نمایشگاه قرآن فرصتی برای گفت‌وگو با جوانان است

استاندار خراسان رضوی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت فرصتی خوبیاست که حرفهای خود را بزنیم چون مخاطب اصلی ما جوانان هستند برایهمین باید دید چطور می توان جذابیت نمایشگاه را افزایش داد تا حضوربیشتری از جوانان را شاهد باشیم.

علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه قرآن وعترت مشهد افزود: خوشبختانه به دلیل تعصب و تقید مردم ما به قرآن وفضای معنوی موجود در این ماه تاکنون کاهش جرایم داشته ایم و اینبیانگر آن است که هر چه در حوزه فرهنگ سازی معرفتی  قرآن کار کنیمدر سایر ماه ها هم می توانیم کاهش جرایم را داشته باشیم و این مسئلهمختص به ماه مبارک رمضان نباشد.

وی در همین راستا افزود: از مشهد که قطب معنوی کشور و جهان اسلاممحسوب می شود انتظار می رود نمایشگاه هایی در ایام خاص و در حدبالایی داشته باشد و برای مباحث فرهنگی وقت بیشتری بگذارد

نمایشگاه قرآن و عترت فرصتی خوبی است که حرفهای خود را بزنیم چونمخاطب اصلی ما جوانان هستند برای همین باید دید چطور می توانجذابیت نمایشگاه را افزایش داد تا حضور بیشتری از جوانان را شاهدباشیم.

وی با بیان این که به گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی نیاز داریم، افزود: چون به جهت اقتصادی در شرایط خاصی قرار داریم باید ضمناطلاعرسانی مقاومت کنیم و در این صورت است که خواهیم توانست درمسیر پیش رو و با هم افزایی همه مردم از مشکلات عبور کنیم همانطور کهدر چند سال اول جنگ شرایط نامناسبی نداشتیم و آن را پشت سرگذاشتیم.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: ما باید از فرصت نمایشگاهیاستفاده کرده و تلاش کنیم که فرهنگ اقتصاد مقاومتی گفتمان رایج بشودچرا که اگر از این مرحله عبور کنیم دستاوردهای بهتری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فرهنگ اقتصاد مقاومتی الگوی موثر و پایداری هست وخواهد بود و همه دستگاه ها در استان کار را شروع کردند برای همینفرصت خوبی است که در نمایشگاه این مسئله توضیح داده شود.

رزم حسینی در انتها خاطر نشان کرد: علاوه بر فعالیت های اقتصادی درحوزه فرهنگی هر دستگاه متولی برنامه داشته باشند ما وقت خواهیم گذاشت و همکاری خواهیم کرد.

وی در خصوص گرفتن بودجه از خزانه برای نمایشگاه قرآن گفت: اجازهبدهید همه دستگاه‌ها در این امر خیر شرکت داشته باشند.

قرآن در سبک زندگی ایرانی اسلامی منشا اثر است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این جلسه گفت: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس همزمان با ماهمبارک رمضان برگزار می شود.

جعفر مروارید افزود: چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت از ٢٣ الی ٣٠ اردیبهشت ماه به مدت ٨ شب در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.

وی در خصوص ویژگی های این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه٧٠٠ غرفه و ٢٣ بخش محتوایی فعالیت خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور حداکثریجامعه المصطفی از ویژگی های بارز این نمایشگاه می باشد، ٢٠ ملیت ازملل اسلامی، برنامه های ویژه ای مانند غذای ملل، کرسی نظریه پردازی،مهد بین الملل، جنگ های قرآنی  را در نمایشگاه اجرا خواهند کرد.

وی حضور قاریان بین المللی و قرائت های مجلسی این قراء در نمایشگاهرا از دیگر ویژگی های برجسته نمایشگاه دانست و بیان داشت: ١٤ قاریبین المللی از ایران و ٩ قاری از کشورهای اسلامی در نمایشگاه حضوردارند همچنین ٢ میهمان ویژه بین المللی از کشورهای عمان و عراق خواهیمداشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که مضموننمایشگاه در مشهد رویکرد بین المللی و آکادمیک با نگاه به نشاط اجتماعیمی باشد افزود: برگزاری ٩ نشست تخصصی دانشگاهی با رویکردمطالعات اسلامی قرآنی  از دیگر ویژگی های بارز نمایشگاه است.

وی گفت: اجرای نمایش خیابانی، تصویر سازی قرآنی، نمایشگاه هنرهایتجسمی، چاووشی خوانی، خوانش داستان و پرده خوانی، کتابت قرآن،اکران فیلم ها و انیمیشن های قرآنی از دیگر برنامه های این نمایشگاهاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان داشت: برنامه هایویژه ای را شهرداری در نمایشگاه برگزار خواهد کرد.

مروارید بر پوشش رسانه ای نمایشگاه تاکید کرد و افزود: امیدواریم رسانهها و صدا و سیما در پوشش رسانه ای نمایشگاه حضور فعال و موثریداشته باشند.

وی نگاه به قرآن را مصداق تبیان کل شیء دانست و گفت: قرآن در سبکزندگی ایرانی اسلامی منشا اثر است و سبک زندگی را به ما نشان میدهد قرآن در همه زمینه ها و مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی وفرهنگی می تواند الهام بخش باشد.

در این جلسه حجت الاسلام کاظمی نسب دبیر چهاردهمین نمایشگاه قرآنو عترت اظهار امیدواری کرد که چهاردهمین دوره نمایشگاه بهتریننمایشگاه برگزار شده قرآن و عترت باشد.

اجرای طرح «وقف و نذر» در نمایشگاه قرآن مشهد

در ادامه مدیر مرکز قرآنی کریم آستان قدس رضوی گفت: علاوه بر حضورمشاوران حرم امام رضا (ع) 10 کارگاه و ورکشاپ قرآنی در نمایشگاهبرگزار می‌کنیم.

سید مسعود میرانی اظهار کرد: طرح «وقف و نذر قرآنی» و طرح«جمع‌آوری قرآنی و اهدای قرآن به سیل‌زدگان» را در این هشت شبداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوعی که امسال برای نمایشگاه قرآنبرنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: بخشی از نمایشگاه را به صورتگالری است که هر شب یکی از هنرمندان آثار خودش را به نمایشمی‌گذارد.

در ادامه جلسه نمایندگان دستگاههای همکار در نمایشگاه، شهرداری،اداره کل اوقاف و امور خیریه، جامعه المصطفی، اداره کل آموزش و پرورشوگزارشی از برنامه هایشان را در نمایشگاه ارائه کردند. همچنین حوزه علمیه، نیز برنامه های معرفتی نخبگانی، همراه با برنامه های جنگقرآنی، برای سطوح مختلف مخاطب را خواهند داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *