فغانی و دنیای قضاوت در سال ۹۸

داور خراسانی بین المللی فوتبال ایران در سال 98 روزهایشلوغی را سپری کرده و احتمالا این روند در دو هفته آینده نیزبرایش ادامه دار خواهد بود.

طبیعی است که در هفته های پایانی لیگ برتر و با توجه بهحساسیت مسابقات تیم های مدعی قهرمانی و در کورس سقوطفدراسیون فوتبال از بهترین داوران خود در بازی های بزرگاستفاده کند، اما این موضوع باعث خستگی بیش از حدعلیرضا فغانی داور بین المللی و مطرح فوتبال ایران شده است.

فغانی در سال 98 دوران بسیار پرکاری را سپری و تقریبا درهمه هفته ها قضاوت کرده است. اگرچه حضور داوری که بازیهای مهم بین المللی از جمله رده بندی جام جهانی، فینال جامملت های آسیا، فینال المپیک، فینال جام کنفدراسیون ها، فیناللیگ قهرمانان آسیا ورا در سابقه خود دارد، برای تیم هایلیگ برتری بسیار خوشایند است اما استفاده مکرر از فغانی درهمه هفته هایی که مسابقات داخلی برگزار می شود، در حالیکه او در صحنه های بین المللی نیز باید حضور یابد، می تواندباعث خستگی او شود.

فغانی از ابتدای سال 98 تاکنون در 6 مسابقه فوتبال داخلیحاضر بوده و قرار است امروز نیز در لیگ قهرمانان آسیا براینمایندگان ژاپن و چین سوت بزند. فغانی در هفته بیست و سوملیگ برتر که در تعطیلات نوروز برگزار شد، 9 فروردین دیدارپدیده و پارس جنوبی را در مشهد سوت زد و بلافاصله به تهرانسفر کرد تا 10 فروردین ماه داور ویدئویی دربی پایتخت باشد. 4 روز بعد او در ورزشگاه آزادی سوت زد و در هفته بیست وپنجم در شهر قدس بین پیکان و ذوب آهن داوری کرد. فغانی درهفته بیست و ششم لیگ برتر قضاوت نداشت و به جای آن کمیتهداوران او را به لیگ یک فرستاد و قضاوت بازی حساسسرخپوشان پاکدشت و شاهین شهرداری بوشهر را به این داوربین المللی سپرد. در هفته بیست و هفتم فغانی با داوریسپیدرودفولاد برگشت و او چند روزی است به کشور ژاپنسفر کرده تا امروز مسابقه هیروشیما و گوانگژوی چین در هفتهپنجم لیگ قهرمانان را سوت بزند.

*برنامه قضاوت های فغانی در سال 98

9 فروردین: پدیدهپارس جنوبی(هفته بیست و سوم لیگ برترداور وسط)

10 فروردین: استقلالپرسپولیس(هفته بیست و سوم لیگ برترکمک داور ویدئویی)

14 فروردین: استقلالسایپا(هفته بیست و چهارم لیگ برترداور وسط)

24 فروردین: پیکانذوب آهن(هفته بیست و پنجم لیگ برترداور وسط)

3 اردیبهشت: سرخپوشان پاکدشت شاهین شهرداریبوشهر(هفته سی و سوم لیگ یکداور وسط)

6 اردیبهشت: سپیدرودفولاد(هفته بیست و هفتم لیگ برترداوروسط)

18 اردیبهشت: هیروشیمای ژاپنگوانگژوی چین(هفته پنجملیگ قهرمانان آسیاداور وسط)

با اینکه کمیته داوران هنوز به طور رسمی اسامی داوران دوهفته پایانی لیگ برتر را اعلام نکرده اما از راهروهای فدراسیونفوتبال شنیده می شود که فغانی به محض بازگشت از ژاپن بهتهران باید به مشهد برود و مسابقه حساس پدیده و سپاهان راسوت بزند. همچنین گفته می شود این داور بین المللی قاضیدیدار پارس جنوبی جم و پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر نیزخواهد بود که این دو مسابقه سنگین بعد از سفر طولانی به ژاپنمی تواند شرایط سختی را برای فغانی رقم بزند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *