برگی‌زر: برخی لیاقت مدیریت من در باشگاه پدیده را ندارند

فوتبال خراسان روزهای متفاوتی را تجربه می کند؛ پدیده شهرخودرو تنها نماینده آن در لیگ برتر فوتبال کشور شانس کسبسهمیه آسیایی را دارد و اصولی عضو شورای شهر به تازگیبه عنوان رئیس هیات فوتبال انتخاب شده است و جامعه فوتبالیاستان هم امیدوار به آینده ای روشن با رئیس جدید هستند. درهمین راستا گفتگویی با «هادی برگی زر» سرمربی اسبقابومسلم و پیام و مدیرعامل سابق باشگاه پدیده پیرامون آخرینوضعیت فوتبال استان داشتیم که در ادامه می خوانید.

*فوتبال خراسان شرایط خوبی ندارد

هادی برگی زر در مورد وضعیت فوتبال خراسان گفت: متاسفانهفوتبال خراسان در چند سال گذشته روند نزولی داشته و در عینحال  اکنون ویترین فوتبال ما پدیده است اما اگر پدیده را کناربگذاریم و بخواهیم مابقی فوتبال استان را مورد بررسی قراربدهیم متاسفانه شرایط خوبی را ندارد. با هر کدام ازپیشکسوتان یا کسانی که دلسوخته فوتبال هستند و همیشه باراین فوتبال روی دوششان بوده است صحبت کرده‌ام همهگله‌مندند و همه نگران این وضعیت می باشد.

وی اظهار کرد: متاسفانه غیر از پدیده که در لیگ برتر است درسایر لیگ های دسته اول، دوم و سوم تعداد تیم هایی که داریمنسبت به سایر استان ها خیلی کمتر است و در شرایطی کهشهرستان‌ها همیشه به عنوان قطبی از فوتبال خراسان و کانونیبرای پرورش استعداد فوتبالیست‌ها بودند اما آن ها هممتاسفانه اکنون شرایط خوبی را ندارند.

برگی زر افزود: مسابقاتی که برگزار می شود هم در سطحمشهد و هم در سطح فوتبال استان از نظم و قاعده ای که بایدبرخوردار باشد نیست و مشکلات فرهنگی زیادی دارد و اینزیبنده فوتبال خراسان نیست.

وی در خصوص استعدادیابی فوتبال استان عنوان کرد: متاسفانه فوتبال ما از بازیکن تهی می باشد و این هم به اینجهت است که ما در بخش پایه درست کار نمی کنیم. متاسفانهافرادی فوتبال خراسان یا مشهد را اداره می کردند که اولاًتخصص این کار را نداشتند و بعد از آن به چشم یک بنگاهاقتصادی به این فوتبال نگاه می‌کنند.

*فوتبال ما ستاره ای ندارد!

مدیرعامل سابق باشگاه پدیده خاطرنشان کرد: اکنون تنهادلخوشی ما به تک ستاره هایی است که آن‌ها هم از دوره مابوده اند و کم کم دوره فوتبال آن‌ها در حال اتمام است. این امرما را در سطح فوتبال با عقب‌ماندگی مواجه نموده است و اکنونشرایط بسیاری از استان‌ها بسیار بهتر از شرایط فوتبال استانخراسان است.

وی بیان کرد: تنها چراغ روشن فوتبال خراسان پدیده است کهبرای آن باید به آقای گل محمدی خداقوت گفت، زیرا با تماممشکلاتی که در نیم فصل اول داشت از جمله مشکلاتاقتصادی توانست تیم  را دور هم جمع کند و نتایج خیلی خوبیرا کسب کند؛ اگر این چراغ خاموش شود یعنی فوتبال خراسانبزرگ حتی پایین تر از کرمان، یزد و هرمزگان خواهد بود.

برگی زر در مورد شرایط پدیده ادامه داد: برای آسیایی شدنتنها داشتن یک تیم خوب ملاک نیست. از شرایط اقتصادی اینتیم اطلاعات زیادی ندارم اما در کنار مواردی مثل مسائل فنی واستقبال تماشاچی که بسیار در این تیم خوب است باید مالکانجدید منابع مالی مشخصی برای تیم تعریف کنند تا بتوانند درکنار دو آیتم فنی و تماشاچی نتیجه خوبی بگیرند.

*ابومسلم و پیام باید دوباره احیا شوند

وی با اشاره به محو شدن تیم هایی چون ابومسلم و پیام نیزگفت: این تیم‌ها تیم‌های ریشه‌داری بودند و مردم آن‌ها را دوستداشتند و سکوی پرشی برای جوانان بودند که به نظرم این تیم‌هاباید دوباره احیا شوند و با نگاه جدیدی به عرصه فوتبالبازگردند.

*خداداد از رفتن به ستاره‌ساز پشیمان است

برگی زر در خصوص برنامه ستاره ساز که با حضور خدادادعزیزی این روزها از شبکه سوم سیما پخش می شود هم اظهارداشت: به نظرم عزیزی از رفتن به این برنامه پشیمان است! بندهخودم هیچ زمان چنین پیشنهادی را قبول نخواهم کرد. خدادادفرد سالمی است و در کشف استعداد هم بسیار باهوشمی‌باشد. تعریفی که از این برنامه برای خداداد عزیزی ارائه شدبا چیزی که اکنون در حال اجراست بسیار متفاوت است اما اودیگر نمی تواند ابراز پشیمانی خود را اعلام کند چون این برنامهدر حال اجرا و پخش است.

*خدمت زیادی به پدیده کردم

وی با اشاره به زمان مدیریتش در باشگاه پدیده نیز تصریحکرد: زمانی که در یک مجموعه مدیری جدید وارد کار می‌شودکسانی که منافعشان به خطر می‌افتد سنگ‌اندازی می‌کنند.کسانی که در زمان مدیریت بنده شاهد اقدامات من بودند دیدندکه خدمت بسیاری به این تیم کردم شاید دیده نشد اما من بهاین دلیل که احساس وظیفه می کردم از خود تعریف و تمجیدینکردم.

*برخی لیاقت مدیریت من را ندارند!

برگی زر در پاسخ به این سوال که اگر دوباره پیشنهاد مدیریتباشگاه پدیده به وی شود، می پذیرد نیز گفت: دیگر تمایلی بهمدیریت این باشگاه ندارم و دلیلش این است که برخی افرادیکه در باشگاه پدیده هستند لیاقت ندارند که من مدیرشان بشوم!

*مظلومی بهترین جایگزین برای مهاجری بود

وی در پاسخ به این سوال که چرا در آن مقطع مظلومی راجایگزین مهاجری سرمربی پدیده کردید، نیز بیان کرد: مظلومیشخصیت

خوبی داشت و مربی بسیار خوبی بود و از همه مهمتر شناختکافی از فوتبال خراسان داشت و به نظرم بهترین گزینه برایجایگزینی مهاجری بود.

*همه چیز فوتبال زدوبند شده است

وی در پایان در مورد کسانی که اجازه ندادند هادی برگی زر باقدرت به کار خود در پدیده ادامه دهد، گفت: دنیا با همه بزرگیاش بسیار کوچک است. یکی از دلایلی که امروز بنده را کمتردر فوتبال می بینید این است که احساس می‌کنم فوتبال آنپاکی و صداقت گذشته را ندارد و بیشتر همه چیز پول و زد وبند شده است.

*تا دلالان باشند من در فوتبال نیستم

سرمربی اسبق ابومسلم و پیام تاکید کرد: اعتقاد دارم فوتبال مارا نه مدیران فوتبالی و مدیران باشگاه‌ها اداره می‌کنند، نهفدراسیون و  هیات‌های فوتبال و نه اداره کل ورزش و جوانان ومراجع ورزشی، بلکه فوتبال ما را دلالان اداره می کنند؛ وقتیدلالان فوتبال را اداره کنند جای امثال بنده در فوتبال نیست.

وی اضافه کرد: فوتبال به من اعتبار و پول داد اما بزرگترینثروت من خانواده ام می باشند و خدا را برای داشتن آن‌ها شکرمی کنم.

عاطفه خوافیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *