کمک 40 میلیارد ریالی شهرداری به سیل زدگان

در پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که روز گذشته برگزار شد، کمک 20 میلیاردریالی پیشنهادی شهرداری، با تلفیق پیشنهادرئیس کمیسیون برنامه و بودجه و موافقت اعضایحاضر در جلسه، این مبلغ به 40 میلیارد ریال افزایش  و به تصویب رسید.

شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد در این باره گفت: استان خراسان رضوی به عنوان معینخدمت رسانی به استان سیل زده گلستان انتخاب شده، از این رو ادامه این روند با افزایش کمک، ضروری بوده و منابع تامین آن از محل سرجمع بودجه و صرفه جوییدر اعتبارات جاری شهرداری پیش بینی شده است.

رفع نقص طرح جامع مشهد

در ادامه این جلسه الزام شهرداری به پیگیری رفع نواقص ابلاغ مدارک طرح جامع شهر مشهدتصویب شد.محمدهادی مهدی نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: در سال 1396 طرح جامع شهر مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی، به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و ابلاغ شد.

وی افزود: طی فرایند تهیه این طرح از سال 1383 تا سال 1395 و خلع مشاور آن، طرح جامع مشهد در زمان تصویب نهایی فاقد مشاور بود. از این رو بخشی از اسناد طرح مذکور برای تصویب، به شورای عالیمعماری و شهرسازی نرسید.

وی ادامه داد: به همین دلیل طرح جامع مشهد با نواقص ابلاغ شد و در ابلاغیه شورای عالی معماری و شهرسازی نیز اذعان شد که تعدادی از اسناد ناقص است و باید ظرف مدت سه ماه توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برطرف شود، اما تاکنون در این جهت گامی برداشته نشده است.

عضو شورای شهر مشهد ضمن تاکید بر تاثیرمستقیم این اسناد بر طرحهای زیرمجموعه «طرح جامع و طرحهای تفصیلی مشهد» خاطرنشان کرد: هم اکنون بخشی از طرحهای تفصیلی مشهد، پیشرفتاجرایی 90 درصدی دارند، بنابراین باید نماینده عالیخراسان رضوی، اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری مشهد نسبت به رفع نواقص طرح جامع و پیگیری اسناد اقدام کنند تا شورای شهر مشهد پس از رفع آنها بتواند بررسی طرحهای تفضیلی را در دستور کار قرار دهد.

مهدینیا گفت: طبق مصوبه روز دوشنبه در نشست علنیشورای شهر مشهد، شهرداری مکلف به پیگیری و رفع نواقص این طرح ظرف مدت سه ماه شد.

طرح خدمات رایگان سازمان اتوبوسرانی مشهد در ایام خاص سال

در ادامه این جلسه، با بررسی لایحه ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی در ایام خاص، رئیس کمیسیونحمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد و سازمان اتوبوسرانیمشهد اجازه داده شد، در روز نیمه شعبان مصادف با اولین روز از اردیبهشت ماه سال جاری، جهت شتاب در عبور و مرور و سهولت در جابجایی شهروندان و زائران در مسیر خطوط عبوری یا منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع)، خدمات حمل و نقل درون شهری به طور رایگانارائه شود.

مجتبی بهاروند افزود: خدمات اتوبوسرانی مشهد برایدیگر مناسبت های سال نظیر میلاد امام ‌رضا(ع)، راهپیمایی در روزهای قدس، 22 بهمن، 12 بهمن و 13 آبان نیز به صورت رایگان بوده و ارائه سرویسرایگان به تماشاچیان مسابقات لیگ برتر فوتبال در مشهد نیز از بندهای این مصوبه به شمار می رود.

در این جلسه با تصویب شورا به شهرداری مشهد اجازه داده شد بر اساس لايحه شماره 21/219264 دو دستگاه اتوبوس مدل 457 با عمر بالای 10 سال به ارزش یکمیلیارد و 55 میلیون ریال از محل اتوبوسهای مازاد خطوط شهری را به مجتمع آموزشی نیکوکاری توانیابان هبه نماید. همچنین با تصویب طرح شماره 5/97/16897/ش مقرر شد، دو دستگاه خودرو ون مناسبسازی شده نیز با حفظ مالکیت، در اختیارآسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) مشهد قرار گیرد.

نامگذاری ها

نامگذاری تعدادی از بوستان ها و خیابان های شهر مشهد نیز از دیگر مصوبات جلسه پنجاه و ششم شورای اسلامی شهر بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی– اجتماعی شورای شهر مشهد بیان کرد: در لايحه شماره 21/236516  خیابانپاستور 18 با حفظ شماره به نام “استاد علیباقرزاده(بقا)” از شاعران بنام مشهدی تغییر و مجموعه ورزشی آبی واقع در شهرک شهید آوینی با نام “گلشننام گذاری شود.

احسان اصولی افزود: همچنین در لايحه شماره 21/255317 بوستان بی نام واقع در خیابان ادیب 19 به دلیل مجاورت با صدا و سیما  به “آوا”، بوستان واقع درخیابان راستی 2 به دلیل مجاورت با ستاد بحران به “بیداری“، بوستان واقع در خیابان آزاده 18 به نام قدیمی این منطقه یعنی “نیکی“، بوستان خطیواقع در خیابان شهید فلاحی 2 به دلیل مجاورت با شهرک نیروی دریایی به نام “دریا“، بوستان خطیواقع در خیابان شهید فلاحی 4 به نام“پرستو” و بوستان واقع درخیابان آزادی 103 به نام “سپیدار“، محلیبی‌نام واقع در خیابان شهید فلاحی 4/2 به نام“حمزه”و بر اساس لايحه شماره 21/255032  یک سالن از سالنهای مجموعه ورزشی بهشت در منطقه 4 مشهد به یادشهید ورزشکار“شهید جواد ایزدی“، بوستان خطی واقع در حد فاصل شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر مشهد به نام “زندگی” و همچنین بوستان تازه تاسیس واقع در محله انصار به نام “امید” و باغ گیاهشناسی به عنوان اولین باغ گیاه شناسی در کلانشهرمشهد، به نامباغ گیاهشناسی مشهد” نام گرفتند.

تصویب لایحه مجوز دریافت بهای خدمات از پروندههای مطرح در کمیسیون ماده 77 شهرداری از سوی مودیان، از دیگر مصوبات نشست علنی پنجاه و ششم اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بود.

در این جلسه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به 76 درصد جمعیت شهرنشین در استان خراسان رضوی، اظهار داشت: تشکیل تیم‌هایدوام ثامن با 5600 نفر آموزش دیده به عنوان داوطلبان شهرداری مشهد برای حضور در حوادث و سوانح آمادگی دارد.

سید مجتبی احمدی گفت: در حال حاضر هیچ قانونیبرای پیشگیری از سوانح و از سال 93 قانونی برایتشکیل مدیریت بحران نداریم. 12.5 درصد از کل صندوق‌های کمک‌های مردمی در کل کشور برایسیل‌زدگان در استان ما قرار دارد. تاکنون 843 میلیون تومان کمک‌های نقدی از صندوق‌های استان برای کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شده که 60 درصد این رقم متعلق به مردم مشهد است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 150 پایگاه جمع‌آوریکمک‌های مردمی در استان تاکنون 10 محموله به استان گلستان، 11 محموله به لرستان و یک محموله کمک مردمیبه استان خوزستان ارسال شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *