گره ترافیک در صد متری// گره ترافیک برصد متری

مشهدی ها به این بزرگراه صد متری می گویند، ترافیک در نقاط مختلف بزرگراه یا همان صدمتری سرسام آور است، گاهی مردم برای رهایی از ترافیکخود را به بزرگ‌راه شهید بابانظر و چراغچی می رسانند اما در گره ترافیک این بزرگراه گرفتار می شوند. ترافیک صبحگاهی و شامگاهی در صد متری مشهد عملاً شهرمشهد را قفل کرده است. متأسفانه کلاف ترافیک هر روز بیشتردرهم تنیده می‌شود و شهرداری و پلیس و سایر بخش‌های متولی فقط شاهد این معضل هستند.

شهرداری مشهد طی بیش از ۱۰سال اخیر با رویکرد توسعه معابر بزرگراهی،به دنبال علاج مشکل ترافیک مشهد بوده و هر سال سهم بزرگی از بودجه را که می‌توانست صرف ساخت مترو یا توسعه ناوگان اتوبوسرانی شود، به احداث و تغییرهندسی میادین و تقاطع ها  اختصاص داده که اصلی‌ترین بهره‌بردارآنها، دارندگان خودروهای شخصی هستند.

گرفتار در ترافیک قفل شده

یکی از شهروندان این گونه گلایه می‌کند:  فکر می کردم از طریق بزرگراه می توانم زودتر به مقصد برسم اما با توجه به عدم شرایط خروج و تغییر مسیر وارد ترافیک سرسام آور و قفل شده‌ای شده ام وبا گرفتار شدن در این ترافیک عملا مهم‌ترین قرار کاری خود را از دست دادم.

یکی دیگر شهروندان نیز می گوید: این سمت شهر همیشه ترافیک  وجود دارد، با وجود این که تقاطع غیر هم سطح در میدان بار نوغان و میدان امام حسین(ع) ایجاد شده ولی باز هم در این مسیر شاهد ترافیک سنگین هستیم.

شهروند دیگری می گوید: برای محدوده شمالی مشهد تنها همین یک بزرگراه وجود دارد باید شهرداری کاری انجام دهد که در ورودی و خروجی های بزرگراه (صد متری) سرعت کاهش پیدا نکند و ترافیک ایجاد نشود.

درخواست توسعه شبکه بزگراهی در شمال مشهد

شهروند دیگری نیز می گوید: باید به موازات صد متری(بزرگراه) ، مسیر دسترسی و صدمتری(بزرگراه) دیگری ایجاد شود تا بار ترافیکی توزیع شود.

معاون شهردار: از همشهریان عذرخواهی می کنم

با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر نارضایتی از ترافیک در بزرگراه صدمتری و عدم کنترل آن بر آن شدیم تا با معاون حمل و نقل ترافیک وسرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد گفت و گو می کنم.

خلیل ا… کاظمی در گفت و گو با خبرنگارروزنامه ” صبح امروز”  در خصوص ترافیک بزرگ‌راه صدمتری می‌گوید: با توجه اقدامات خط‌ کشی و رنگ‌آمیزیجداول حاشیه بزگ‌راه قبل از ایام نوروزافزایش ترافیک در طی روز را داشته که از همشهریان عزیز به جهت اتلاف وقت خود در ترافیک عذرخواهی می‌کنم.

وی تصریح می‌کند: با توجه به فعالیت کارگران در سال‌های اخیر  که خطرات جانی به خاطر سرعت بالای رانندگان در شب این کارگران را تهدید می‌کرد و هم‌چنین دمای بالای شب برآن شدیم امسال خط کشی و رنگ‌آمیزی جداول را طی روز انجام دهیم که موجب افزایش ترافیک صبح‌گاهی و ظهر شدیم.

اقد امات اصلاحی سال 98 در بزرگراه

کاظمی ادامه می دهد: به دلیل وجود دوربرگردان‌های هم‌سطح در حد فاصل میدان سپاد و امام‌حسین(ع) افزایش تصادفات و ترافیک را به همراه داشته که احداث دورو برگردان غیر هم‌سطح اولین اقدام عملیاتی در جهت کاهش ترافیکی در سال  98است.

وی می‌افزاید: حد فاصله میدان بار نوغان و امام حسین (ع) درمحدوده رسالت اجرای دورو برگردان غیرهم‌سطح در دست مطالعه جهت اجرایی شدن است که آیا این اقدام می‌تواند چالش ترافیکی این محدوده را حل کرده و یا کاهش دهد.

بازگشایی دوربرگردان

کاظمی می‌گوید: بازگشایی دوربرگردان واقع در چراغچی 13 از دیگر تدابیرشهرداری برای کاهش بار ترافیکی محدوده سپاد است چرا که خودروهایی که قصد تردد به این منطقه را داشته بتوانند از این دوروبرگردان استفاده کرده و نیز کاهش حجم ترافیک را شاهد باشیم.

وی تصریح می‌کند: احداث رمپی برای ورود به خین عرب مطرح شده و در دست مطالعه بوده تا خودروها برای ورود به این منطقه وارد همسطح شهیدفهیده نشده و ایجاد این رمپ راه چاره‌ تعبیه شده جهت کاهش ترافیکشهبد فهمیده است.

عاطفه خوافیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *