دیدار مرگ و زندگی شاگردان یحیی مقابل سایپای بدون دایی

پدیده شهر خودرو امروز باید مقابل سایپای بدون علیدایی قرار بگیرد و چاره‌ای جز بازی انتحاری و کسبسه امتیاز ندارد و شکست و تساوی برای این تیمتفاوتی ندارد.

رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور به هفته‌ها وبازی‌های حساس خود نزدیک شده و تمامی بازی‌هایبرای تمامی تیم‌ها حکم مرگ و زندگی دارد؛ برخی ازتیم‌های هنوز دغدغه قهرمانی و بالانشینی دارند؛ برخیمثل سپیدرود رشت و نفت مسجد سلیمان می‌‌خواهند بههر قیمت ممکن در لیگ برتر باقی بمانند و برخی نیزمانند ذوب آهن و فولاد و سایپا با وجود اینکه امیدی بهقهرمانی یا کسب سهمیه ندارند اما می‌‌خواهند ریتمخوب خود را حفظ کنند.

*تاریخ‌سازی پدیده

اما قصه برای پدیده سابق و پدیده شهر خودرو فعلی باهمه تیم‌ها متفاوت است؛ آن ها می‌خواهند تاریخ‌سازیکنند و برای نخستین بار در تاریخ خود آسیایی شوند؛با توجه به تغییر نام باشگاه پدیده اگر آن ها موفق بهکسب سهمیه شوند شاید این یک رکورد برای یک تیم نیزمحسوب شود که در 6 ماه سهمیه آسیایی کسب کردهاست.

پدیده شهر خودرو فصل را خوب و عالی آغاز کرد؛ آن هالیگ را با شکست از روی نقطه پنالتی مقابل پرسپولیسدر ورزشگاه امام رضا(ع) آغاز کردند و همه تصورکردند این فصل نیز برای پدیده قرار است مثل تمامفصل‌های قبلی باشد و آن ها باید بار دیگر درجستجوی خوشبختی در میانه‌های جدول باشند و دربهترین حالت، فصلی بی‌دغدغه از نظر تجربه سقوط رادنبال کنند.

پدیده شهر خودرو اما تمامی این معادلات را به هم زدآن ها روی مربی جسور و جوان و البته کارآزموده خودحساب کرده بودند و البته خوب هم حساب کرده بودند ویحیی نیز پاسخ مناسبی به تماشاگران مشهدی ومدیران پدیده شهر خودرو داد و با وجود تمامیناملایمات‌ مالی تیم را جلو برد و اینک در جایگاهیهستند که می‌توانند سهمیه آسیایی کسب کنند.

*امید به قهرمانی

نوسان در چند بازی اما سبب شد که آن ها مقداری ازصدر جدول فاصله بگیرند؛ حتی در برهه‌ای امید بهقهرمانی نیز داشتند و صدرنشین بودند اما امروز بهلطف نتایج درخشانی که در نیم فصل نخست کسبکردند در بالای جدول هستند.

آن ها باید امروز به مصاف سایپایی بروند که علی داییرا ندارد و ابراهیم صادقی را روی نیمکت خود می‌بیند؛تغییر مربی شمشیر دولبه است و ممکن است سببشوک و یا سبب افت بیشتر یک تیم شود و باید دیدامروز کدام روی سکه خود را به یحیی نشان می‌دهد.

از بدشانسی گل محمدی در این هفته هر دو رقیبمستقیمش برای کسب سهمیه آسیایی یعنی سپاهان واستقلال تهران پیروز شدند و آن ها نیز چاره‌ای جزپیروزی ندارند و البته یک دیدار بسیار بسیار بزرگ باسپاهان در هفته بعد در مشهد دارند که بسیاری ازمعادلات را می‌تواند به سود پدیده رقم بزند.

پدیده شهر خودرو امروز چیزی برای از دست دادنندارد؛ تساوی دردی از آن ها دوا نمی‌کند و فقط بایدببرند. بازی امروز برای یحیی بازی مرگ و زندگی وجزو مهمترین دیدارهای چند سال اخیر فوتبال مشهداست.

*هنوز با باشگاه به توافق نرسیده‌ام

سرمربی تیم فوتبال پدیده با بیان اینکه هنوز برای فصلآینده با این باشگاه به توافق نهایی نرسیده، گفت: سهامتیاز بازی امروز برای ما حیاتی است.

یحیی گل‌محمدی پیش از دیدار مقابل سایپا اظهار کرد: با توجه به وضعیت تیم‌مان در جدول، بازی امروز برایما اهمیت زیادی دارد و حساسیت‌های خاص خودش رادارد. سه امتیاز این بازی برای ما حیاتی است. بازیبرابر سایپا بازی مقابل تیمی سخت است که بابازیکنان خوبی که در اختیار دارد کار را سخت‌ترمی‌کند. با توجه به تغییراتی هم که روی نیمکت این تیموجود داشته کار ما نه تنها ساده نیست بلکه سخت‌تر همشده است.

وی ادامه داد: درباره تیم خودمان هم باید بگویم که مناز بازیکنانم رضایت کامل دارم و خوشبختانه با تغییراتمثبتی که در این فصل داشتیم توانسته‌ایم در بازیکنانروح برتری‌طلبی را ایجاد کنیم و در رقابت‌های این فصلهمین مسئله برگ برنده ما بوده است. آرزوهای زیادیهم داریم اما شاید چون پول نداریم محدودیت‌های ماهم زیاد است نه اینکه پول نداشته باشیم اما نسبت بهتیم‌هایی که با آنها رقابت می‌کنیم به لحاظ بودجه وامکانات شاید یک دهم آن ها هم نیستیم.

*امیدوارم مردم مشهد را خوشحال کنیم

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: آرزوها و رویاهای زیادی دراین فصل داریم که امیدوارم بتوانیم به موفقیت برسیم وحداقل کسب سهمیه کنیم. باید در 3 بازی باقی‌مانده باانگیزه کامل بازی کنیم. همین طور هم هست چونبازیکنانم در این فصل مانند یک سرباز برای هر بازیآماده وارد زمین می‌شوند و مجروح و زخمی به رختکنبازمی‌گردند. ما در طول فصل تلاش زیادی کردیم وامیدوارم بتوانیم با تلاش بیشتر در پایان فصل باعثخوشحالی میلیون‌ها مردم شهر مشهد شویم.

سرمربی پدیده در واکنش به این مسئله که تیم او هنوزروی کاغذ برای قهرمان شدن در لیگ برتر شانس دارد وآیا برای این هدف تلاش خواهد کرد، گفت: ما با حسابو کتاب ریاضی و روی کاغذ درصدی شانس برایقهرمانی داریم اما کار برای قهرمان شدن در اینشرایط سخت است آن هم وقتی تیم‌هایی چونپرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتورسازی رقیبشما هستند خیلی ساده از رقابت نمی‌گذرند. همانطورکه گفتم با حساب و کتاب‌های ریاضی ما برای قهرمانشدن شانس داریم اما باید اتفاقات نادری رخ بدهد کهبه قهرمانی برسیم با این حال بحث ما در این فصل نهقهرمانی بوده و نه کسب سهمیه و از این جانب فشاریروی ما نبوده ولی تلاش می‌کنیم. خیلی از گل‌های ما دراین فصل در آخرین‌ ثانیه‌های بازی به ثمر رسیده و ایننشان می‌دهد که بازیکنان ما تا آخرین لحظه تلاشخواهند کرد.

وی در واکنش به این مسئله که پدیده در نیم‌فصل اولنتایج خوبی گرفته و «پدیده فصل» نیز محسوب می‌شداما سپس با افتی روبه‌رو شد و حالا دوباره شانسزیادی در بالای جدول دارد یادآور شد: مهم‌ترین دلیلافت ما در آن مقطع از فصل بحث زمین تمرینی بود. ازآذرماه به این طرف عملا زمین تمرین نداشتیم و افتکیفیت زمین‌های تمرین باعث افت تمرینات ما نیز می‌شدکه همین مسئله روی کیفیت مسابقات نیز تاثیر گذاشت. هر بار در نشست‌های خبری‌ و جلساتی که با مسئولانباشگاه و مسئولان شهر مشهد داشتم این موضوع رااعلام می‌کردم که نیاز به یک زمین خوب داریم نه اینکهآن ها هم نخواهند به ما زمین بدهند بلکه واقعا زمینمناسب در مشهد نبود. از طرفی ما چند روزی برایتمرینات به تهران آمدیم اما واقعا نمی‌شد چون بایدتمرینات‌مان را در مشهد انجام می‌دادیم و این مسئلهخیلی ما را اذیت کرد. شاید اگر زمین تمرین مناسبداشتیم اکنون 4-5 امتیاز جلوتر بودیم و متاسفانهامکاناتی که در اختیارمان هست در حد یک باشگاه لیگبرتری نیست که چاره‌ای هم نداریم باید با این مشکلاتبسازیم.

گل‌محمدی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با نزدیکشدن به پایان فصل آیا جلسه‌ای با مسئولان باشگاهبرای ادامه همکاری در فصل آینده برگزار کرده است یانه، خاطرنشان کرد: یکی دو بار صحبت‌های کلی صورتگرفته و به توافقات خوبی هم رسیده‌ایم اما اینصحبت‌ها همچنان ادامه دارد چون توافق نهایی صورتنگرفته است.

*حضورم در تیم‌های پایتخت شایعه است

سرمربی تیم فوتبال پدیده شهر خودرو در واکنش بهسوالی مبنی بر اینکه شایعه حضور او در تیم‌هایپایتخت برای فصل آینده به گوش می‌رسد، گفت: این هاهمانطور که گفتید شایعه است  همین یکی دو روز پیشبود که بلافاصله پس از بیانیه باشگاه سایپا درخصوص قطع همکاری با کادرفنی‌اش به 2 ساعتنکشید که یکی از رسانه‌ها اعلام کرد من با باشگاهسایپا به توافق رسیدم و جزئیات این توافق هم اعلامشد. حالا نمی‌دانم چگونه بوده که من در مشهد بودم و 2 ساعت بعد از بیانیه باشگاه سایپا با آن ها به توافق همرسیدم. فکر می‌کنم این شیطنت‌ها بعضا در رسانه‌هاوجود دارد و شاید می‌خواهند تمرکز ما را به هم بزننداما ما نسبت به این مسائل بی‌اهمیت هستیم و تمامتمرکز ما معطوف به 3 بازی پیش رو است. زحمتزیادی کشیده‌ایم که به اینجا برسیم و به همین دلیلدست از تمام حواشی برمی‌داریم. تمام تمرکز مامعطوف به متن است که همان مسابقات بوده و هیچ‌گاهمتن فوتبال را فراموش نمی‌کنیم.

گل‌محمدی در واکنش به سوال دیگری در خصوص اینکهگفته می‌شود در صورت اخراج زلاتکو کرانچار در تیمامید او اولین گزینه برای هدایت تیم امید است، عنوانکرد: این ها همه گمانه‌زنی رسانه‌هاست و هر خبری کهمنتشر می‌شود در هر رسانه‌ای که باشد کذب محضاست. هیچ صحبتی در این زمینه با من صورت نگرفته وهر کسی هم بخواهد با من صحبت کند در پایان فصلباید صورت بگیرد چون تمام تمرکز ما روی این 3 بازیاست و راحت به این جایگاه نرسیده‌ایم که بخواهیمتمرکزمان را از دست بدهیم. تا آخرین بازی‌مان که درتبریز خواهد بود تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم به موفقیتبرسیم.

وی در واکنش به اخراج وینفرد شفر سرمربی استقلالپس از بازی مقابل تیم او و اخراج علی دایی از سایپاپیش از بازی با تیم او گفت: این را باید از افراد دیگریسوال کنید اما به هر حال مربیگری شغلی است که هیچوقت تضمینی در آن نیست و ممکن است در یک لحظههر اتفاقی برای شما و یا تیم‌تان رخ بدهد. این هم ازشانس ما است که شفر و حالا دایی در نزدیکی‌هایبازی ما از تیم‌شان رفتند و آنها از مربیان زحمت‌کشفوتبال ما محسوب می‌شوند که برای آنها آرزوی موفقیتو سلامتی دارم.

گل‌محمدی در  پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تیمملی 2 بازی دوستانه با سوریه و کره‌جنوبی دارد اماهنوز سرمربی آن مشخص نیست و حال بحثی صورتگرفته که ممکن است گزینه ایرانی به عنوان سرمربی تیمملی انتخاب شود، گفت: امیدوارم این اتفاق رخ دهد. باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور و قیمت ارز شایدبهترین تصمیم این باشد که فدراسیون فوتبال دلارهایخود را ذخیره کند و پول مربی خارجی را در پایه‌ها وبرای ارتقای امکانات ورزشی خودمان هزینه کند. اینمی‌تواند بهترین تصمیم باشد که البته فدراسیون فوتبالو وزارت ورزش باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

سرویس ورزش

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *