هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی در خط پایان

مجمع انتخاباتی ریاست هیئت ژیمنانستیک خراسان رضوی با توجه به پایان دوره چهار ساله ریاست این هیئت نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری برگزار میشود. رئیس هیئت ژیمناستیک استان با بیان این مطلب گفت: بنا داریم قبل ازفرا رسیدن ماه مبارک رمضان جلسه انتخابات ریاست هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی را برگزار کنیم.

حسین معماریان افزود: هم اکنون بیش از 5 نامزد برای تصدی هیئت کاندیدا شدهاند ریاست که همه این نامزدها از باتجربه ترین و کارآمدترینها در این رشته هستند و هر کدام باتوجه به تجربه، دانش و شناختی که از مشکلات و حاشیههای این رشته ورزشی دارند شایسته کسب ریاست هیئت میباشند.

وی درباره جایگاه هیئت ژیمناستیک استان در سطح کشور گفت: جایگاه ژیمناستیک استان از لحاظ ارزیابی عملکرد توسط فدراسیون رتبه دوم کشور را نیز کسب کرده است.  

قهرمانی در سطح کشور

معماریان با اشاره به اینکه ژیمناستیک استان روزهای پرفروغی را پشت سر میگذارد تصریح کرد: رتبه دوم تیم بانوان بزرگسال در کشور و دعوت دو بازیکن به نامهای متینا یوشین و ثنا حیدری به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی کشورهای اسلامی، کسب عنوان قهرمان قهرمانان با کسب یک مدال طلا و یک نقره توسط عرفان قزلی،کسب عنوان قهرمانی کشور توسط علیرضا زائر نیا و شروین فدایی در رشته دارحلقه و پرش از خرک به عنوان استعدادهای برتر، کسب رتبه پنجم مسابقات قهرمانی جوانان توسط وهاب ناصری و دعوت به اردوی تیم ملی جوانان، دعوت میلاد رحمانی(قهرمان قهرمانان رده سنی نوجوانان) و محمود ذوقی (قهرمان قهرمانان رده سنی بزرگسال) به اردوی تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک، قهرمانی ابوالفضل سمرقندی در رشته پارکور در مسابقات قهرمانی کشور، قهرمانی تیم باشگاهی ایروبیک استان، افتتاح بزرگترین سالن ژیمناستیک کشور در مجموعه ورزشی ثامن الائمه که با حضور وزیر کشور برگزار شد از جمله مهمترین دست آوردها و افتخاراتی است که هیئت با توجه به بضاعت و عدم دارابودن حامیان مالی کسب کرد.

واگذاری سالن اختصاصی هیئت

وی درباره واگذاری سالن اختصاصی هیئت که سال گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان در مجتمع ثامن الائمه مشهد  افتتاح شد گفت: این سالن تحویل هیئت نشد و با توجه به مذاکراتی که با مدیر کل ورزش و جوانان استان داشتیم مقرر شد تا تکمیل شدن خانه اختصاصی هیئت تنیس روی میز به صورت موقت به مدت یک سال این سالن در تملک هیئت تنیس روی میز باشد.

معماریان درباره فعالیت هیئتهای شهرستانی نیز گفت: هم اکنون بیش از 17 شهرستان استان دارای هیئتهای فعال ژیمناستیک هستند از جمله تربتحیدریه، چناران، فریمان،گناباد، سبزوار، نیشابور و تایباد ضمن دارا بودن امکانات و تجهیزات خوب در مسیر رشد و توسعه ژیمناستیک گامهای مثبتی برداشتهاند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اهداف هیئت تجهیز سالن قهرمانی ژیمناستیک استاد یزدزاد، تهیه وسایل کمک آموزشی، از جمله احداث چاله ابر و نصب بارفیکس و دارحلقه و پرش از خرک، استانداردسازی تشک و وسایل پارالل بانوان، سینی خرک و قارچ، تشک ایمنی و وسایل بدنسازی، زیباسازی و آب نمای سالن، تهیه وسایل آموزشی ویدئو پروژکشن از جمله اقداماتی است که در هیئت انجام شده است.

7500ژیمناستیک کار

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی درباره آمار ورزشکاران رشته ژیمناستیک در استان نیز گفت: 7 هزار و 5۰۰ ژیمناستیک کار به صورت سازمان یافته در این رشته ورزشی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

حسین معماریان افزود: هم اکنون در ۱۶ شهرستان استان هیئت ژیمناستیک و هزار و ۶۰۰ باشگاه ژیمناستیک در استان فعال است که بیش از ۷۰ درصد آنها در مشهد فعالیت دارند.

آمار داوران و مربیان

وی درباره آمار داوران و مربیان هیئت گفت:عباسی، بنداری،علیشاهی، فارمد، سادات و گلمکانی از جمله مربیان فعال استان در بخش آقایان هستند که در کنار حسین قریشی،مدیر تیمهای قهرمانی استان، احمد سالاری رئیس کمیته هنری، سیدعلی حسینی رئیس کمیته داوران و حسین نیکرو رئیس کمیته تحقیقات و استعدادیابی در فرایند رشد و توسعه قهرمانان رشته ژیمناستیک روزهای خوبی در هیئت رغم زدهاند. همچنین در بخش بانوان شمسی شجاعی نایب رئیس و مدرس فدراسیون، سرکار خانم نژادابراهیم مسئول کمیته داوران و خانم حق بیان مربی تیم قهرمانی نوجوانان کشور تلاش روز افزونی را در هیئت پشت سر گذاشتهاند.

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: شاید یکی از علل کم فروغی در بخش قهرمانی ژیمناستیک استان، بحث اقتصاد این ورزش باشد، زیرا نصب وسایل استاندارد در یک سالن حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه میبرد و حال آنکه کل بودجه فدراسیون ژیمناستیک تنها ۲۵ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: بسیاری از تجهیزات و امکانات سالن ژیمناستیک مشهد فرسوده و غیر قابل استفاده هستند. از طرفی بنا و ساختمان سالن نیاز به مرمت و بازسازی دارد.تجهیزات سرمایشی و گرمایشی سالن نیاز به تعویض دارد اگرچه با همین بضاعت و توان مالی جوانان هنرمند و ورزشکار رشتههای ایروبیک ژیمناستیک و هنری در سطح کشور صاحب عنوان هستند و نمایندگانی را در اردوی تیم ملی داریم که باعث افتخار برای جامعه ژیمناستیک استان می باشند.

معماریان افزود: در استان خراسان رضوی سالن های زیادی وجود دارد که در آنها ژیمناستیک آموزش می دهند اما این سالنها به علت نداشتن امکانات استاندارد، نمی توانند در فرایند رشد ورزش قهرمانی این رشته اثرگذار باشند و بیشتر در همگانی کردن آن اثر دارند.

وی افزود: از مهم‌ترین اولویت‌های ما، در سال جاری حضور چشمگیر درخصوص استعدادیابی است که این امر با کمک اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و بهزیستی در قالب انجام اقدامات خوب، اجرایی شده، در حال حاضر، علاقه‌مندان بسیاری در این استان، وجود دارند که می خواهند به صورت تخصصی آن را ادامه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و آغاز تعطیلات تابستانی، طرح ویژه‌ای را برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت داریم که در این بخش علاوه بر آموزش و پرورش با بهزیستی نیز همکاری می‌کنیم.

رئیس کمیته ایروبیک و ژیمناستیک فدراسیون ژیمناستیک خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال جاری، ارتقای سطح مربیان و داوران خراسانی در رشته ژیمناستیک است، در این خصوص، در حال رایزنی با فدراسیون این ورزش هستیم تا بتوانیم کلاس‌های داوری و مربی گری را در خراسان رضوی برگزار کنیم.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان با اشاره به رشتههای گوناگون و جذاب ژیمناستیک هدف اصلی، این رشته ورزشی را پرورش و کشف استعدادهای ورزشی ذکر کرد و گفت:معروف‌ترین بخش این رشته ورزشی ژیمناستیک هنری است که در مسابقات آن ورزشکاران زن در رشته‌های حرکات زمینی، پرش از خرک، پارالل ناهم‌سطح و چوب موازنه و ژیمناست‌های مرد در رشته‌های حرکات زمینی، بارفیکس، پرش خرک، دار حلقه، پارالل، و خرک حلقه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. ژیمناستیک موزون، ایروبیک،آکروباتیک و ترامپولین بخش‌های دیگر این رشته ورزشی را تشکیل می‌دهند.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *