امکان راه اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک با افغانستان

استاندار خراسان رضوی با بیان این که امکان راه اندازی شهرک هایصنعتی مشترک با افغانستان در این استان وجود دارد، افزود: افغانستانیها زمینه همکاری بسیار خوبی با ما دارند و در صورت تحقق این مهم، شاهدتسهیل صادرات و واردات کالا بین دو کشور خواهیم بود.

علیرضا رزم حسینی در نشست مشترک با مدیرعامل بانک صنعت و معدنکشور، رئیس اتاق بازرگانی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی که در تهرانبرگزار شد، اظهار کرد: وجود بارگاه منور رضوی و حضور سالانه میلیون هازائر داخلی و خارجی در کلانشهر مشهد یکی از مهمترین ظرفیت هایخراسان رضوی به شمار می رود.

وی افزود: به دلیل همجواری استان خراسان رضوی با افغانستان، فرصتمناسبی برای توسعه صادرات به بازارهای هدف در این کشور وجود دارد وبرای بهره گیری از این ظرفیت، برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است کهامیدواریم با کمک سرمایه گذاران و تمامی ارکان حاکمیت تحقق یابد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر لزوم تکریمکارآفرینان و سرمایه گذاران به عنوان مجاهدان اقتصادی تصریح کرد: تصوری که برخی افراد از سرمایه گذاران دارند، به هیچ عنوان قابل قبولنیست؛ باید به این باور برسیم کسانی که در مسیر ایجاد اشتغال وکارآفرینی گام می بردارند،   غارتگر نیستند بلکه مجاهد اقتصادی و ازعابدین هستند.

وی تصریح کرد: می دانیم که در مسیر فعالیت مجاهدان اقتصادی مین هایمتعددی مانند قوانین مزاحم و تحریم ها وجود دارد اما همه ما وظیفه داریم کهدر مسیر توسعه و پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی گام برداریم.

رزم حسینی با بیان اینکه برای جلب رضایت سرمایه گذاران فرش قرمز پهنخواهیم کرد، گفت: اعتقاد داریم که کشور را باید با همکاری شرکت هایتوسعه گرا ساخت نه با اعتبارات و بودجه های دولتی. شرکت های نامدار وتوانمند می توانند با جمع آوری سرمایه های اندک مردم، زمینه شکوفاییاقتصاد کشور را فراهم کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه می توان شهرک های صنعتی مشترکبا افغانستان در خراسان رضوی راه اندازی کرد، افزود: افغانستانی ها دراین زمینه همکاری بسیار خوبی با ما دارند و در صورت تحقق این مهم،شاهد تسهیل صادرات و واردات کالا بین دو کشور خواهیم بود.

فعالان اقتصادی پای کار توسعه خراسان رضوی خواهند آمد

مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: آقای رزم حسینی استانداریتوسعه گراست و با همین رویکرد در دوران تصدی استانداری کرمان، کارنامهای درخشان بر جای گذاشت.

حسین مهری در ادامه این نشست، اظهار کرد: از فعالان اقتصادی وکارآفرینان دعوت کرده ایم تا در این نشست مشترک حضور پیدا کرده و درجهت سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی بحث و گفت‌وگو داشتهباشیم.

وی افزود: آقای رزم حسینی استانداری توسعه گراست و با همین رویکرد، دردوران تصدی استانداری کرمان، کارنامه ای درخشان برجای ماند و امروزسیاست های اقتصادی مقاومتی را در خراسان رضوی دنبال می کند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور تصریح کرد: استاندار خراسان رضویدر دوران دفاع مقدس یکی از سرداران بزرگ کشورمان بود و امروز هم درجبهه مقابله دشمن در جنگ اقتصادی قرار گرفته است تا زمینه ایجاد اشتغالو توسعه بیش از پیش فعالیت های اقتصادی فراهم شود.

ایران به اتحادیه اوراسیا می پیوندد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: آقای رزم حسینی فضای متفاوتی را درخراسان رضوی ایجاد کرده است و با تلاش های ایشان، گام های ارزشمندیدر راستای بهبود فضای کسب و کار برداشته شده است.

غلامحسین شافعی همچنین در پایان این نشست، اظهار کرد: در مدل مثلثتوسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، ائمه جمعه هم پای کار توسعهاقتصادی آمده اند که ابتکار عمل جدیدی بوده و می تواند اتحاد و انسجامبسیار خوبی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه به زودی ایران به اتحادیه اوراسیا می پیوندد، اظهار کرد: کارهای مقدماتی این موضوع در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته و بهزودی به تصویب خواهد رسید لذا باید از این ظرفیت بهره برداری مناسبانجام گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: تمامی کسانی که به تجارتخارجی در منطقه اوراسیا می اندیشند باید توجه داشته باشند که خراسانرضوی ظرفیت های گسترده ای در این زمینه دارد.

سرویس اقتصادی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *