایدانجام بدهیم) مثل فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ تعلق خاطر به کشور وخاک آن، فداکاری و بالاخره حس میهن دوستی و خیلی از حس های مثبتدیگر که در جامعه می تواند وجود داشته باشد بسیار ضعیف عمل کرده ایمو در نتیجه ضعف عملکرد ما در بخشی از جامعه ناهنجاری هایی ظهور وبروز پیدا کرده است.

نماینده جانباز مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبیین ابعاد تهاجمفرهنگی دشمن یادآور شد: از آن طرف هم جنبه سلبی موضوع  یعنی بحثمقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و برنامه هایی که دشمن دارد مهم و قابلتوجه است چرا که می خواهد به شدت به باورهای ما آسیب برساند، اگرچه در مقابل هجمه، هیچ نوع دفاع مناسبی صورت نمی گیرد بنابراین ازهر دو جنبه ما متاسفانه ضعیف عمل کرده ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دلیلنابسامانی های فرهنگی ناشی از ضعف فرهنگی است متذکر شد: مجلسهم در این موضوع کوتاهی کرده است، هرچند که من نمی خواهم مجلس راتبرئه کنم اما به هر حال مسائل فرهنگی پیچیدگی های زیادی دارد و تنهابا اجرای یکسری از قوانین و نظارت بر آنها کار درست نمی شود، بلکهباورها و اعتقاداتی که افراد یک جامعه را می شود به وسیله آن به سمتیبرد که جریان فرهنگی ایجاد شود باید لحاظ شود.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان خاطرنشان کرد: امروز دستگاه هایفرهنگی ما رویکرد کاملا صرف اداری دارند و آن شکلی که رهبری درارتباط با این موضوع می فرمایند که باید رویکرد جهادی برای فرهنگسازی وجود داشته باشد هنوز هم وجود ندارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *